Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-09, 12:24   #1
Bæremæ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 38
Bæremæ er på en erverdig vei

Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Er det å ikke ha for mye karbohydrater da også?
(tenker da på hvordan det vil bli å ha så mye fett i kosten osv)
Eller skal man gå over til å begrense kaloriene?

Bæremæ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 12:29   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Det er veldig, veldig viktig å se på dette som en livsstil og ikke en kur, egentlig. Så ja, man skal begrense karbene hele tiden etterpå også, men de fleste kan øke litt på dem når de er i mål. Feks. spise mer grønnsaker, nøtter, litt mer bær og kanskje litt frukt og grovt knekkebrød. Men man bør alltid (i det daglige) unngå poteter, hvit pasta og ris, sukker og brød, eller hvertfall begrense det veldig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 19:28   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

gradvis opptrapping...da ser du når du har nådd "smertepkt" ditt, og legger på deg... Det er når du spiser litt for mye karbs..
Så det må du nesten utforske. Atkins sier vel + 5 karber om gangen i en periode.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:53   #4
Bæremæ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 38
Bæremæ er på en erverdig vei

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

tusen takk for svar

Bæremæ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:21   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Hei
Etter slankekuren (ketolysekuren) bør man velge "generell lavkarbo" man kan legge seg på 100-150 gram KH pr dag, men disse bør ikke komme frta godteri, kaker og stivelse (loff,pasta,poteter) men overveiende fra frukt,salater, grønnsaker og belgfrukter frø/nøtter. Man må da redusere mengden av fett noe.
Flere har skrevet om dette: Fedon Lindberg, Atkins fase 4? og undertegnede i Etter Slankekuren. Bøkene kan lånes på biblioteket.
Da dette er et kosthold for hele livet, er det viktig med gode fettklilder. Jeg anbefaler klaret smør til steking eller rapsolje. Til salater og ellers i matlagingen bør kaldpressede oljer foretrekkes. Bruk gjerne forskjellige, jeg har pt. tistelolje, valnøtteolje og olivenolje i kjøleskapet, i tilleg til tran som jeg tar som kosttilskudd.
Mosjon er viktigere nå da det er viktig for å unngå å gå opp i vekt igjen.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:33   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Atkins, som luringen er inne på, DENNE er helt genial for å finne sin toleransegrense på karber før man går opp i vekt!
Dette er Atkins fase 2 (av fire), og det er en god vei mot vedlikehold

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 09:25   #7
Bæremæ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 38
Bæremæ er på en erverdig vei

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Etter slankekuren (ketolysekuren) bør man velge "generell lavkarbo" man kan legge seg på 100-150 gram KH pr dag, men disse bør ikke komme frta godteri, kaker og stivelse (loff,pasta,poteter) men overveiende fra frukt,salater, grønnsaker og belgfrukter frø/nøtter. Man må da redusere mengden av fett noe.
Flere har skrevet om dette: Fedon Lindberg, Atkins fase 4? og undertegnede i Etter Slankekuren. Bøkene kan lånes på biblioteket.
Da dette er et kosthold for hele livet, er det viktig med gode fettklilder. Jeg anbefaler klaret smør til steking eller rapsolje. Til salater og ellers i matlagingen bør kaldpressede oljer foretrekkes. Bruk gjerne forskjellige, jeg har pt. tistelolje, valnøtteolje og olivenolje i kjøleskapet, i tilleg til tran som jeg tar som kosttilskudd.
Mosjon er viktigere nå da det er viktig for å unngå å gå opp i vekt igjen.
Lykke til
Torkil

såpass mye karbohydrater det høres jo helt greit ut det da
har ennå mange kilo til jeg er "ferdig", men ønsker jo å holde vekta nede når jeg er kommet dit jeg vil...Føler ketolyse har gitt meg mere mening i hverdagen, selvtilliten øker å jeg har aldri følt meg så vell med meg selv som nå
Det er en utolig deilig følelse å stille seg på vekta å se at kiloene bare raser av, aldri opplevd noe lignende før over en så lang periode
Er nå 2 måneder siden jeg starter og føler at dette går strålende, er så motiverende å se restultater å at kuren/livsstilen funker! Energien er nå på topp å mosjon er blitt en del av hverdagen igjen

Bæremæ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 10:15   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Du MÅ ikke spise 100-150 gr kh om dagen, det Torkil foreslår antar jeg at er et ganske generelt Fedon-nivå
Jeg kan ikke spise så mange om dagen, da legger jeg på meg. Men vi er alle forskjellige, man må bare prøve seg fram

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gå ned i vekt på en filosofi og bytte når du er ferdig slanket Nola Lavkarbo generelt 0 16-01-09 11:31
Jepp - da skal jeg starte med denne kuren jeg kom over nettet i kveld !! Kokosbolla :o) Ketolysekuren 15 08-07-07 14:01
Hva skjer når jeg er ferdig på kuren? Tette80 Ketolysekuren 5 05-05-07 21:56
Hvorfor du aldri skal legge ut bildet ditt på nettet Nille Livets lyse side 11 08-01-05 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no