Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Svake blødninger nedentil, den siste tiden

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 13:14   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg
Arrow

Svake blødninger nedentil, den siste tiden

Jeg vet ikke om dette hører hjemme her, men de siste par ukene så har jeg hatt svake blødninger nedentil. Ikke så ille at jeg må bruke bind eller tampong, men jeg får rosa på papiret når jeg trørker meg.

Det som er litt spesielt er at jeg ikke har hatt mensen de siste tja, 3 årene, fordi jeg går på p-sprøyten. Jeg skal ha ny sprøyte i februar.

Jeg lurer litt på hva det er som gjør at jeg blør? kan det ha noe med lavkarbo / ketose å gjøre?

Jeg har ikke smerter eller noe sånt. Bare plagsomt å blø litt hele tiden .... og så frister det ikke med sex liksom ...

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:18   #2
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

jepp, det kan ha med lavkarbo og gjøre... kroppen ordner visst opp i hormoner og det som er.. jeg har blødd 2 dager nå, (ikke sammenhengende)og jeg går også på p-sprøyten...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:19   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Det kan ha med ketolysekuren å gjøre, lavkarbo gjør at kroppens hormoner kommer på banen igjen og mange opplever å få igjen mensen etter flere år. Mange får også mensen igjen selv om de går på hormon-prevensjon og ikke har hatt den på lenge også.

Men det kan sikkert også skyldes at effekten av p-sprøyta er svekket kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:39   #4
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

jeg går på p-sprøyte og lavkarbo
håper jeg ikke opplever og få blødninger. har ikke hatt mensen på aldri så lenge.
flott at andre deler erfaringer om dette
men jeg kan ikke tro at virkningen svekkes hvis man passer på og ta den når man skal. men det er noe jeg tror og kan ikke utale meg om noe annet før det er noen som kan svare helt sikkert
men kunne vært lurt og spurt legen for og være på den sikkre siden

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)

Sist redigert av alexsandra : 30-01-11 kl 13:49.
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:49   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Mange som går på P-sprøyta mister ikke mensen i det hele tatt .........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:52   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Jeg opplevde omtrent det samme for en tid siden. Her kan du lese om andres erfaringer om akkurat det samme.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:52   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg vet ikke om dette hører hjemme her, men de siste par ukene så har jeg hatt svake blødninger nedentil. Ikke så ille at jeg må bruke bind eller tampong, men jeg får rosa på papiret når jeg trørker meg.

Det som er litt spesielt er at jeg ikke har hatt mensen de siste tja, 3 årene, fordi jeg går på p-sprøyten. Jeg skal ha ny sprøyte i februar.

Jeg lurer litt på hva det er som gjør at jeg blør? kan det ha noe med lavkarbo / ketose å gjøre?

Jeg har ikke smerter eller noe sånt. Bare plagsomt å blø litt hele tiden .... og så frister det ikke med sex liksom ...

I denne tråden kan du lese om p- sprøyter og blødninger og så og si alt annetsom har med sånt og lavkarbo å gjøre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:02   #8
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Det var sånn jeg hadde det også! Hadde det igjen litt uregelmessig etter jul fordi jeg spiste mer karbo. Nå er den som normalt jeg går på p-piller og aldri har jeg hatt mellomblødninger.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:10   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Jeg bruker p-sprøyte og har mistet mensen helt.Etter jeg begynte på lavkarbo har jeg opplevd 2 små blødninger.Håper ikke den kommer tilbake,for godt å være kvitt den.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 23:09   #10
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Men er det ekte mens, altså med eggløsning, eller er det blødninger av annen grunn som kommer innenfra?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:37   #11
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men er det ekte mens, altså med eggløsning, eller er det blødninger av annen grunn som kommer innenfra?


Eggene forsvinner jo, så det er vel en eggeløsning. De blir bare ikke befruktet. Om det ikke hadde vært eggeløsninger kunne en jo ha spart på eggene til en ble 100 og fortsatt kunnet få barn - rene ungdomskilden hadde det vært om det var slik p-sprøyten virket......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:31   #12
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

dette har skjedd med meg også noen ganger. når det skjer tar jeg bare en ny sprøte selv om det ikke er datoen for det enda.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:00   #13
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Har også gått p-sprøyte i 5år og ikke had mensen på de årene. Nå har jeg bestemt meg for å prøve å slutte med sprøyta.. så nå har jeg ikke tatt den. Har had endel blødninger siste 2 dagene jeg også. Er det mensen som er kommet tilbake på så kort tid?

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:59   #14
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Det kan være mensen. Men jeg har hørt at mange sliter med å "komme igang" etter å ha brukt p-sprøyten. at det kan gå lang tid før mensen er tilbake.

