Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min erfaring med ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-09, 17:53   #1
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Min erfaring med ketolyse

Hei hei Godtfolk.
Lenge siden jeg har skrevet nå. Håper det går bra med dere alle her inne.
Jeg har nå gått på ketolyse siden august. Jeg hadde en uke av, tidlig i oktober. resten av tiden har jeg vært standhaftig, og ikke sprukket i det hele tatt!!
Spesielt de siste ukene har jeg ikke vært flink til å gå tur. Jeg har rett og slett ikke hatt energi. Noen uker var jeg veldig flink.
jeg er flink med maten, har ikke for mye karber i kosten.
Men jeg går ikke ned...

Vet at man bør gå tur hver dag, men har også lest en del på Skaldemann, og han vektlegger ikke tur og trim særlig betydning ang vektnedgang.

Syns det er litt rart. Kan hende jeg spiser for mye, men jeg tror egentlig ikke det.
Kan det være slik at Skaldemann/ ketolyse ikke fungerer for alle?

Syns det er litt trist, for jeg trives innmari godt med maten, og jeg har veldig stor glede av å få lage så mye variert og god mat

Noen her med liknende erfaring? Eller tanker omkring dette?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 19:15   #2
vannmannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
vannmannen er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Hei ..:-))

Fortell litt om de første ukene da du begynte på dette .. hvor mye gikk du ned og hva er din dags kost? Jeg har nettopp begynt gikk ned 2 kilo de første 2 ukene ... har "tøyset" litt i helgene... og bang opp igjen ett kilo... føler jeg stanger hodet i veggen.. føler jeg er flnk å spise rett mat.. kanskje jeg ikke spiser så mye fett som jeg hører at mange kan anbefale.. får litt panikk når jeg beynner å trykke på med majones og fete oster,,, (gammel vane)..
Uannsett.. keep up the good work.. selvfølgelig må vi kunne ta oss en trenings tur det hjelper jo både på psyken og kroppen generelt:-)

vannmannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 19:29   #3
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Hei hei
Jeg har spist ganske variert.
I begynnelsen spiste jeg mye oopsierull. Hadde kanskje 2 til frokost med smør,pålegg og noe grønt.
Ofte tunfisksalat til lunsj. Med majones,litt creme freche, salat og bittelitt rødløk. avogtil var jeg litt sulten om ettermiddagen, det er jeg ikke nå lengre, og da tok jeg gjerne en oopsilapp eller litt ost. Middag var kjøtt eller fisk med blomkål og fløtesaus.

Syns ikke du skal stresse enda altså! Du har jo hatt flott nedgang, og det er det jo mange som har!!
Jeg lurer bare på om det er sånn at jeg gjør feil, eller om dette ikke funker for alle. har fått noen tips om å kutte ut meieriprodukter, men jeg kan ikke forestille meg hvordan jeg skal gjennomføre denne kuren uten meieriprodukter.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 01:11   #4
jaaspes
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 2
jaaspes er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Dette er 3. dagen min på ketolysekuren og jeg har allerede AVSMAK av fett :/ Og jeg har lite energi,- kanskje fordi jeg spiser for lite fett, eller mat generelt? Jeg går konstant kvalm og orker ikke tanken på mat, og ihvertfall ikke fet mat, ÆSJ :/ Drikker masse vann, det er det eneste som ikke er fettete og ekkelt...

Hjelp?

__________________
96 kilo,- hva blir neste?
jaaspes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-amatør Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 07:04   #5
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Min erfaring med ketolyse

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Hei hei Godtfolk.
Spesielt de siste ukene har jeg ikke vært flink til å gå tur. Jeg har rett og slett ikke hatt energi.
jeg er flink med maten, har ikke for mye karber i kosten.
Men jeg går ikke ned...

Hadde selv noen dager der energinivået mitt datt rett i gulvet hver ettermiddag, akkurat som ved blodsukkersvingninger. Fant ut at jeg spiste for lite, og spesielt for lite fett. (Energien må jo komme fra et sted, når man kutter karbene).

Om du lurer på om du spiser for mye eller for lite - har du oversikt over hvor mye og fordeling av protein/fett/karbohydrater? Det kan være lurt å logge alt du spiser en stund - kan hende du spiser for lite..
Og spiser du nok karber fra grønnsaker? Min vekt stoppet i hvertfall helt opp en uke da jeg ikke spiste nok grønt.


Opprinnelig lagt inn av jaaspes, her.

Dette er 3. dagen min på ketolysekuren og jeg har allerede AVSMAK av fett :/ Og jeg har lite energi,- kanskje fordi jeg spiser for lite fett, eller mat generelt? Jeg går konstant kvalm og orker ikke tanken på mat, og ihvertfall ikke fet mat, ÆSJ :/ Drikker masse vann, det er det eneste som ikke er fettete og ekkelt...

Hjelp?

