Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå?

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 15:33   #26
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Helt enig...mange virker jo så "over-hissige"her inne....
Have a nice day

elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 16-09-07, 15:39   #27
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Det er jo nettopp å dele erfaringer vi gjør her!

Som det står på forumsforsiden, så er ikke dette forumet ekspertbasert, selv om noen her er garantert mer brilliante enn andre.

Hvis du er uenig, så ikke post?
Beklager, men der er nå jeg totalt uenig iallefall.
Dersom man er usikker på noe man gjør, eller man vet man har gjort noe som bryter med kuren, hva hjelp får man hvis man ikke blir rettledet eller motsagt, om jeg tør spørre? Hvis man ikke ønsker eller tåler det, la vær å start en tråd, er nå min mening.

Som det ble nevnt på en tidligere tråd, folk som bruker tida si på å svare på disse trådene, forsøker faktisk bare å hjelpe - det kan være kjekt å huske på det.

Det er mulig jeg er ekstremt skarp i kantene, men jeg orker nå ikke å drive og dille med folk, så jeg kommer nok til å fortsette med å være direkte i innleggene mine.

Med henblikk på DENNE tråden spesielt, har forhåpentligvis Lollypop fått svar på det hun lurte på og holder frem med friskt mot. Om hun har fått noen andre råd og formaninger i tillegg, kan hun selvsagt velge å se bort i fra dette. Jeg tror uansett alt ble ment i beste hensikt og det skal ikke være nødvendig å gå helt på defensiven her.

Og der har jeg sagt mitt i denne saken.


Sist redigert av Smula : 16-09-07 kl 15:48.
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 16-09-07, 15:52   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Med henblikk på DENNE tråden spesielt, har forhåpentligvis Lollypop fått svar på det hun lurte på og holder frem med friskt mot. Om hun har fått noen andre råd og formaninger i tillegg, kan hun selvsagt velge å se bort i fra dette. Jeg tror uansett alt ble ment i beste hensikt og det skal ikke være nødvendig å gå helt på defensiven her. .

Da har du kanskje ikke sett tråden hvor Lollipop spør hva hun skal gjøre for å få slettet profilen sin ?

Sikkert ikke bare på grunn av ditt innlegg, for hun er ikke den første heller. Jeg syns bare det er unødvendig og trist. Det skrevne ord virker alltid sterkere enn det muntlige. Noen ting et det ikke alltid nødvendig å kommentere.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 16-09-07, 16:02   #29
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Da har du kanskje ikke sett tråden hvor Lollipop spør hva hun skal gjøre for å få slettet profilen sin ?

Sikkert ikke bare på grunn av ditt innlegg, for hun er ikke den første heller. Jeg syns bare det er unødvendig og trist. Det skrevne ord virker alltid sterkere enn det muntlige. Noen ting et det ikke alltid nødvendig å kommentere.

jeg så det og jeg syns det er trist

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-09-07, 17:04   #30
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Nei, ærlig talt! Det får da være grenser for nedlatende holdninger her. Det er ikke ålreit å hevde seg selv ved å påpeke andres "udugelighet" på den måten. (Det er nettopp det det er.) Balansegangen mellom å følge dietten slavisk og å være høflig og sosial er opp til hver enkelt. Man skal vel slippe å steines selv om man går på en smell.

Til Lollypop: Jeg skjønner problemstillingen. Det er ikke alle situasjoner der det passer seg like godt å takke nei til det man får servert. Alle er ikke like forståelsesfulle for dette med lavkarbo. Da må man velge om man vil være medgjørlig og høflig eller om man tillater seg å avvike fra dietten. Mange ganger går det greit å bare si at man følger lavkarbo så man kan ikke spise alt. Andre ganger ser folk på deg som du kommer fra en annen planet og du ender opp med å sitte å forsvare deg resten av måltidet.

Jeg syns ikke den sprekken var det verste. Det hørtes jo unektelig ganske godt ut. For de aller aller fleste er ikke slike avsporinger noe problem. For enkelte kan det være ødeleggende, mens for andre kan det til og med være en hjelp. Hvis du går rett tilbake på kuren, så er det ikke store skaden som har skjedd. Det som skjer er at du blir satt noen dager tilbake. Et par skritt tilbake behøver ikke å hindre fremgangen videre. Det er riktignok ingen god vane å tillate seg selv utskeielser i tide og utide, for da følger man ikke dietten lenger.

Jeg har aldri lest ketolyse-boka, men generelt ville jeg anbefalt å gå tilbake på "introduksjonsdiett" etter en ordentlig smell. Da går man fortest mulig tilbake i fettbrenningsmodus. Dette gjelder særlig i begynnelsen, når kroppen fortsatt er tilbøyelig til å forbrenne karbohydrater fremfor fett. På ketolyse ligger man vel såpass lavt hele tiden at det er bare å fortsette som vanlig.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle

Sist redigert av themonk : 16-09-07 kl 17:35. Årsak: Fjernet navn
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat.
Gammel 16-09-07, 17:14   #31
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Nei, ærlig talt! Det får da være grenser for nedlatende holdninger her. Da tenker jeg først og fremst på lokkebiff og Smula. Det er ikke ålreit å hevde seg selv ved å påpeke andres "udugelighet" på den måten. (Det er nettopp det det er.) Balansegangen mellom å følge dietten slavisk og å være høflig og sosial er opp til hver enkelt. Man skal vel slippe å steines selv om man går på en smell.

