Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Angående atkinsbarer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-13, 10:35   #1
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei
Smile

Angående atkinsbarer

Går det an på ketolyse eller helst ikke?

Jeg har noen liggende fra før av og har tatt med meg en i veska når jeg har vært ute noen timer,men har aldri spist en på ketolyse for har hørt om at noen mener det blir feil.

Men når jeg blir borte i mange timer er det ikke tilgang på mat,så fatter ikke hva jeg spiser hvis jeg er på farten...hittil har jeg vært mett nok fra frokost til middag ,7 timer,så det har gått fint..men jeg tenker at det kunne sikkert vært lurt å ta noe imellom der likevel...

Uansett,hva gjør dere andre,hva slags mat tar dere med dere i veska i tilfelle dere ikke får mulighet til å lage mat på hele dagen?

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 11:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ang atkins barer

Niks, ikke barer som måltid. Står i bokji Karbohydratene skal hovedsaklig komme fra grønnsaker, både i starten og etterhvert som man kan begynne å øke karbohydratinntaket etter de 4 første ukene

Men en sjelden gang er det nok ingen krise.

Har du tilgang til en butikk, så er rent pålegg og ost et fint alternativ, ev. varm mat fra varmedisken, kyllinglår, vinger, koteletter osv...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 12:14   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ang atkins barer

En pose nøtter er alltid greit å ha med seg. Jeg pleier å blande halvt om halvt mandler og hasselnøtter, grei og mettende turmat....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 12:17   #4
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av index, her.

En pose nøtter er alltid greit å ha med seg. Jeg pleier å blande halvt om halvt mandler og hasselnøtter, grei og mettende turmat....

Nøtter spiser jeg ikke enda,det blir for mye karbo Men takk for tips uansett

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 12:20   #5
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Niks, ikke barer som måltid. Står i bokji Karbohydratene skal hovedsaklig komme fra grønnsaker, både i starten og etterhvert som man kan begynne å øke karbohydratinntaket etter de 4 første ukene

Men en sjelden gang er det nok ingen krise.

Har du tilgang til en butikk, så er rent pålegg og ost et fint alternativ, ev. varm mat fra varmedisken, kyllinglår, vinger, koteletter osv...

Takk for tipset Ja det går jo an ,men føler det ser litt teit ut å gafle på en kyllingvinge på bussen eller spise en pakke skinke med ost:PMen ja,er jeg sulten så må jeg vel nesten bare ....er ikke lett denne kuren når d gjelder mat på farten altså,det må jeg si..

Ang rent pålegg...hva er det i dine øyne? For man skal vel ikke ha det magre,kokt skinke og lignende? Synes de pakkene med kjøttpålegg jeg har sett på utenom spekemat og salami og lignende har voldsomt mye karbs...

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 12:25   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Takk for tipset Ja det går jo an ,men føler det ser litt teit ut å gafle på en kyllingvinge på bussen eller spise en pakke skinke med ost:PMen ja,er jeg sulten så må jeg vel nesten bare ....er ikke lett denne kuren når d gjelder mat på farten altså,det må jeg si..

Ang rent pålegg...hva er det i dine øyne? For man skal vel ikke ha det magre,kokt skinke og lignende? Synes de pakkene med kjøttpålegg jeg har sett på utenom spekemat og salami og lignende har voldsomt mye karbs...

Har mer eller mindre levd etter ketolyseprinsippene siden 2007, syns ikke det har vært noe problem Man må bare planlegge litt mer. Jeg har f.eks. fyllt lapper, omeletter i biter osv. i fryser. Tas med i en nisteboks, og er da tint etter ei lita stund. Holder fint. Se i signaturen min, der ligger det link til oppskrifter jeg har i profilen min. Der kan du få en del tips

Rent kjøttåplegg er pålegg som ikke er spedd. Spedd pålegg, feks. servelat er fy

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:17   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Ja det går jo an ,men føler det ser litt teit ut å gafle på en kyllingvinge på bussen eller spise en pakke skinke med ost:

Det er kun en vanesak! Ikke noe mer teit å spise skinke og ost enn å spise brød. Men et lite tips: Kokte egg kan gjerne unngås, de lukter gjerne litt når de er lunkne og folk rundt deg begynner fort å snuse som en sporhund etter hvor lukta kommer fra (joda, har prøvd det...)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:41   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Ang atkins barer

Meny bruker å ha salatbar, det er vel ikke så dumt i farta

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:26   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ang atkins barer

Salatbarer er lurt. Hender jeg kjøper smørbar cheddarost og en pose bacongull og spiser chips med dip.

