Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Enkle retter til mannfolket

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-13, 13:51   #1
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Enkle retter til mannfolket

Hei! Jeg har fått med meg kjæresten min på å sette i gang med lavkarbo igjen. Han prøvde dett for noen år siden, men siden han er "dum" på mat og oppskrifter, levde han kun på salat.. Da sier det seg selv at han ikke holdt ut i mer en tre mnd så han har altså gått med på å starte igjen, sålenge jeg står for maten da jeg forklarte alt man faktisk kan spise. Men jeg har lyst til å lage et hefte hvor jeg skriver ned veldig enkle, men gode middags og lunsjoppskrifter som er gode og fullverdige, men som tilogmed han klarer og ikke minst gidder å lage til de dagene/ukene jeg ikke er hjemme hos han. Noen forslag? På forhånd takk

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 13:55   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Jeg tror det er best om du titter i middag/lunch&frokosttrådene. Der er det masse. Og så kan du jo forklare at det helt fint går å lage 3-dobbel porsjon og spise rester, sånn at det ikke blir "så mye matlaging" totalt sett.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:38   #3
Bezzlee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 11
Bezzlee er på en erverdig vei

Sv: Enkle retter til mannfolket

Vil anbefale deg å klippe og lime fra oppskriftene her inne. Gjerne lage en kokebok på onenote!
Det har jeg gjort og den synkroniseres til mobbingen min også, dermed er det lettere når jeg skal handle også oppskriftene er alltid med meg

__________________


Bezzlee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre ris, pasta, brød, sukker Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 07:27   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Opprinnelig lagt inn av Bezzlee, her.

Vil anbefale deg å klippe og lime fra oppskriftene her inne. Gjerne lage en kokebok på onenote!
Det har jeg gjort og den synkroniseres til mobbingen min også, dermed er det lettere når jeg skal handle også oppskriftene er alltid med meg

autokorrektur?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 10:52   #5
Bezzlee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 11
Bezzlee er på en erverdig vei

Sv: Enkle retter til mannfolket

Hehe mobbing over hele linja
Selv følgelig synkronisert til mobilen!

__________________


Bezzlee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre ris, pasta, brød, sukker Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 11:27   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Jeg ville konsentrert meg om gryteretter (chilier!), ostegratenger og omeletter/frittataer som enkle, fullverdige greier som det er lett å lage store porsjoner av for flere dager, OG lett å variere kjøtt og grønnsaker i slik at det blir mange variasjoner over én grunnidé. Det er sånt vi lager mest av her, samt wokpanner med varierende innhold hele tida.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 23:41   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Mannfolk er vel stort sett happy så lenge kjøtt er involvert?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 23:43   #8
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Enkle retter til mannfolket

med mindre dem er veggis. ekke bare damer som er det

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 01:09   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

med mindre dem er veggis. ekke bare damer som er det

Neida, men de er ikke mannfolk i mine øyne Forskjell på menn og mannfolk...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 03:40   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mannfolk er vel stort sett happy så lenge kjøtt er involvert?

Tja, mennene her i huset er nå mer glad i fiskeretter, så det er vel veldig individuelt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 07:00   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Enkle retter til mannfolket

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mannfolk er vel stort sett happy så lenge kjøtt er involvert?

Her har vi totalt dilla på hjemmelagde (ikke vi som lager dem altså) seikaker og ditto fiskeboller for tiden. Men Lille Gubben er så absolutt Mannfolk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 22:29   #12
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Enkle retter til mannfolket

Takk for tips! Leter litt i oppskriftene osv her inne. men ville liksom ha litt konkrete tips, for det er så veeldig mye å lete igjennom. Så tenkte liksom hvis noen hadde noen knallgode forslag hehe.
Nå skal det nevnes at han IKKE er glad i fisk. Men tror jeg får skrive inn mye gryteretter som jeg har fått som forslag her

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 23:56   #13
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Enkle retter til mannfolket

Flott at han er villig til å gjøre en innsats!
Hva med enkle retter som er mine favoritter når jeg har ikke tid å stå ved ovnen. Tilsvarende som disse to kan du lage i masse varianter. God gammel husmannskost.
-stekte svinekoteletter (salt og pepper på, det klarer han) med sellerirotpure(kokt i fløte med bittelitt salt og pepper, moses etterpå med stav-skikkelig snadder).
-kyllinglår rett fra frossent inn i ovnen bare med krydder på 160 gr 60 min, servert med salat

Lykke til




Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Takk for tips! Leter litt i oppskriftene osv her inne. men ville liksom ha litt konkrete tips, for det er så veeldig mye å lete igjennom. Så tenkte liksom hvis noen hadde noen knallgode forslag hehe.
Nå skal det nevnes at han IKKE er glad i fisk. Men tror jeg får skrive inn mye gryteretter som jeg har fått som forslag her

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 15:38   #14
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Enkle retter til mannfolket

Dette er en hit både hos små og store hjemme hos meg (og tar 10 min. å lage):

1 pose frossengrønnsaker (wokblandinger, blomkål/brokkoli osv.)
1-2 fedd hvitløk
1-2 pk. smårettbacon/-skinke/salatkylling
1 ts sambal oelek (chilipaste)
1,5 dl fløte

Varm stekepanne, ha i stekegrønnsakene. Finhakk hvitløken og ha i. Når grønnsakene er nesten ferdige; rør inn chilipasten, ha i kjøtt (jeg synes det er godt med litt pepperonipølse også), ha på fløte og kanskje litt salt. Ferdig når fløten har tyknet litt.

Masse grønnsaker, protein og fett. Namme

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 17:22   #15
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Enkle retter til mannfolket

Hær går det mye blomkål og brokkoli grateng ved siden av en god enkel biff Kjøpt fryst, kast i ildfastform, strø på ost og inn i ovnen. Kjeeempe godt!

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 10:07   #16
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Enkle retter til mannfolket

Her går det mye i kylling, nakkekoteletter og egg. Stekte egg med f.eks pølse med lite karbo til, kokte egg m.m. Gjerne kombinert med salat eller kokte grønnsaker. Til lunch blir det som regel salat med nakkekotelett og kokt egg, steker opp for 3-4 dager i slengen og har det liggende i kjøleskapet. Greit å ha noe ferdigstekt å ty til når man blir sulten. Og siden jeg er den eneste i familien på lavkarbo så blir det ofte enkle retter. Påfyll av drivstoff, rett og slett....

index er pålogget nå   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle "hybelgryter" for enkle kokker Fero Middag 5 02-06-11 13:50
Små retter\lunsjer som kan fryses ned? jansen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 22-02-11 20:21
Tilbehør for lav karbohydrater retter? Knarkins Spørsmål og svar 3 09-06-10 22:36
Favoritt-retter? Budeia Ketolysekuren 11 01-04-08 23:42
Nalanas gratinerte retter: nalana Middag 9 25-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no