Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Muskelmasse og lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-07, 12:16   #1
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Muskelmasse og lavkarbo

Hei.
Jeg har pratet med en venn, som sa til meg at hjernen og kroppen trenger karbohydrater for å fungere, og at hvis jeg kuttet det ut ville jeg miste muskelmasse. Anbefalte meg å spise 150-200 karbohydrater daglig (!).

Noen som kan oppklare dette?
Skjer dette virkelig på lavkarbo?

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 12:22   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Dette er en myte. Kroppen trenger en viss mengde karbohydrater, men disse klarer den fint å produsere selv. Du trenger ikke spise dem.

Det er hormonene som til sist avgjør om du legger på deg muskler. Lavkarbo gir deg en gunstig hormonbalanse, som gjør at du både legger på deg muskler og forbrenner fett i samme slengen. De fleste rapporterer om økt muskelmasse etter en års tid på lavkarbo, selv uten trening.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 12:49   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Dog mister man vann fra musklene slik at man ser mindre ut, det er dette enkelte tror er muskel svinn.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 18:16   #4
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Dog mister man vann fra musklene slik at man ser mindre ut, det er dette enkelte tror er muskel svinn.

Kan skrive under på den, etter et måltid med mye karber blir gensern jeg har på meg nesten for liten. Helt sjukt kult å se på, det går så fort også!
bodyuildere brukte det fenomenet der godt når de forbredte seg på konkuranser. Når et lavkarbokosthold er godt nok for en bodybuilder burde det være godt nok for oss og.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 19:18   #5
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Dog, jeg vil ikke si at jeg vil forbinde det bodybuildere driver med som noe sunt..
Denne samtalen som var grunnen til at jeg opprettet denne tråden, vennen min brukte bodybuildere som et eksempel og sa de spiste gjennomsnittlig 200 karber per dag..
Det er jo langt unna det lavkarbo-diettene har, men om det stemmer vet jeg ikke.
Og såvidt jeg veit er det ikke mange som går på lavkarbo for å bygge muskler

Forresten, hva er et gjennomsnittlig "normalt" norsk inntak av karber per dag?

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:23   #6
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sånn cirka

50-70% karbohydrater (i energi) og 1800-2400 kcal/dag gir at nordmenn får i seg mellom 900 og 1680 kcal fra karbohydrater per dag. Del på 4 for å finne antall gram, altså mellom 225 og 420 gram karbohydrater per dag.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:47   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Dog, jeg vil ikke si at jeg vil forbinde det bodybuildere driver med som noe sunt..
Denne samtalen som var grunnen til at jeg opprettet denne tråden, vennen min brukte bodybuildere som et eksempel og sa de spiste gjennomsnittlig 200 karber per dag..
Det er jo langt unna det lavkarbo-diettene har, men om det stemmer vet jeg ikke.
Og såvidt jeg veit er det ikke mange som går på lavkarbo for å bygge muskler

Forresten, hva er et gjennomsnittlig "normalt" norsk inntak av karber per dag?

Når de "deffer"/slanker seg før show/konkurranser, er nok karb-mengden mye lavere...Og i perioder med bulking, -mye høyere...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 01:41   #8
tir na nog
Juniormedlem
 
tir na nog sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 25
tir na nog er på en erverdig vei
Smile

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hei.
Jeg har pratet med en venn, som sa til meg at hjernen og kroppen trenger karbohydrater for å fungere, og at hvis jeg kuttet det ut ville jeg miste muskelmasse. Anbefalte meg å spise 150-200 karbohydrater daglig (!).

Noen som kan oppklare dette?
Skjer dette virkelig på lavkarbo?

Jeg har lest mye om hjernen og mangel på protein og oljer som kan gi konsentrasjonssvikt og hukomelser problemer -men ikke karbohydrater. Min kjære, søte og delige dame er vegetarianer og hun mener hun har problemer med og holder konsentrasjoner av og til... protein mangel kanskje ..hun spiser en del karb.. så jeg vet ikke...

Jeg spise lite karb og mister ikke muskelmasse..