Å maule kokt skinke og ost klarer jeg enda ikke, jeg blir kvalm bare ved tanken, jeg har aldri likt slik uten noe brødgreier under( for eksempel Ziggy lapper).

Lurt å ha for eksempel ziggylapper ferdig påsmurt, evt kun med smør og du kjøper pålegg underveis.

Litt spekeskinke/spekepølse og evt majones er sånt jeg tyr til, men hadde jeg havnet i slik situasjoner til daglig hadde jeg nok tatt med en Thermos med tomatsuppe og kanskje ziggylapper el.l. Jeg elsker suppe på Thermos.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 11:20   #10
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er kun en vanesak! Ikke noe mer teit å spise skinke og ost enn å spise brød. Men et lite tips: Kokte egg kan gjerne unngås, de lukter gjerne litt når de er lunkne og folk rundt deg begynner fort å snuse som en sporhund etter hvor lukta kommer fra (joda, har prøvd det...)

Hehe,helt sant..må vel egentlig bare begynne å drite litt i hva andre mener....skal huske det med eggene

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 11:21   #11
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Meny bruker å ha salatbar, det er vel ikke så dumt i farta

Det er det,men de har ikke salatbar der jeg oftest pleier å handle,butikken som er ved jobb...men de har ifølge samboer en sånn varmatdisk opplegg...får finne ut av det

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 11:24   #12
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Ang atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Salatbarer er lurt. Hender jeg kjøper smørbar cheddarost og en pose bacongull og spiser chips med dip.

Å maule kokt skinke og ost klarer jeg enda ikke, jeg blir kvalm bare ved tanken, jeg har aldri likt slik uten noe brødgreier under( for eksempel Ziggy lapper).

Lurt å ha for eksempel ziggylapper ferdig påsmurt, evt kun med smør og du kjøper pålegg underveis.

Litt spekeskinke/spekepølse og evt majones er sånt jeg tyr til, men hadde jeg havnet i slik situasjoner til daglig hadde jeg nok tatt med en Thermos med tomatsuppe og kanskje ziggylapper el.l. Jeg elsker suppe på Thermos.

Ziggylapper? Hva er det?

Jeg har pleid å laga fotballfruen sine scones,bare tar vekk en god del av nøttene slik at en scones får 1 karb,hehe,men jeg var tom her om dagen og hadd e ikke med emg noe..merket at det ble ikke så lett

Jeg er ikke noe suppe person jeg...en grunn til at jeg aldri har vært innom sånne shake dietter...hater å drikke mat Så jeg spiser den helst ,men pålegg for seg selv for emg er ikke noe problem altså..det for emg går fint i farten men for eksempel hvis jeg vil kjøpe noe annet når jeg er for eksempel på arbeid så er det kjekt med noe ltit mer spennende og givende

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:18   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Angående atkinsbarer

Søk på polarbrød her inne. Oopsie er noe av det samme. Du finner oppskriftene her inne.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 11:55   #14
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Angående atkinsbarer

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Søk på polarbrød her inne. Oopsie er noe av det samme. Du finner oppskriftene her inne.

Takk takk

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 18:00   #15
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Angående atkinsbarer

Jeg har et par sånne tynne lange ølpølser i veska bestandig. Veldig greie som krisemat. De kan ligge leeeeeeenge i veska! Ellers kan en avokado eller en boks med makrel i tomat fungere supert som mellommåltid.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
atkinsbarer, mat på farten


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkinsbarer Disen Lavkarbo generelt 9 10-01-12 15:57
Atkinsbarer tattoogl Ketolysekuren 6 29-03-09 20:41
Atkinsbarer? Ida:) Atkins kosthold 1 14-09-06 15:55
Atkinsbarer? Ida:) Generell diskusjon 1 14-09-06 15:54
Atkinsbarer Fjonken Lavkarbo generelt 11 23-02-06 09:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no