Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mindre cellulitter av lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-11, 16:25   #1
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei
Question

Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg har dessverre begynt å få en del synlige cellulitter på baksiden av lårene og nedre del av rumpa, og jeg er virkelig desperat etter å få dem vekk!
Tror dere lavkarbo kan hjelpe? Noen som har erfaringer å dele? Blir veldig glad for tilbakemeldinger

"Alle" kilder jeg har lest oppgir at man bør kutte ut sukker, stivelse og mettet fett hvis man vil bli kvitt cellulitter. De to første kuttes jo naturlig på et lavkarbo-kosthold, mens den siste derimot.. Er litt redd for at smør, fløte og bacon skal forverre problemet

PS. Bør vel nevnes at jeg ikke er overvektig, og at den cellulittreduksjonen man sikkert får av vektnedgang ikke er så aktuell i mitt tilfelle..

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:47   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg vet jeg har lest om flere som har opplevd tildels stor forbedring ved overgang til lavkarbo, og ikke vært redde for mettet fett

Her er en gammel tråd hvor du kan lese om noen erfaringer

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:00   #3
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg vet jeg har lest om flere som har opplevd tildels stor forbedring ved overgang til lavkarbo, og ikke vært redde for mettet fett

Her er en gammel tråd hvor du kan lese om noen erfaringer

Dette var en oppmuntrende tråd Takk for linken!

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 19:24   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg vet jeg har lest om flere som har opplevd tildels stor forbedring ved overgang til lavkarbo, og ikke vært redde for mettet fett

Her er en gammel tråd hvor du kan lese om noen erfaringer

Dette kan jeg skrive under på....fins ikke en celulitt igjen på meg....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 23:54   #5
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg har desverre motsatt erfaring.

Har gått ned 12 kg på lavkarbo og mine cellulitter har blitt drastisk forverret, de har nok alltid vært der, men blitt mer synlige ettersom vekten gikk ned.
Men at både vekt oppgang og nedgang kan forverre problemet har jeg alltid hørt. Mange har ulike erfaringer der. Cellulitter er også arvelig.
Hater de som pesten, kan jo ikke gå i noe som strammer over baken og lårene og i hvertfall ikke lyse farger. Er fornøyd med kroppen min i str, men er alle smilehullene som gjør at jeg ikke trives på sommeren og det er mindre tøy som dekker.

For meg har lavkarbo ikke hatt forbedret effekt, tvert i mot, men du kan jo se hvordan din kropp reagerer ved å prøve?
Kan hende at cellulittene mine ville blitt like synelige ved et annet kosthold, at det er bare vektnedgangen som gjør at de vises bedre.
Ikke vet jeg, men frustrerende er det.

http://www.kk.no/787117/sannheten-om-cellulitter

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:59   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg har absolutt ikke vært redd for mettet fett, og jeg ble kvitt alle mine på LCHF.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:35   #7
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg har vel egentlig ingenting inne på denne tråden å gjøre og er nok skikkelig off topic, men what the h....., jeg vil påstå at cellulitter kun er ett "problem" dere kvinner imellom, jeg har jobbet i mannsdominerte bedrifter med høyt testosteron nivå i over tjue år og har hørt hundrevis om ikke tusenvis av klager på diverse koner og kjærester i løpet av årene, alt fra utroskap til PMS men jeg har aldri hørt om en eneste cellulit.

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:44   #8
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av scubadoo, her.

Jeg har vel egentlig ingenting inne på denne tråden å gjøre og er nok skikkelig off topic, men what the h....., jeg vil påstå at cellulitter kun er ett "problem" dere kvinner imellom, jeg har jobbet i mannsdominerte bedrifter med høyt testosteron nivå i over tjue år og har hørt hundrevis om ikke tusenvis av klager på diverse koner og kjærester i løpet av årene, alt fra utroskap til PMS men jeg har aldri hørt om en eneste cellulit.

hehe, mulig det, men vi syns det er fææææælt å ha dem

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 11:02   #9
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

hehe, mulig det, men vi syns det er fææææælt å ha dem

Ja kona har vist også dette fryktelige fenomenet, må kansje kjøpe ett forstørelsesglass så jeg kan ta stilling til problemet, eller kansje ikke,
men nå skal jeg la dere ha celulittdebatten i fred.
God helg.

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 11:43   #10
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av scubadoo, her.

Ja kona har vist også dette fryktelige fenomenet, må kansje kjøpe ett forstørelsesglass så jeg kan ta stilling til problemet, eller kansje ikke,
men nå skal jeg la dere ha celulittdebatten i fred.
God helg.

Nei ikke gjør det Det man ikke vet (ser) har man ikke vondt av

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 13:12   #11
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Skulle ønske jeg hadde sett forbedring på mine også Men, de syntes iallefall ikke sååå godt så lenge jeg ikke "strammer" rumpa

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:57   #12
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg har merket stor forbedring på mine cellulitter etter at jeg la om til lavkarbo kosthold. Mye er borte, men ikke alt. Hvis du er villig til å bruke litt penger så kan jeg anbefale LPG behandling hos hudpleier.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:19   #13
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

At cellulitter blir bedre eller mindre synlige med et kosthold uten eller med mindre karbohydrater er det bloitt snakket om i flere år. Fikk alltid høre før i tiden da jeg spiste mais som jo er ren stivelse at det der får du cellulitter. Men i Norge snakkes det ikke så mye om at kullsyreholdige drikke også gir cellulitter. Men hva som gjør hva, vi kvinner er jo disponetrt for å få dette, så vær glad alle dere menner dette slipper dere unna Det er nok det ekstra fettlaget vi kvinner har p.g.a. kroppene væres er laget for å bære frem barn. Men..... pytt,pytt..... sånt er det bare, så får vi heller gjøre det beste utav det. P.S. solbrune bein med reflekterende sand og sjø gjør at cellulitter nesten ikke vises. Om det er en trøst

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:46   #14
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Jeg har ca en trillion cellulitter, og de blir visst ikke borte med lavkarbo heller. Men jeg bryr meg i grunnen ikke så mye om dem lenger. Det er verre ting å bry hodet sitt med, for meg, i hvert fall.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:24   #15
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Mindre cellulitter av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av rava, her.

Jeg har merket stor forbedring på mine cellulitter etter at jeg la om til lavkarbo kosthold. Mye er borte, men ikke alt. Hvis du er villig til å bruke litt penger så kan jeg anbefale LPG behandling hos hudpleier.

Ja, har tenkt på å spare penger til LPG-endermologi, hørt veldig mye positivt om det Får jobbe som en heltinne i sommerferien (er student), så kanskje jeg får råd!

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mindre mage med lavkarbo? ganesha Spørsmål og svar 4 24-03-11 21:31
Strekkmerker, hengebryster, åreknuter og cellulitter og dårlig selvtillit ... Hulder Generell diskusjon 8 19-05-10 10:01
Mindre syk med lavkarbo? Sandy Lavkarbo generelt 10 19-12-08 08:50
Cellulitter Anne Generell diskusjon 69 19-05-05 00:36
Farvel cellulitter!!?? mofe Lavkarbo generelt 10 02-11-04 10:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no