Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig råd og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-06, 19:57   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Dårlig råd og lavkarbo

Tenkte jeg skulle spørre her inne om noen god og billige løsninger når det gjelder mat?

Vi lever på svært begrensede midler (samboer er studielån, og jeg er på minsteinntekt på attføring), 12000 i måneden er det vi har tilsammen, og etter at regningene er betalt så går det meste til mat. Klarer oss fint, men kunne tenke oss å ha litt ekstra å unne oss innimellom, og da kan man jo prøve å lage litt budsjett på maten!
Prøver å handle en gang i uka, og planlegge alle måltider!
(Har desverre tydd til barer litt for ofte, da det er enkelt og mettende... men dyrt!)
Har dere forslag til billige middager, luncher og alle andre måltid, så gi meg gjerne noen tips!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 20:09   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Her er noen tips
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3795
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7498

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:00   #3
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

jeg så noe skummelt her, da jeg skiver denne posten har Enid 666 innlegg på forumet...

tok du den?

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:04   #4
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

En annen morsom detalj, innlegget mitt over denne ble postet akkurat 00:00

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 00:19   #5
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

*fnis* Legg inn tallene i "skjekk tallene mine" -tråden, da vel!

Om dårlig råd og lavkarbomat: tunfisk m olje (hell av olja fra boksen og bruk din egen) med linsesaus og salat er billig!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 02:19   #6
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Får vel komme til poenget da.
Det lønner seg alltid å lage maten selv, fra bunnen av, og det lønner seg å holde seg til faste måltider i stedet for å småspise, i lengden blir det gjerne vanskelig å følge dette og du ender opp med at du går i en butikk og kjøper noe ferdiglagd som er dyrere. Dersom du spiser noen sånne lavkarbobarer ofte, kan du slutte med det, en atkins-bar koster 25kr, det kan du få 18 egg for.

Hvis det finnes Halal-slaktere i bergen, prøv å handle hos dem. Jeg går ofte til en her i oslo, de er billigere enn man skulle tro, de har blant annet entrecote til 100 kr kiloen. og har ofte kjøtt du ikke finner andre steder som feks. geitekjøtt, også har de lammekjøtt hele året. Geit og lam blir ikke alet opp like intensivt som andre dyr og blir vanligvis slaktet om høsten etter å ha beitet ute hele sommeren og er derfor sunnere.
Jeg får også god samvittighet fordi jeg støtter en liten familiebedrift i stedet for store kjeder.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 11:19   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Takk for gode råd, folkens! Desverre ingenting nytt her...
Bunner vel i at jeg ikke har noen penger til overs anyhow...
Noen som har forslag til hva jeg skal spise i matpakken i stedet for de dyre barene? Begynner å bli rimelig lei av yoghurt med cc, og eple og nøtter...
Kjøper meg av og til babybel og kjøttpålegg, men det er jo dyrt det også.

Angående det innlegget mitt på 666 - kjipt at jeg ikke så det selv!!! Ja ja. Venter til jeg får 6666 - extra evil!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 11:39   #8
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Hva med å ta med grønnsaker skåret i staver og kjøtt eller ost pakka inn i aluminiumsfolie? Dressing kan du ta med i en flaske, eller boks hvis den er tykk.
Tips: Nilles lunsjboks er genial!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 21:30   #9
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Det er jo masse en kan ha til lunsj da
eks. lavkarbo brød med pålegg, omelett, smoothie, middagsrester, salater osv..

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 04:26   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Min enkle lunsj, kjapp å lage, kjapp å spise, ikke dyr: to hardkokte egg, en tomat og en selleristilk. En neve nøtter om man vil.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 20:44   #11
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Har ikke lest meg gjennom alle svarene, så mulig det er nevnt før, men fiskepudding er et rimelig og sunt alternativ, som det heller ikke er så mye carbs i!

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:45   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av shady, her.

Har ikke lest meg gjennom alle svarene, så mulig det er nevnt før, men fiskepudding er et rimelig og sunt alternativ, som det heller ikke er så mye carbs i!

7,2 - 7,4 karber pr 100 gram. Les innholdsfortegnelsen !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 23:03   #13
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei
Post

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

7,2 - 7,4 karber pr 100 gram. Les innholdsfortegnelsen !!

Ja, man bør absolutt lese innholdsfortegnelsen. Du har tydeligvis funnet en fiskepudding med mer karber enn den jeg har i kjøleskapet.

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 00:16   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Bare for å klargjøre. Jeg mente ikke at din eller alle har så mange karber. Det jeg mente er at det er vanlig at de har så mye karber (også ref Matvaretabellen), og at man derfor alltid må innholdsfortegnelsen før man kjøper. Om du har kjøpt fiskepudding med lite karber er det ikke sikkert alle butikker fører samme og alt alle har samme innhold. Beklager om det ble ikke ble forklart godt nok !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 21:24   #15
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Dårlig råd og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Bare for å klargjøre. Jeg mente ikke at din eller alle har så mange karber. Det jeg mente er at det er vanlig at de har så mye karber (også ref Matvaretabellen), og at man derfor alltid må innholdsfortegnelsen før man kjøper. Om du har kjøpt fiskepudding med lite karber er det ikke sikkert alle butikker fører samme og alt alle har samme innhold. Beklager om det ble ikke ble forklart godt nok !

Ok, den er grei Nille! No hard feelings Jeg er som sagt helt enig med deg i at det lønner seg å lese innholdsfortegnelsen - alltid.

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
Dårlig øko og lavkarbo. Titti Lavkarbo generelt 16 26-11-06 18:28
Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd! Borealis PCOS og karbohydratkontroll 30 14-06-06 16:49
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no