Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hva skal jeg gi 1-åringen?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-08, 21:43   #26
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hva skal jeg gi 1-åringen?

HEI!
synes Fedon-dietten ser fin ut til barn jeg... uten å kalle det diett, uten å telle, ikke være fanatisk..Men bruke det som veilleder.
Når det gjelder mat i farta tenker jeg på noe:
-proteinbarer(feks Fedon barer)...jeg har brukt det til "sjokolade"/lør-godteri...hehe..hva med noen dadler v siden av..
-Ved melkeallergi har helsekost noen(barer)..greit å ha i veska.
-blandet avokado og banan er fint mellommåltid
- kjøttdisken: grillet kylling(riv noen biter), kjøttkake eller noe sånt...ALT(nesten) er bedre enn bolle..
- marsipan uten sukker
-ostebiter og agurk.... osv

Dersom barn har noen problemer(allergi/astma), uro/konsentrasjonsprobl etc...prøv melk og gluten fri kost. Selv om det kanskje ser ut som bare melkeallergi er også gluten belastende for en liten kropp. Her hos oss tåles heller ikke svinekjøtt(hun blir sliten/"lat") så det har vi også kuttet nå.. tror det er mange barn der ute som har det sånn...og man ikke finner ut av det før det har gått MANGE år(slår ikke ut på prøver etc), leger nevner det heller ikke... bare noen tips på veien her

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 00:17   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg gi 1-åringen?

Der har jo ofte kjøttkaker, karbonader og grønnsakskaker(frikadeller?) osv som ikke er melk i også i slike varmdisker.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 11:26   #28
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal jeg gi 1-åringen?

Det er sant.. griser litt mindre enn banan.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no