__________________
smile and the world nearly always smiles back..
tir na nog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 01:45   #9
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Jeg har sett noen menyer fra noen som trener veldig seriøst med vekter og jeg blir kvalm av det. Menyen inneholder selvfølgelig veldig lite fett, og masse karbo (ihvertfall i følge min målestokk), og mye proteiner. Det går for det meste i eggehviter, havregryn, tunfisk, kyllingfilet og proteinshaker hver dag hele uka. Denne dietten hadde jeg ihvertfall ikke klart.

tir na nog:
Din kjære dame er dessverre veldig usunn når hun er vegetarianer og spiser bare grønnsaker, har vanskelig for å få i seg de næringsstoffene hun trenger.

tech:
Hjernen trives best på ketoner. Du mister ikke muskelmasse av å spise lavkarbo, den øker og fettet forsvinner som ved ett trylleslag.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 12-01-07 kl 02:04.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:19   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

tir na nog:
Din kjære dame er dessverre veldig usunn når hun er vegetarianer og spiser bare grønnsaker, har vanskelig for å få i seg de næringsstoffene hun trenger.

tech:
Hjernen trives best på ketoner. Du mister ikke muskelmasse av å spise lavkarbo, den øker og fettet forsvinner som ved ett trylleslag.

jeg tror nok jeg fint kunne klart å spise lavkarbo som veggis. det er ikke akkurat sånn at man utelukkende spiser grønnsake når man ikke spiser kjøtt. mulighetene er mangfoldige om man bare bruker hue litt. en venn av meg er veganer, og har perfekte helsemessige verdier. han tror også på lavglykemisk kosthold, og spiser lite ris og brød, men mye "riktig" fett gjennom f.eks oljer og nøtter.
det er klart langt vanskeligere, men ikke umulig!
jeg er "heldig", da jeg har tatt inn sjømat i kostholdet igjen, og har økt en del på det for å gjøre det enklere for meg selv.

når det gjelder det med muskelmasse, så har jeg fått mye mer tonede muskler på f.eks overarmene etter at jeg har kuttet karbene. jeg regner med at det er fordi fette forsvinner, sånn at musklene defineres mer. så dette er enda en av mytene fra en fastlåst vestlig mening om kosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:59   #11
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Veggis lavkarbo: Usøtet soyamelk (kun fett og protein), peanøttsmør på FinnCrisp, masse kokosfett, ... joda, det går an. Det er faktisk proteinet som er vanskeligst å få nok av, men soya og nøtter hjelper (om man da ikke er soya-skeptiker).

Ellers er det ikke alle som deffer med lavkarbo. Et interessant tilfelle er Clarence Bass, som er svært kunnskapsrik når det gjelder ernæring. Han har forkastet Atkins etter å ha prøvd den, siden han ikke følte seg vel på den dietten; treningen gikk dårlig. Og det er jo hva de sier i Metabolic Typing: En manns ideelle diett er en annen manns katastrofe. Men uansett: Han begynte som tilhenger av lavfett og lavprotein, men spiser nå noe som faktisk ligger rimelig nær Zone - kanskje noe på karbo-siden av Zone, men likevel nær. Jeg kan varmt anbefale websiden hans; forbasket kunnskapsrik kar.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:07   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Veggis lavkarbo: Usøtet soyamelk (kun fett og protein), peanøttsmør på FinnCrisp, masse kokosfett, ... joda, det går an. Det er faktisk proteinet som er vanskeligst å få nok av, men soya og nøtter hjelper (om man da ikke er soya-skeptiker).

Ellers er det ikke alle som deffer med lavkarbo. Et interessant tilfelle er Clarence Bass, som er svært kunnskapsrik når det gjelder ernæring. Han har forkastet Atkins etter å ha prøvd den, siden han ikke følte seg vel på den dietten; treningen gikk dårlig. Og det er jo hva de sier i Metabolic Typing: En manns ideelle diett er en annen manns katastrofe. Men uansett: Han begynte som tilhenger av lavfett og lavprotein, men spiser nå noe som faktisk ligger rimelig nær Zone - kanskje noe på karbo-siden av Zone, men likevel nær. Jeg kan varmt anbefale websiden hans; forbasket kunnskapsrik kar.

der kommer det fram igjen, det som en del har veldig vanskelig for å skjønne! ingen er like, det samme funker ikke for alle! selv om det finnes en viss fellesnevner, og retninger, så er ingen skrudd sammen på akkurat samme måte. for eksempel: hadde jeg spist det min tynne kjæreste spiser, så hadde jeg utkonkurrert moskva-marit.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:21   #13
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Veggis lavkarbo: Usøtet soyamelk (kun fett og protein), peanøttsmør på FinnCrisp, masse kokosfett, ... joda, det går an. Det er faktisk proteinet som er vanskeligst å få nok av, men soya og nøtter hjelper (om man da ikke er soya-skeptiker).


