Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-10, 01:05   #3676
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og så lurer jeg også på hvordan jeg kan ha 104 poeng av de grønne prikkene når det er seks som har gitt meg sånne? Hvordan fungerer det. Er det på grunn av de jeg har en fantastisk aura rundt meg?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 01:09   #3677
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det hadde vært moro, men den dagen jeg viser meg for en fotograf i bare undertøyet tror jeg nok ikke vil komme! *hehe* Der svikter nok motet gitt.

Du må bare vite at du ser fabelaktig ut i undertøyet og så ta bildene hos en hyggelig fotograf. Når jeg blir rik skal jeg gjøre det. Kanskje jeg skal fikse meg en annonse. "Fotografstudent søkes for taging av fabelaktige naken-/pin-up-bilder. Lønn: få se meg halvnaken." Hahahaha. Neida. Bare tuller. Det er ikke så mye å se. Men kanskje jeg skulle funnet en som ikke var ferdigutdannet. De koster sikkert mindre..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 01:30   #3678
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De fotografene som gjør slike oppdrag er jo vant til å se både litt av hvert da Jeg tror nok det er med de som vi som har jobbet/jobber i undertøysbutikk. Vi bryr oss ikke. Det er jobb, ingenting annet.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-09-10, 03:39   #3679
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg lurer på hvem det er som blir administratorer og får forskjellige titler og sånn. Er det de som har startet forumet eller noen som har skrevet så mange innlegg at de blir oppgradert eller noe helt annet? Nysgjerring

Den som startet forumet er jo høvdingen (i dette tilfellet HP), og så velger man brukere som er lojale, aktive og til å stole på som man vil tilby ekstra makt og ansvar. Administrator er øverste ledd, og så kommer moderatorer. Moderatorer har tilgang til å redigere det som blir skrevet på forumet. Hvis det også finnes supermoderator (som det gjør her), så er moderator for ett underforum mens supermoderator er for hele forumet. Administrator har i tillegg tilgang til administrator-kontrollpanelet hvor man kan endre på forumets innstillinger. På ett godt forum-system som vBulletin kan man endre på så godt som alt og man kan ha uendelig med forskjellige brukergrupper. En admin trenger ikke å ha samme rettigheter som en annen admin, og en moderator trenger ikke å ha samme rettigheter som en annen moderator. Jeg har selv vært admin på ett middels forum som hadde ca 2000 innlegg hver dag - og vi brukte vBulletin. For brukerne er det ikke så stor forskjell, men for de som styrer så er det utrolig stor forskjell fra gratisversjoner. vBulletin har også tusenvis av add-ons som man kan installere.

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Og så lurer jeg også på hvordan jeg kan ha 104 poeng av de grønne prikkene når det er seks som har gitt meg sånne? Hvordan fungerer det. Er det på grunn av de jeg har en fantastisk aura rundt meg?

Hvis du går til kontrollpanel og ser på "Latest Reputation Given" så står det hvor mange ryktepoeng en prikk fra deg er verdt. Gir du noen en rød prikk så får de de poengene i minus, og en grønn prikk gir de poengene i pluss. En prikk er ikke nødvendigvis 1 poeng.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 29-09-10, 08:50   #3680
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har prøvd disse??


__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-09-10, 11:09   #3681
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har fått mensen når de ikke skal, selv på p-piller, når de er på lavkarbo?

SKal ikke ha mensen før neste lørdag egentlig

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-09-10, 11:26   #3682
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Er det noen som har fått mensen når de ikke skal, selv på p-piller, når de er på lavkarbo?

SKal ikke ha mensen før neste lørdag egentlig

Jepp! Og det er ikke uvanlig. Jeg gikk på p-piller da jeg la om kostholdet, og de første fem seks månedene var mensen helt på tur, men etterhvert stabiliserte det seg, og jeg fikk til alt overmål en mye kortere blødning, fra 7-9 dager til 4-5 .
Det skjer mye hormonelt i kroppen når man legger om til lavkarbo, så kroppen trenger tid til å tilpasse seg. Se på det som noe positivt, at ting skjer i kroppen din, enn hvor kjedelig det kan være når tante rød kommer på uanmeldt besøk .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-09-10, 11:59   #3683
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

okei! så da er det kanskje dumt å hoppe over neste gang jeg egentlig skal ha da? forstyrrer bare enda mer ratt! sist jeg hadde besøk hadde jeg det i 4 dager også ble det brått slutt. var ikke lenge etter jeg begynte på Atkins.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-09-10, 18:05   #3684
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvordan animal planet greier å vri navnet Trude Mostue til Truda Mustdo... uten at noen reagerer.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 29-09-10, 19:10   #3685
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Jeg lurer på hvordan animal planet greier å vri navnet Trude Mostue til Truda Mustdo... uten at noen reagerer.

Eg er et dyr som bryr seg! (Sid i Istid)

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 29-09-10, 19:55   #3686
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har nokon prøvd å mikse kyllingkjøtdeig med blanding av storfe og svin? Funderer om eg skal prøve det i dag og lage nuggets. Kjøpte begge sortar, men veit liksom ikkje heilt kven av dei eg skal bruke. Og dei skal steikast i ossewit (reint oksefeitt).

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 21:03   #3687
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Eg er et dyr som bryr seg! (Sid i Istid)


erm.. hæ?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 29-09-10, 21:06   #3688
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Var sitat fra Istid-filmen. Er overtrøtt og da blir humoren deretter

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 29-09-10, 21:59   #3689
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lenge holder panna cotta i kjøeskap? Kan jeg lage den i morgen kveld og servere lørdagskvelden? Eller blir det smakende gammel krem?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 22:07   #3690
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kor crazy er det å bruke rundt 200 euro per pers for ein VIP billett Prince når ein eigentleg ikkje er blodfan?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 22:08   #3691
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kor crazy er det å bruke rundt 200 euro per pers for ein VIP billett Prince når ein eigentleg ikkje er blodfan?

