Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Prøver igjen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-08, 13:37   #1
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Prøver igjen ...

Hei
Hadde et kanskje halvhjertet forsøk med ketolyse i fjor høst... ga ikke noe resultater... tror jeg tok LITT av når det gjaldt fett, la faktisk på meg - og har lagt ENDA mer på meg etter det igjen. Når jeg skal i gang med å legge om kosten, så er jeg alfor fokusert på det jeg IKKE kan spise istedenfor det jeg kan spise.. og da går det ganske dårlig etter en kort stund...

Jeg har lest boken, men er det noen av dere som kan foklare meg litt nærmere.. jeg har forstått 15 gr karbo per dag og forstår hvordan man regner det ut og sånn... men hva med fett? hvor mye? hva er for mye?

Kanskje teit spørsmål, men håper noen kan svare meg..

Ellers vil jeg bare si at dette virker som en super gjeng.. gleder meg til å bli bedre kjent

gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 20:49   #2
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Sv: Prøver igjen...

henter denne litt opp igjen i håp om at noen har et svar på dette

__________________


gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 21:01   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Prøver igjen...

Opprinnelig lagt inn av gloria, her.

Hei
Hadde et kanskje halvhjertet forsøk med ketolyse i fjor høst... ga ikke noe resultater... tror jeg tok LITT av når det gjaldt fett, la faktisk på meg - og har lagt ENDA mer på meg etter det igjen. Når jeg skal i gang med å legge om kosten, så er jeg alfor fokusert på det jeg IKKE kan spise istedenfor det jeg kan spise.. og da går det ganske dårlig etter en kort stund...

Jeg har lest boken, men er det noen av dere som kan foklare meg litt nærmere.. jeg har forstått 15 gr karbo per dag og forstår hvordan man regner det ut og sånn... men hva med fett? hvor mye? hva er for mye?

Kanskje teit spørsmål, men håper noen kan svare meg..

Ellers vil jeg bare si at dette virker som en super gjeng.. gleder meg til å bli bedre kjent

Du kan jo søke litt på fett her inne på forumet, så får du nok med svar.
Jeg vet ikke hva som er nok, men da jeg begynte her inne, leste jeg at enkelte brukte ostehøvelen på smøret over gryteretten.
Fettet i maten gjør at du blir mett så du skal ikke fjerne fettranden på kjøttet eller velge lavfett-produkter i butikken.
Jeg tror du vil merke det selv, er du til stadighet sulten, så spiser du nok for lite fett.
Og spiser du for mye (når du er i ketose) så vil vistnok mesteparten passere ubrukt gjennom kroppen din.

Så spis i vei!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 21:15   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Prøver igjen...

Om du skal følge Ketolysekuren igjen, da er vel den prosenvise fordelingen av karb. - protein - fett: 5 - 20 - 75.
Fitday.com kan være et nyttig verktøy. Her kan du legge inn dine egne matvarer som du bruker mest, og få en fin oversikt over matinntaket pr. dag.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 08:10   #5
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Sv: Prøver igjen ...

Tusen takk for svar!!! Da ble ting litt klarere

__________________


gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da prøver jeg igjen! wollafruen Ketolysekuren 6 30-06-08 22:14
Prøver igjen søt uten sukker Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 10-05-08 14:17
Prøver igjen ... annann Ketolysekuren 3 13-04-07 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no