...og du vet hele historien bak (som vanlig... )

Når enkelte personer gjentatte ganger føler seg mislykket, trenger råd og hjelp, spør og graver, og man GJENTATTE ganger gir svar etter best evne, hjelper så godt en kan og oppmuntrer - til INGEN nytte, fordi det en sier IKKE går INN!!!! Da må man få lov til å bli irritert, og komme med det du kaller "nedlatende holdninger"

Hadde jeg imidlertid ville hevdet meg selv, hadde jeg sagt andre ting, så DEN syns jeg du skal trekke tilbake!!!





Off topic; men hvordan DU med din måte å prate til medlemmer her inne på, er moderator, er for meg et mysterium....!! Du er ganske så nedlatende selv!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 17:23   #32
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Vurderte om jeg skulle gå inn i denne diskusjonen igjen...

Themonk - foreslår at du går tilbake og leser innleggene litt nøyere før du begynner å lage bråk.
Selv spesifiserte jeg i mitt første innlegg at dersom man skeier ut (av den ene eller den andre grunnen) er det ingen som kommer til å fordømme noen her. Jeg inkluderer da meg selv her, ikke sant?!

Videre, spesifiserte jeg at det jeg skrev var en digresjon - dersom ikke trådstarter synes det passet henne, er jo det helt greit, hvis det gjør, kunne det være noe å tenke på som kan hjelpe på motivasjonen.

"Påpeke andres udugligheter"...?
Det er ingen her som har NEVNT uduglighet før du bragte det på bane!!

Så her har du skutt over mål, og vær så vennlig og ta en annen tone neste gang.
Takk.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 16-09-07, 17:48   #33
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Themonk - foreslår at du går tilbake og leser innleggene litt nøyere før du begynner å lage bråk.

Sorry. Litt for raus med å nevne navn der. Så litt feil. Det var ikke deg. Beklager


Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

"Påpeke andres udugligheter"...?
Det er ingen her som har NEVNT uduglighet før du bragte det på bane!!

Det var satt på spissen. Når man kommer med bemerkninger med store bokstaver og utropstegn ala "Hvis du ikke klarer det, så er ikke lavkarbo noe for deg" og "Du kan takke deg selv hvis du ikke går ned", så er det en effektiv måte å få andre til å føle seg mindre verdt. Å påpeke andres feil i en nedlatende tone er samtidig en metode for å hevde seg selv. Det kan være indirekte, og det kan være ubevisst. Hyggelig er det uansett ikke.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat.
Gammel 16-09-07, 17:50   #34
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Off topic; men hvordan DU med din måte å prate til medlemmer her inne på, er moderator, er for meg et mysterium....!! Du er ganske så nedlatende selv!!!

Du kan ta det opp med administrasjonen hvis det er snakk om en konkret sak.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat.
Gammel 16-09-07, 17:51   #35
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Når man kommer med bemerkninger med store bokstaver og utropstegn ala "Hvis du ikke klarer det, så er ikke lavkarbo noe for deg" og "Du kan takke deg selv hvis du ikke går ned", så er det en effektiv måte å få andre til å føle seg mindre verdt. Å påpeke andres feil i en nedlatende tone er samtidig en metode for å hevde seg selv. Det kan være indirekte, og det kan være ubevisst. Hyggelig er det uansett ikke.

Skal du sitere meg (ja, for det er vel meg du sikter til???) så gjør det ORDENTLIG!!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 17:52   #36
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Du kan ta det opp med administrasjonen hvis det er snakk om en konkret sak.

Det er desverre flere saker... Men joda, jeg skal ta det opp!! Ikke realt å gjøre det i plenum! Beklager for det!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 17:54   #37
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Ok Themonk, jeg ser hva du mener her.

Jeg vil helst tro at ingen her er ute etter å tråkke på andre for å hevde seg selv. Min lille digresjon var iallefall basert på selverfaring, og når det gjelder utskeing, er det fremdeles en utfordring, og alt som kan deles der er til hjelp, er nå min mening.

Problemet med sånne forumer som dette er er jo at vi er forskjellige og hvordan vi uttrykker oss vil nødvendigvis bli forskjellig også. Og littebitt tykkhudet må man være på sånne steder, ellers vil det blir problemer.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 16-09-07, 19:17   #38
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Safran: Jeg regner med personene som føler seg truffet av det jeg sier kan gi meg kritikk selv!? Men takk for rød prikk!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
Gammel 16-09-07, 19:48   #39
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt - i løpet av de 3-4 første postene.

Om en ønsker å diskutere videre på annet tema kan ny tråd startes under generell diskusjon (utenfor tema).
Jeg flytter gjerne postene over.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger Monen Lavkarbo generelt 12 04-07-07 22:41
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no