Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Middagstips til play-date... Noen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-07, 12:13   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Middagstips til play-date... Noen?

Hihi....
Har en deal på gang med en kar, og da vil man jo gjøre litt inntrykk, og ikke proklamere "jeg slanker meg" når han dukker opp. Og i morgen kommer han, med ungene, og jeg vil lage noe godt og spise som vi alle kan kose oss med sammen. Noen tips? Kylling utgår, men alle andre tips mottas med takk.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 13:47   #2
Carinus
Juniormedlem
 
Carinus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 23
Carinus er på en erverdig vei

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Hva med en god grateng av blomkål og/eller brokkoli, og gode biffer? Soppstuing passer bra til. Oser ikke akkurat slanking av den menyen nei...

__________________
Operasjon "mindre rompe"

Nå er det kilokrig!
Carinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 14:30   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Taco eller spekemat? Jeg lover deg, ingen kommer til å merke at du ikke spiser brødet eller tacoskjellene.


Sist redigert av Smula : 29-07-07 kl 11:04.
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 15:57   #4
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Taco ja. Eller kanskje Isets pizza?

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:10   #5
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Hmm...tao hørtes ikke dumt ut nei!
Kan jeg bruke tacokrydder i kjøttdeigen, eller blir det for mye karber? Blir vel tamt uten.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:15   #6
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Tacokrydder har en god del karb ja... men jeg har fått inntrykk her av at man spiser det likevel? Er vel ikke såå mange gram det er snakk om.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 16:24   #7
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Okei. Måtte regne litt på det.. Om man bruker en pose på en halvkilo kjøttdeig, og spiser halvparten av kjøttdeigen blir det ca 17 gram karbo. Litt vel mye. Men om jeg bruker en pose på en kg kjøttdeig, og heller krydrer litt ekstra utenom blir det jo straks mindre, omtrent 8 gram. Og det er jo til å leve med.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:30   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

HINDU har en tacokrydder du kan bruke

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:03   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Tacokrydder har en god del karb ja... men jeg har fått inntrykk her av at man spiser det likevel? Er vel ikke såå mange gram det er snakk om.

Nei, vi spiser det ikke og ja, det er mange gram vi snakker om.
Kjøp den tacosausen fra Eurospar (eller hva den nå heter) og bland i kjøttdeigen.
Og så går det jo an og krydre en del på egen hånd, da.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:39   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Hindu sitt taco krydder skal være uten sukker og kan brukes med god samvittighet. Finnes i krydderhylla der hvor krydderglassene står....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:46   #11
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

first price taco saus er det lite karber i (fåes blandt annet på kiwi butikkene)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 09:56   #12
Carinus
Juniormedlem
 
Carinus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 44
Innlegg: 23
Carinus er på en erverdig vei

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Denne playdaten er vel over, men her er oppskrift på tacokrydder, som smaker identisk med de på pose:

Til 400 gr kjøttdeig:
2 ts salt
2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper

Bland sammen og tilsett i stekt kjøttdeig, som du pleier. Spe med litt vann, så det får kokt inn.

Kjøp inn, så har du leenge, og kan spise taco hvor mye du gidder.

__________________
Operasjon "mindre rompe"

Nå er det kilokrig!
Carinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:49   #13
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Carinus: takk, den er lagra!
Men slik cumin, her jeg bor er det 4 timer til et sted det kanskje er invandrerbutikk, finnes det andre steder, eller kan man bruke noe annet?
Ellers må jeg vel få noen til å sende til meg.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 19:15   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Tapas!! Det er lekker og fristende mat som alle kan spise, enten de slanker seg eller ikke. Ha masse skåler på bodet med hjemmelagde hotte små kjøttboller, fetaost, annen god ost (muggost er nydelig) i terninger, marinert hvitløk, oliven, frittata, ostechips, skivet avokado eller guacamole, forskjellige sauser/dipper, bittesmå Iset-pizza-rundinger, lavkarbobrød med hvitløkssmør osv. Bare fantasien setter grenser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 20:17   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Middagstips til play-date... Noen?

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Carinus: takk, den er lagra!
Men slik cumin, her jeg bor er det 4 timer til et sted det kanskje er invandrerbutikk, finnes det andre steder, eller kan man bruke noe annet?
Ellers må jeg vel få noen til å sende til meg.

En trenger vel ingen innvandrerbutikk for å få tak i cumin, for det er helt vanlig spisskummen som finnes i alle dagligvareforretninger.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no