Jeg skal snart ha ny sprøyte, heldigvis, håper det gir seg da.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 16:42   #15
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Eggene forsvinner jo, så det er vel en eggeløsning. De blir bare ikke befruktet. Om det ikke hadde vært eggeløsninger kunne en jo ha spart på eggene til en ble 100 og fortsatt kunnet få barn - rene ungdomskilden hadde det vært om det var slik p-sprøyten virket......

Litt off-topic, men hormonell prevansjon fungerer faktisk ved å lure kroppen til å tro at den er gravid hele tiden, som selvsagt hindrer eggløsning (og dermed blødning for de som bruker det hele tiden).

Prevansjon eller ikke, du har mange 100-talls millioner egg hengende den dagen du går i grava som 100-åring. Er ikke mangel på egg som gjør at dere kommer i overgangsalderen.

Forresten leste jeg for en tid tilbake om hvordan mannsidealet har endret seg, spesielt siden den vide inntreden av hormonell prevansjon. Statistisk sett foretrekker kvinner under eggløsningen menn med høye testosteron-nivåer (type hårete, spreke mannemenn) mens gravide kvinner foretrekker det motsatte (type rolige, ikke-aggressive, smalbyggede, trygge farsemner).

Morsomme spekulasjoner i hvorfor mine bestemødre foretrekker barske mannfolk med litt muskler som kan banke og skru, ta i et tak og godt bli litt morsk og barsk i riktige situasjoner mens kvinner rundt min egen alder typisk foretrekker syltynne, velstelte gutter som er i kontakt med følelsene sine og gråter en skvett mens de skriver emo-lyrikk til stearinlys og røkelse.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 18:41   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svake blødninger nedentil, den siste tiden

Hahaha, Plastbox, du er virkelig en mester i stereotyping. Lol!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 20:46   #17
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Svake blødninger nedentil, den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hahaha, Plastbox, du er virkelig en mester i stereotyping. Lol!

Jeg har da ikke stereotypet noen verdens ting.. Bare sier at statistikk er moro, og det fortsetter jeg å synes enten du passer inn i statistikken eller ikke.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:02   #18
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Litt off-topic, men hormonell prevansjon fungerer faktisk ved å lure kroppen til å tro at den er gravid hele tiden, som selvsagt hindrer eggløsning (og dermed blødning for de som bruker det hele tiden).

Prevansjon eller ikke, du har mange 100-talls millioner egg hengende den dagen du går i grava som 100-åring. Er ikke mangel på egg som gjør at dere kommer i overgangsalderen.

Forresten leste jeg for en tid tilbake om hvordan mannsidealet har endret seg, spesielt siden den vide inntreden av hormonell prevansjon. Statistisk sett foretrekker kvinner under eggløsningen menn med høye testosteron-nivåer (type hårete, spreke mannemenn) mens gravide kvinner foretrekker det motsatte (type rolige, ikke-aggressive, smalbyggede, trygge farsemner).

Morsomme spekulasjoner i hvorfor mine bestemødre foretrekker barske mannfolk med litt muskler som kan banke og skru, ta i et tak og godt bli litt morsk og barsk i riktige situasjoner mens kvinner rundt min egen alder typisk foretrekker syltynne, velstelte gutter som er i kontakt med følelsene sine og gråter en skvett mens de skriver emo-lyrikk til stearinlys og røkelse.

Aha! Så det er fordi jeg aldri har brukt hormonprevensjon at jeg idag er gift med en håndverker!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:04   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Litt off-topic, men hormonell prevansjon fungerer faktisk ved å lure kroppen til å tro at den er gravid hele tiden, som selvsagt hindrer eggløsning (og dermed blødning for de som bruker det hele tiden).

Prevansjon eller ikke, du har mange 100-talls millioner egg hengende den dagen du går i grava som 100-åring. Er ikke mangel på egg som gjør at dere kommer i overgangsalderen.

Forresten leste jeg for en tid tilbake om hvordan mannsidealet har endret seg, spesielt siden den vide inntreden av hormonell prevansjon. Statistisk sett foretrekker kvinner under eggløsningen menn med høye testosteron-nivåer (type hårete, spreke mannemenn) mens gravide kvinner foretrekker det motsatte (type rolige, ikke-aggressive, smalbyggede, trygge farsemner).

Morsomme spekulasjoner i hvorfor mine bestemødre foretrekker barske mannfolk med litt muskler som kan banke og skru, ta i et tak og godt bli litt morsk og barsk i riktige situasjoner mens kvinner rundt min egen alder typisk foretrekker syltynne, velstelte gutter som er i kontakt med følelsene sine og gråter en skvett mens de skriver emo-lyrikk til stearinlys og røkelse.

