Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Salt, svette og påfyll av salt

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-09, 19:35   #1
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Salt, svette og påfyll av salt

Jeg trener endel, og nå i varmen blir det enda mer svetting enn ellers. Jeg merker at kroppen mister mye salt, og jeg har tidligere hatt saltmangel. Det jeg lurer på er om noen av dere vet hvordan en skal få i seg nok av det gode saltet? Jeg liker ikke smake av salt, så det er litt vanskelig.

Hvor mye salt trenger kroppen?

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 19:56   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: salt, svette og påfyll av salt

Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.

Jeg trener endel, og nå i varmen blir det enda mer svetting enn ellers. Jeg merker at kroppen mister mye salt, og jeg har tidligere hatt saltmangel. Det jeg lurer på er om noen av dere vet hvordan en skal få i seg nok av det gode saltet? Jeg liker ikke smake av salt, så det er litt vanskelig.

Hvor mye salt trenger kroppen?

Finnes mange slags salter... vet ikke hvilket salt kroppen trenger mest av da. Har ofte lurt på dette selv! Det sies at magnesium kan man aldri få for mye av, det som kroppen IKKE trenger skiller den ut i urinen. Men hva med Natrium?? Natrium mangler et elektron i sitt ytterste skall, derfor det kanskje får kroppen til å binde vann i motsetning til magnesium??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 23:45   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: salt, svette og påfyll av salt

Man får salttabletter på apoteket. Jeg har brukt dette på lange konkurranser over flere timer i sterk varme. En før start med mye vann og en underveis.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 00:58   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Salt, svette og påfyll av salt

Farris er vel en måte å få fyllt opp igjen med litt salter i stekende sol. Jeg liker ikke kullsyra, så jeg rister den og slipper ut mest mulig av de.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye salt Mt2t Lavkarbo generelt 16 23-06-09 14:38
Salt? Cider Atkins kosthold 2 11-01-08 20:17
Salt nettan Ketolysekuren 6 16-08-07 20:32
Salt blåbær Spørsmål og svar 18 30-03-07 08:31
Salt mcfrogner Spørsmål og svar 8 04-07-06 17:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no