Det går jo fint å leve som veggis hvis man spiser ost og fisk og egg. Veganer derimot. Da begynner det å bli verre.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 14:07   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

En manns ideelle diett er en annen manns katastrofe.

Hvis bare alle treningsguruer og kostholdseksperter kunne vært enig om akkurat dette, så kunne vi fått en meningsfylt kostholdsdebatt og kanskje lært noe.

Jeg savner forskning/studier som gir oss noen kriterier for hvilken kostholdsretning man bør velge.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 14:52   #15
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Jeg savner forskning/studier som gir oss noen kriterier for hvilken kostholdsretning man bør velge.

Har du lest The Metabolic Typing Diet?

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 15:05   #16
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Nei

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 15:55   #17
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Det går jo fint å leve som veggis hvis man spiser ost og fisk og egg. Veganer derimot. Da begynner det å bli verre.

Må nesten pirke litt her.. Er man vegetarianer så kan man per definisjon ikke spise fisk, men egg og ost går finner man varer av som ikke inneholder noe som er dyr.

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 16:29   #18
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Clarence Bass hadde et kosthold som var typisk for bodybulidere fra sent 70-tall til 90 tallet.

På 80-tallet var in å spise mye karber mens man trente, for så å følge et ketogent kosthold noen dager før en konuranse og deretter Et måltid med masse karber rundt 45 min før konkuransen. Denne metoden vil gi deg ekstremt definerte muskler, men det er et sjansespill, om timingen er feil kan det gjøre at musklene enten blir som de var, for så å ese ut når det er for sent, eller det kan gå for lang tid og da blir de udefinerte.

Før dette, på 50 og 60 tallet hadde foreksempel Vince Gironda og John Grimek et kosthold som besto av 1 kg kjøtt, 24 egg, 1\2 liter fløte og noe salat daglig pluss en hel haug med kosttilskudd, blant annet tørkede testikler og tørket lever. Han kalte det for ''the steak and eggs diet''. De brukte lavkarbokosthold for å bygge muskler og høykarbo for å få dem til å ese ut før konkuranser. Gironda var også den første som innførte den moderne ''ribba'' stilen, musklene skulle være definerte og harde. Før Gironda var det vanlig at bodybuildere trente dagen lang, men gironda mente det var bedre med raske, intensive økter for å øke i masse, han sammenliknet maratonløpere med sprintere for å bevise det. Det er også intressant at Gironda uten tvil hadde det dårligste utgangspunktet for å bli bodybuilder, han var ikke spesielt sterk og hadde ingen stor, kraftig bygning fra før, ikke rart han sa at bodybuilding var 90% kosthold og 10% trening.

Før de kara igjen hadde bodybuildere et kosthold som var mer moderat som inneholdt både kjøtt, poteter, melk, smør og sånne ting. Da var det ''in'' å ha mer myke former på musklene, som man får om man har noe mer karber i kostholdet. En mann som heter Tony Sansone var vel den mest kjente på denne tiden, han var både bodybuilder og modell. Han mente også at det å miste vekt ikke bare handlet om kaloritelling, han selv kuttet ut karbohydrater for å gå ned i vekt og la dem til igjen for å gå opp.
På denne tiden fantes det til og med bodybuildere som var vegetarianere sånn som Hackenschmidt, han var russisk og ble kalt ''the russian lion'', litt ironisk at han var vegetarianer. Han hadde også de minst definerte musklene av alle sammen her.

Det var først på 90 tallet at kostholdet med mye protein, mye karber og lite fett ble pop blant bodubuildere. tidlige bodybuildere ble ganske gamle og ingen besvimte eller døde på scenen som har skjedd flere ganger i vår tid. Ron Coleman startet på denne tiden.

her kommer noen bilder av alle sammen, du kan jo se hvem av dem du synes ser best ut, eller hvem som er sunnest. Legg merke til at Ron Coleman er den største av alle sammen, men er han den sunneste?