Har du bevis for det du sier her, plastbox?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:13   #20
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Svake blødninger nedentil, den siste tiden

Jeg slutta på p-sprøyte for ca 3 mnd siden pga blødninger(småblødde i over 2mnd i strekk) Gikk rett over på p-piller litt før p-sprøyta gikk ut og blødningene stoppa etter en uke ca. Fikk mensen etter en mnd som varte ca 10dager, etter det har jeg ikke hatt mensen...Kan det også ha noe med Ketolyseturen? At den blir utsatt? Eller er det rot pga prevansjon bytte? Noen med liknende erfaringer?

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:16   #21
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har du bevis for det du sier her, plastbox?

Vet ikke hvor Plastbox har det fra - men jeg har lest det samme (at kvinner i eggløsning foretrekker testosteron-gutter) i en artikkel i Illustrert Vitenskap for en tid tilbake. Når det gjelder egg, mener jeg at vi har mange flere egg-anlegg i eggstokkene enn vi noen gang kommer til å "slippe" i løpet av et fruktbart liv. Men de kan ikke befruktes før de har vært gjennom en modning og så slippes (eggløsning).

Edit: utdypet svaret mitt litt

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:18   #22
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har du bevis for det du sier her, plastbox?

http://www.scientificamerican.com/ar...t-womens-taste ^^

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vet ikke hvor Plastbox har det fra - men jeg har lest det samme i en artikkel i Illustrert Vitenskap for en tid tilbake. Er nok noe i det, selv om det blir veldig generaliserende

Ja, en trend behøver ikke bety at noe gjelder absolutt alle. Se på overvektsproblematikken, og "diabetes-epidemien" og slikt. Det er utvilsomt en klar trend som peker i rettning økt vekt og mer diabetes, hjerte- og karsykdom, osv. som følge av noe vi putter i kroppen. Betyr ikke nødvendigvis at alle er overvektige og har diabetes.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:20   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Svake blødninger nedentil, den siste tiden

Jeg opplever dette når jeg begynner å trene.. Har ikke linka det før, men siden jeg har vært så mye syk i det siste, så har jeg "begynt å trene" veldig mange ganger.. Og hver gang skjer det samme. Små blødninger.. men jeg går på mini-pilla da.

Skjønner ikke helt hvorfor det skal skje..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:26   #24
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Litt off-topic, men hormonell prevansjon fungerer faktisk ved å lure kroppen til å tro at den er gravid hele tiden, som selvsagt hindrer eggløsning (og dermed blødning for de som bruker det hele tiden).

Prevansjon eller ikke, du har mange 100-talls millioner egg hengende den dagen du går i grava som 100-åring. Er ikke mangel på egg som gjør at dere kommer i overgangsalderen.

Forresten leste jeg for en tid tilbake om hvordan mannsidealet har endret seg, spesielt siden den vide inntreden av hormonell prevansjon. Statistisk sett foretrekker kvinner under eggløsningen menn med høye testosteron-nivåer (type hårete, spreke mannemenn) mens gravide kvinner foretrekker det motsatte (type rolige, ikke-aggressive, smalbyggede, trygge farsemner).

Morsomme spekulasjoner i hvorfor mine bestemødre foretrekker barske mannfolk med litt muskler som kan banke og skru, ta i et tak og godt bli litt morsk og barsk i riktige situasjoner mens kvinner rundt min egen alder typisk foretrekker syltynne, velstelte gutter som er i kontakt med følelsene sine og gråter en skvett mens de skriver emo-lyrikk til stearinlys og røkelse.

Beklager at jeg rotet til dette her. Jeg mente - om du har bevis for det jeg understrekte i innlegget ditt.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:40   #25
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Beklager at jeg rotet til dette her. Jeg mente - om du har bevis for det jeg understrekte i innlegget ditt.....

Ahem, jeg bomma "litt", 10 års tid siden humanbiologien sist, og kvinnelige kjønnsorganer er (tro det eller ei) ikke akkurat noe jeg leser om daglig. *facepalm*

Sitat:

At puberty, only about 300,000—more than enough for a lifetime of fertility—remain.

Kilde: http://www.merckmanuals.com/home/sec...41/ch241c.html

300.000 egg er nok til 25.000 år med månedlig eggløsning.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blødninger fra tannkjøttet Nerthus Lavkarbo generelt 7 10-11-10 18:42
Blødninger som bivirkning? Charly Ketolysekuren 1 06-05-09 22:34
Arg! Svake menneske! Marihøne Ketolysekuren 21 09-02-09 20:52
Blødninger megselv Ketolysekuren 21 06-11-07 18:44
Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd! Borealis PCOS og karbohydratkontroll 30 14-06-06 16:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no