Hva spiser du da?
Har selv aldri vært fan av koteletter og fettrander her og der. Men du kan få i deg fett på andre måter, fra olje på salat, steke mat i smør, kremfløte i sausen, avocado etc.
Guacamole av 1/2 avocado og en skje creme fraiche og en ts olivenolje, og med krydder i - det er kjempegodt og føles ikke fettete. Brukes som dip eller dressing.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 08:38   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Min erfaring med ketolyse

Jeg har slitt like mye som deg. Over flere år. Jeg har vært på og av, nettopp fordi jeg mister motivasjonen når jeg aldri går ned mer enn de tre vannkiloene mine.
Og jeg har lest til øyet ble stort og vått om at kaloriene ikke har noe å si, og at man kan pøse på med fett.
Vel, det funket ikke for meg. Fettet ga meg energi, ja, så jeg kom igang med trening. Det var positivt. Men jeg må også se på kaloriene. Nå ligger jeg på +/-1700 kcal pr dag, og beregner samtidig fett-, protein- og kh-andel som før. Det er ikke lavt, men jeg merker det fort om jeg kommer over 18-1900 kcal, så går jeg ikke ned til dagen etter, og heller ikke over tid.

Så noen må se på antall kalorier også, ikke bare sammensetningen av maten. Kanskje fordi det er at jeg har lavt stoffskifte.

Lykke til!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:15   #7
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Tusen takk for svar,ette. Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med dette. Vi får bare håpe det slipper.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 00:47   #8
Blondiee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 2
Blondiee er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Jeg sliter også

Jeg synes jeg er rimelig flink med maten, men funnet ut at jeg kanskje spiser litt lite. Jeg har en hektisk hverdag med veldig mye jobbing, men er flink til å planlegge maten.

Jeg har ikke gått ned mer enn 4 kilo siden midten av august, men jeg har fått kommentarer på at det ser ut som jeg har slanket meg mye... jeg forstår ikke helt det der.. jeg trener en del styrke og lurer på om jeg kan ha fått mer muskelmasse..

Jeg pleide å veie meg hver dag, men nå holder jeg meg laaangt unna den, for jeg vet jeg får nedsig om jeg ser jeg har lagt på meg eller ikke gått ned, selv om jeg ikke har hatt noe særlig med sprekk. (litt alkohol)

Jeg blir litt lei meg når jeg ser andre har hatt helt sinnsykt vektap, men jeg går omtrent ikke ned

Men jeg gir meg ikke enda!

Blondiee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 09:52   #9
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Min erfaring med ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Blondiee, her.

Jeg sliter også


Jeg har ikke gått ned mer enn 4 kilo siden midten av august, men jeg har fått kommentarer på at det ser ut som jeg har slanket meg mye... jeg forstår ikke helt det der.. jeg trener en del styrke og lurer på om jeg kan ha fått mer muskelmasse..

Om du trener er det sannsynlig at du har fått mer muskelmasse. Spesielt om du er flink til å spise riktig mengde proteiner. Har du målt deg? Kjenner du det godt på klær?
Mange som i perioder kan merke på klær og målene sine at de går ned, selv om vekta står stille.
Og muskelmasse forbrenner mer energi, så det øker jo vekttapet fremover også.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:15   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Min erfaring med ketolyse

Hos meg stoppet vekttapet hvis jeg får i meg kunstig søtning.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 17:27   #11
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Jeg har det motsatt av Blondiee, jeg har gått ned 9,5 kilo men får aldri kommentarer på at jeg ser tynnere ut. Men det er vel slik at fett som ligger "inni" kroppen forsvinner først, så det er vel derfor jeg merker at jeg føler meg mye bedre og mer energisk enn før. På den annen side så merker jeg godt at jeg har mistet en del sideflesk, og buksene sitter mye løsere enn de gjorde da jeg begynte i august. Nå er jeg snart nede på "normalvektig" iflg. BMI-kalkulatoren, og det ser jeg veldig frem til, men vil ned noen kilo ekstra etter det sånn at jeg har litt å gå på.

Men jeg er lat, og trener ikke mer enn å gå tur en gang i uken. (Men går mye i jobben min, så er absolutt ikke stillesittende.)

Jeg har funnet ut at min vektnedgang stopper hvis jeg spiser et måltid på kvelden. (Snack går greit.) Så jeg passer på å få i meg en del fett og å spise meg mett tidligere på dagen, og middag helst ikke etter kl. 18. Men det går skeis noen ganger, i og med at jeg jobber sene skift ganske ofte.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 07:41   #12
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Min erfaring med ketolyse

Så flott nedgang du har hatt Meatsience!

Jeg leser gi-null nå, og tror jeg skal følge de oppskriftene som jeg har funnet der. Jeg skal følge opplegget for 50 pluss slavisk i tre mnd.
Begynner i dag, så får jeg bare ta ei lita uke av i jule. Får begynne nedtelling fra junuar. Er ganske likt ketolyse,for en kan sette sammen dagsmenyer av konkrete oppskrifter og mengeanbefalinger som står i boka. Tror det kan være lettere for meg å følge. Trenger struktur.. karbomessig er det ganske likt ketolyse. En ligger på ca 12-20 karbo daglig dersom en følger menyene.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos, har du erfaring med det? LenaBeatrice Lavkarbo generelt 9 23-08-09 09:35
Er det nokon med erfaring med 30 days og ketolyse? nattinatt Ketolysekuren 18 09-06-09 11:44
Noen som har erfaring med nattarbeid og vektnedgang på ketolyse? mirafoli Ketolysekuren 1 23-03-09 13:33
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46
Erfaring med HST? tennissokk Trening 8 05-03-07 14:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no