Let's go Crazy, haha! Det er det helt umulig for meg å svare på, ettersom jeg ER blodfan ... . Misunnelig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-09-10, 22:09   #3692
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvor lenge holder panna cotta i kjøeskap? Kan jeg lage den i morgen kveld og servere lørdagskvelden? Eller blir det smakende gammel krem?

Jeg tror jeg hadde panna cotta i kjøleskapet i hvert fall et par dager. Mulig gelatinen gjør at den holder seg lenger enn krem ville ha gjort?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-09-10, 22:12   #3693
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Litt fristande, sidan eg aldri har sett mannen, og har høyrt han er verdt det. Han var her i sommar, og det vart utselt på null komma niks. Dei startar salget for "vanlege" billettar fredag, men veit ikkje kor enkelt det er å få noko der då. Dei har ein tendens til å bli utselt på type 15 minutt. Om ein vel vip billett så kan ein bestille no.
Aie, det vart bestilt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 23:05   #3694
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mulig gelatinen gjør at den holder seg lenger enn krem ville ha gjort?!

Fløterand smakte gammel krem etter halvannen dag. Men den skal ikke koke da, så det kan hende det gjør utslaget?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-09-10, 23:40   #3695
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Herregud dette var en lang tråd! *imponert*

Jeg lurer på om noen av dere vet om det går an å reparere porselen som har fått en bit slått ut (bitte liten bit som er borte..)..?

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 03-10-10, 17:14   #3696
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelpes! Kan noen løse dette mysteriet for meg? Jeg har en strikkeoppskrift som går så her:

Sitat:

VENSTRE VANTE:
Arb strikkes først frem og tilbake, deretter rundt på settp. Legg opp 54-60 m med Delight på settp 2,5. Strikk RILLER frem og tilbake – se forkl over! Når arb måler 7 cm felles det 6 m på slutten av p, klipp tråden = 48-54 m, Videre strikkes arb rundt og rundt i glstrikk. HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Når arb måler 1 cm starter økningen til tommelkile. Det økes 1 m på hver side av nest siste m på omg – øk ved å lage et kast, for å unngå hull strikkes kastet vridd rett på neste omg (dvs strikk i bakre del av m-buen). Øk på hver side av de økte m på hver 3.omg totalt 5-6 ganger = 11-13 tommel-m og 58-66 m totalt. Når arb måler 6-7 cm settes tommel-m + 1 m på hver side (= 13-15 m) på 1 tråd. Legg opp 3 nye m bak tommelen = 48-54 m. Fortsett med glstrikk rundt til arb måler 10-11 cm. Nå settes de første 19-21 m oppå hånden på en tråd, behold de neste 11-12 m på p og sett de siste 18-21 m inni hånden på en annen tråd.

Det er det jeg har uthevet som virkelig forvirrer meg. Altså jeg strikker vantene med førtiåtte masker til opplysning, og når jeg da øker med to masker fem ganger så sitter jeg jo igjen med ti masker pluss, ikke elleve, og når jeg tar av tretten masker og har over på en tråd, og legger opp tre nye masker bak, sitter jeg da igjen med ... femti masker, ikke førtiåtte! Jeg skjønner ikke no.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-10, 17:43   #3697
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du tar jo en maske til tommelen fra resten av arbeidet og øker på begge sider av den, derfor blir det 11. Og totalt blir det 58, altså 48 + 10 som du sier. 58 - 13 = 45, 45 + 3 = 48. Så du skal ha 48 til sammen, ikke 50

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 03-10-10, 17:49   #3698
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Du tar jo en maske til tommelen fra resten av arbeidet og øker på begge sider av den, derfor blir det 11. Og totalt blir det 58, altså 48 + 10 som du sier. 58 - 13 = 45, 45 + 3 = 48. Så du skal ha 48 til sammen, ikke 50

Tar en maske? Nå skjønner jeg ikke ... Tar fra hvor? Skal jeg ikke bare øke før og etter den nest siste maska på siste pinnen i omgangen, og videre øke før og etter de jeg har økt? Oioioi, jeg er forvirret. Og så er det de tre maskene bak også ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-10, 17:52   #3699
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tar en maske? Nå skjønner jeg ikke ... Tar fra hvor? Skal jeg ikke bare øke før og etter den nest siste maska på siste pinnen i omgangen, og videre øke før og etter de jeg har økt? Oioioi, jeg er forvirret. Og så er det de tre maskene bak også ...

Ja altså, du tar den jo ikke bort fra resten, men når du har økt før og etter 5 ganger har du jo 10 masker pluss maska i midten som settes på en tråd. Capiche?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 03-10-10, 17:54   #3700
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja altså, du tar den jo ikke bort fra resten, men når du har økt før og etter 5 ganger har du jo 10 masker pluss maska i midten som settes på en tråd. Capiche?

... Nei?! Haha, virkelig ikke. Hvor kommer denne maska fra? Om jeg "tar" en maske fra det originale arbeidet, så er jeg fortsatt en maske i minus, ettersom arbeidet har førtiåtte masker totalt fra starten av. Og hva med de tre jeg øker, med de tre så går i hvert fall ikke regnestykket opp, med de tre maskene så blir det jo ikke 48 masker, som det står i oppskriften. Meget forvirret, nå!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no