Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Sukkerpress på skolen

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-06, 10:34   #1
Annika
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 63
Innlegg: 1
Annika er på en erverdig vei

Sukkerpress på skolen

Hjelp!
Jeg har en datter med konstatert insulinresistens som til stadighet blir utsatt fra press, fra skolens lærer (!). Hver fredag skal det være sukkerstund, eller kosestund, som de kaller det i den offentlige skolen.

Hva kan jeg lage til min datter? Jeg vil jo ikke at hun skal føle at hun er "syk" mer enn nødvendig.

Ei heller ønsker jeg å plage skolens lærere og rektorer. Ikke vet de hva insulinresistens kommer av, og i allefall ikke hvordan man skal leve med det. (Nerds!)


Tips til oppskrifter mottas gjeeeeerne!!


Hilsen Annika, nytt medlem

Annika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz & Jan Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:37   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerpress på skolen

Hva slags kosemat er det de har da? Er det ren snop? eller kaker, boller etc?

Synd at de ikke har en fruktstund i stedenfor. At alle tar med en frukt og de deler opp og serverer fruktsalat.

Jeg har sterke meninger om slike kosestunder og synes det er fullstendig forkastelig at skolen synes det er greit med sukkerstund (det er jo det det er!) hver eneste uke. Kan ikke du som forelder ta opp dette på et foreldremøte og be om at dette endres?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 11:16   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerpress på skolen

Så mye som sukker er oppe til diskusjon på alle arenaer i dag, så synes jeg dette er noe å ta opp med skolen jeg. Ikke bare pga din datter sin tilstand, men også for alle de ande ungene sin del.

At det er sukkerkosestund hver uke synes jeg er helt forkastelig. Har ikke skolen hatt noe fokus på det med kosthold før, så er det jammen meg på tide.

Jeg synes Georgine sitt forslag om å ha kosestund med frukt er et veldig godt forslag. Et annet forslag er jo å bake grove pizzasnurrer å ha med, eller kansje ha med noe herfra hvis det er nødvendig, men i og for seg, så burde vel det bare være nødvendig i bursdagsselskaper spør du meg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 18:49   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerpress på skolen

Jeg er sjokkert! Hver fredag? Har aldri hørt noe så galt! Skulle gjerne hørt hvilke argumenter de har!

Jeg har aldri vært borti en skole som kjører en kosestund som dreier seg om søt mat hver uke. På min skole ville vi ha gjort det uten mat i så fall, og satset på en lekestund eller lesestund eller noe.

Ja, det hender at vi gir tillatelse til at noen kan bake en kake eller at klassen kan få lage varme pølser eller noe, men det blir jammen ikke mer enn et par ganger i året. Det får være grenser også.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat på skolen Tricky Generell ernæringsdebatt 11 25-08-09 19:53
Heimkunnskap teori i skolen fra 6. klasse! Marianne Barns kosthold 4 24-08-05 19:36
Kosthold i skolen mofe Barns kosthold 14 05-05-05 00:09
Ferdig med arbeidskrav på skolen HP Generell diskusjon 7 07-10-04 01:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no