Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo- redusere fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-09, 21:54   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo- redusere fett?

Klarte ikke å finne igjen tråden. Hvis man ligger på mellom 30-40 karbs om dagen bør man redusere mye på fettet? Da tenker jeg på feks 50-80 g med fett pr dag??

Driver og prøve å finne perfekte kombinasjonen for å få haes på de siste 7-10 kg.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:09   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Wolfgang Lutz anbefaler hvertfall opptil 72 gram netto karber per dag, og da kan man spise fett uten begrensninger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:12   #3
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Wolfgang Lutz anbefaler hvertfall opptil 72 gram netto karber per dag, og da kan man spise fett uten begrensninger.


Såpass mange karbs? Merker at jeg sliter med å spise såpass med karbohydrater igjen. Det er sperrer i hodet mitt.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:49   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Du trenger da vel ikke spise så mye karber vel?

Er det du lurer på om det går an å spise lavkalori lavkarbo? Å ta Allipiller og fortsatt spise passe fett? Det er jo en filosofi som heter south beach da, lavkalori lavkarbo.

Selv synes jeg ikke noe om å kutte fettet, det er jo der energien kommer fra, og jeg hadde ikke klart det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:54   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Såpass mange karbs? Merker at jeg sliter med å spise såpass med karbohydrater igjen. Det er sperrer i hodet mitt.

Nei, du trenger ikke å spise så mange, men du kan spise OPPTIL så mange. Men spiser du litt færre er det jo bare positivt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:07   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Klarte ikke å finne igjen tråden. Hvis man ligger på mellom 30-40 karbs om dagen bør man redusere mye på fettet? Da tenker jeg på feks 50-80 g med fett pr dag??

Driver og prøve å finne perfekte kombinasjonen for å få haes på de siste 7-10 kg.

50-80 gram fett er skrekkelig lite, særlig når du spiser så lite som 30-40 gram karbohydrat. På Optimal ernæring spiser vi lett opptil 60 gram karbohydrat, og da med 200-300 gram fett. Vi blir ikke feite av den grunn. Mange går faktisk ned.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:15   #7
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du trenger da vel ikke spise så mye karber vel?

Er det du lurer på om det går an å spise lavkalori lavkarbo? Å ta Allipiller og fortsatt spise passe fett? Det er jo en filosofi som heter south beach da, lavkalori lavkarbo.

Selv synes jeg ikke noe om å kutte fettet, det er jo der energien kommer fra, og jeg hadde ikke klart det.

Ja det er vel det jeg lurer på.Men ser jo at 30-40 g med karbo er lite, så da kan man jo pøse på med fett. Har liksom levd på Skaldeman ekstrem (fettfestivalen i over 1 mnd) og da virker 30 karbs som mye!Er bare så ille forvirret om dagen. Ingenting funker og jeg er frustrert.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:17   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Ja det er vel det jeg lurer på.Men ser jo at 30-40 g med karbo er lite, så da kan man jo pøse på med fett. Har liksom levd på Skaldeman ekstrem (fettfestivalen i over 1 mnd) og da virker 30 karbs som mye!Er bare så ille forvirret om dagen. Ingenting funker og jeg er frustrert.

Hva er det du har spist i det siste? Ser det står Skaldeman i signaturen din, har du fulgt dietten strikt? Og hvor lenge har du stått stille?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:22   #9
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva er det du har spist i det siste? Ser det står Skaldeman i signaturen din, har du fulgt dietten strikt? Og hvor lenge har du stått stille?

Jeg har spist 80% fett, 18 proteiner og 2 % karbs fra slutten av april. Men denne uka har jeg lagt til mere karbs bare for å se om det hjalp. Ca 30-35 karbs, 160 g fett og 70 g protein. Men hadde ikke forventet at jeg skulle gå ned på disse 2 dagene da Gikk ned første uka i fettfestivalen, så stoppet det opp. Og nå har det stått stille siden da, tilogmed gått litt opp.(har ikke oppdatert ticker min, blir bare sur)

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:26   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Jeg har spist 80% fett, 18 proteiner og 2 % karbs fra slutten av april. Men denne uka har jeg lagt til mere karbs bare for å se om det hjalp. Ca 30-35 karbs, 160 g fett og 70 g protein. Men hadde ikke forventet at jeg skulle gå ned på disse 2 dagene da Gikk ned første uka i fettfestivalen, så stoppet det opp. Og nå har det stått stille siden da, tilogmed gått litt opp.(har ikke oppdatert ticker min, blir bare sur)

Ok, så du har ikke stått stille en måned en gang?

Jeg sto stille i 5 uker før jeg gikk ned et par kg, så stille i to uker og ned 0.5kg. Kroppen er rar, noen ganger kan den tvilholde på fettet. Og du spise ikke søtningsmidler, bær eller fløte som kan stoppe vektnedgangen? Jeg bør ikke spise fløte... Det stopper meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:32   #11
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo- redusere fett?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ok, så du har ikke stått stille en måned en gang?

Jeg sto stille i 5 uker før jeg gikk ned et par kg, så stille i to uker og ned 0.5kg. Kroppen er rar, noen ganger kan den tvilholde på fettet. Og du spise ikke søtningsmidler, bær eller fløte som kan stoppe vektnedgangen? Jeg bør ikke spise fløte... Det stopper meg.

Jeg har holdt på sånn siden feb. Gikk ned 500 g i feb, 300g i mars, 1,1 kg i april. Og stille i mai. Det er derfor jeg er frustert.

Spiser søtstoff kanskje 1 gang i uka, bær spiser jeg aldri og fløte en sjeldent gang. Har prøvd å kutte ut alle disse tingene, i tillegg ost og nøtter. Uten hell.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt nødvendig med mye fett på lavkarbo? Idaaee89 Lavkarbo generelt 1 17-05-09 12:46
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 13:30
Når skal vi begynne å redusere på fettet? Pearl Vedvarende vekttap 9 13-04-09 13:14
Fett viktig i lavkarbo? BobBob Spørsmål og svar 10 14-01-09 15:26
Må jeg spise mye fett til en lavkarbo diett for å gå ned? Pastajunkie Spørsmål og svar 5 23-04-08 23:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no