Hackenschmidt, russisk wrestler og bodybuilder, eneste vegetarianer her, Bildet er sannsynligvis fra 20-tallet


Ron Coleman, sprekker han snart? 1999:



Clarence bass med sine ekstremt definerte muskler, 70 tallet:



Tony Sansone, Den peneste bodybuilderen? 30 tallet:




Vince Gironda, mannen med dårlig utgangspunkt, men med store muskler, 60 tallet:



John Grimek, mannen med svært godt utgangspunkt OG store muskler, 50 tallet:
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Petrus/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]

__________________

Sist redigert av bubavon : 13-01-07 kl 02:18.
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 16:32   #19
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Her må vi ikke glemme at det har vært en viss utvikling innen dopingbruken også da. Er mer enn bare kostholdet inne i bildet.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 16:52   #20
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 64
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Sorry, men jeg ble helt kvalm av bildene. Synes ikke det er noe attraktivt,akkurat.Ser helt sykt ut. Men dette er min personlige mening,da.

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 16:54   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Må nesten pirke litt her.. Er man vegetarianer så kan man per definisjon ikke spise fisk, men egg og ost går finner man varer av som ikke inneholder noe som er dyr.

jeg er enig. lacto ovo-vegetarianere er jo også de det er flest av. likevel er det noe som kalles pesco-vegtarianer, som jeg da pr definisjon er. likevel så våger jeg meg på å kalle meg selv vegetarianer, så får folk være uenige i det. jeg har ikke spist kjøtt siden jeg var tenåring, men som sagt så spiser jeg sjømat, men har de samme prinsippene som jeg hadde den gangen jeg sluttet å spise kjøtt.

...men, hehe, det er egentlig en helt annen diskusjon.
herlige menn der ovenfor, forresten. lurer på om de kan klappe?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 17:00   #22
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Artig å se bilder av bbere fra tiden før dop. Fra når av kan vi være sikre på at de ikke har brukt dop?

Jeg likte bildet av John Grimek.

Formen på musklene blir vel i all hovedsak bestemt av genene eller?

BB på konkuranse nivå er direkte usunt, Det Coleman og hans like driver med er en voldsom rovdrift på egen kropp, jeg tviler på at de blir særlig gamle.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 17:07   #23
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Både John Grimek og Vince Gironda sverget på at de aldri brukte steroider eller noe slikt. Det kan man sannsynligvis stole på siden steroider var lovlig i salg i Usa på den tiden og lovlig i konkuranser. Andre på denne tiden var helt åpne om sin bruk av steroider, Larry Scott (vant mr. olympia 2 ganger) for eksempel ble spurt om han brukte det en gang da svarte han: ''sure, dosen't everyone''?

John Grimek og Vince Gironda brukte heller egg, fløte, kjøtt og lever som de visste, ut fra forskning inneholdt næringsstoffer som var helt nødvendige for produksjonen av testosteron, nemlig kolesterol, fett, vitamin A, E og mineralene sink, magnesium og jern. Det gjelder like mye i dag som den gangen, og det er et større problem at menn har lite testosteron i seg i dag, det har jo falt med gjennomsnittlig rundt 20% siden den gangen av mange grunner. Menn med for lite testosteron kan få mange problemer, som mindre muskler og mer fett på kroppen, humørsvingninger, søtsug, mindre lyst på sex og ereksjonsvikt, lys stemme, og mindre skjeggvekst, mindre selvtillit. Dersom man har hatt for lite testosteron i seg i puberteten kan problemene bli enda større enn disse også.

Men de fra tiden før 50-tallet, som Tony Sansone brukte ikke steroider. Tony Sansone Var ikke Opptatt av å ha enorme muskler heller, men heller noe som tilsvarte romerske soldater eller statuen av David, siden dette var i tiden.

Formen på musklene er ikke bare bestemt av gener, etter min mening. Jeg selv kan nesten velge selv om jeg vil ha stramme definerte muskler, eller større, men mykere muskler, det er bare å legge til eller kutte ut karber.

__________________

Sist redigert av bubavon : 12-01-07 kl 17:35.
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 17:58   #24
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Artig med slike kunnskapsrike innspill ... og med Bob M på bunnen av lista over bodybuildere. Bildet av Tony Sansone kom forresten ikke frem, og så savnet jeg Hermann Goerner.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 18:05   #25
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Artig med slike kunnskapsrike innspill ... og med Bob M på bunnen av lista over bodybuildere. Bildet av Tony Sansone kom forresten ikke frem, og så savnet jeg Hermann Goerner.

hmmm....Tony Sansone er på min sjerm.

Her er et annet bilde, som er fra en bokforside, det som ble borte på din skjerm er det samme, bortsett fra at det
ikke er noe skrift på det.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 01:12
Nyreproblemer av lavkarbo? Merete A Fysisk og mental helse 7 15-08-06 22:01
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no