Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South Beach

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-04, 18:17   #1
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

South Beach

Hei!

Noen andre som prøver South Beach dietten? Visstnok den Clinton lever på... Er en trefase sak, lavkarbo, hvorav jeg har vært gjennok første med godt resultat, så var det litt opp igjen i ferien, og så ny omgang med fase 1. Optimist! Har tidligere prøvd G.Rohde og Lindberg.

Melene

melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 05-08-04, 21:41   #2
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Nille oppfordret meg til å skrive litt om South Beach, siden det ikke står noe om den her. Skal se om jeg finner tid til det i løpet av de neste ukene, og spesielt hvis flere er interessert . Ellers så selges boken i norsk utgave hos Bokkilden, og det står informasjon om den på første side.
http://www.bokkilden.no/

Melene

melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 22:03   #3
CillyBilly
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Innlegg: 6
CillyBilly er på en erverdig vei

Jeg "følger" også South Beach-dietten.

Hei,
endelig en som går på SB. Jeg begynte på dietten på for noen uker siden og kom greit gjennnom fase 1. Mistet søthungeren, gikk ned 4-5 kilo og følte meg skikkelig bra. Desverre gikk ikke fase 2 like bra. Sommerferien og det at vi bodde hos venner, gjorde at jeg ikke kunne lage all denne "sære" maten hele tiden. Jeg har rett og slett skeiet fullstendig ut. Nå etter tre uker med myyyyyyyyyyye godterier, brød, poteter, boller og tomme kalorier, så har jeg faktisk bare lagt på meg EN kilo. Pussig, men veldig bra. Jeg har fremdeles tre-fire kilo som skal av, så jeg starter nå på fase 2 igjen.

Hvilken fase er du i? Vil gjerne høre mer.

__________________
CillyBilly
CillyBilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-08-04, 17:10   #4
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Å så kjekt med en annen south beacher!!!

Jeg gikk ned ca 5 i de to første ukene. (Veiet 78 da jeg begynte). De to ukene gikk egentlig veldig lett. Så kom ferie, og i Danmark er det IKKE mye lavkarbo... Så det ble +1,5. Nå er jeg i en lanvarig fase 1 igjen. Dvs at jeg spiser riktig til frokost og lunsj, ikke snev av karbohydrater. Men til middag spiser jeg som oftest som resten av familien, men tar bare litt potet eller litt pasta for syns skyld. Hvis familiens middag er mer udefinert, lager jeg meg en "lovlig" omelett. Senere på dagen spiser jeg lite, gjerne egg i ulike varianter, og litt snop i det skjulte. Og i helgene skeier jeg ut der det er naturlig... Jeg har nå tatt av totalt 2,1 kg etter ferien, på 4 uker. Så den metoden virker og, men det går mer sakte. Og hadde jeg vært mer standhaftig med søtsakene, hadde det nok gått unna. Men i går begynte jeg å trene igjen, så nå skal du se det skjer noe...
Men søtsaker, hvem fant opp noe så avhengighetsskapende?



Vi må holde kontakten...:telefon:


Sist redigert av melene : 18-08-04 kl 17:20.
melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 12:31   #5
Iris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Vestfold
Innlegg: 4
Iris er på en erverdig vei
Smile

Gikk ned 5 kg i fase 1 jeg også.

Hei! 5 kg ned i fase 1 på meg også. Den gikk veldig greit syns jeg. Så gikk det med meg som med dere... Sommer og lite lavkarbo. Hmm... Så gikk det opp igjen da. Kutta jo treninga i sommer også. Begynte igjen denne uka. Begynte South Beach også igjen denne uka. Tenkte å kjøre rein fase 1 i 14 dager, men orka ikke.. Må ha frukt... og litt annet..

Blir fase 2 for da kan jeg ha litt av det også. Har kjøpt naturris i stede for vanlig polert og den hadde vi sammen med litt wok i går. Kjempegod, litt mer å tygge på. Men bare liten porsjon. Har også kjøpt fullkornsspaghetti(?), ikke smakt enda, men skal en dag. Litt sunnere enn vanlig tror jeg.

Går litt opp igjen fordi kroppen binder mer vann igjen.Så det forsvinner vel forholdsvis greit når man er igang igjen. Satser på det.

Iris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/egenkomp/div Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 14:46   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hei dere South Beachere!

Noen av dere som har lyst å skrive litt om hva SB går utpå? Så klarer vi gjerne hente inn enda flere her! Alle åpne sider er legges til i google og kvasir skjønner dere.

Ser dere snakker om faser, hva er planen for de enkelte? Er dietten mer som Lindberg eller Atkins? Må ærlig innrømme at jeg ikke vet så mye om SB...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 17:21   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sånn inntil videre fant jeg dettte på Mozon.no - de forskjellige fasene trenger utdyping - og da er vel Melene den rette - hun har jo prøvd det en stund og kjenner til de forskjellige fasene ! Fase 1 er så vidt jeg kan se ganske lik Induksjonen til Atkins, men en lav fett versjon - (som gjøre den mer akspetabel for de fleste).


Gå ned tre til seks kilo på to uker
Over fem millioner amerikanere raser nå ned i vekt med South Beach dietten – en slankekur basert på en liste over snille og slemme karbohydrater utviklet av en lege i Florida.


Mannen bak dietten USA sverger til for tiden er hjertespesialisten Arthur Agatston, som er direktør ved Mount Sinai Medical Center i Florida.
Dietten ligner litt på Fedon Lindbergs diett, og velger på samme måte mat med "snille" karbohydrater fra en liste over matvarer sortert etter glykemisk indeks.

Agatston utviklet South Beach-dietten til pasientene sine som han så ikke klarte å gå ned i vekt.

Dietten inneholder normale porsjoner av kjøtt, fjærkre og fisk, i tillegg til egg, nøtter, ost og en del grønnsaker, men slankerne må unngå mat som inneholder ”slemme” karbohydrater – som finmalt hvetemel, hvitt sukker og bakte poteter.

”The South Beach Diet” ble virkelig populær da tidligere president Bill Clinton på en pressekonferanse for AIDS-arbeidet han holder på med ble bedt om å kommentere vekt-tapet sitt på 20 kilo. Han takket ølstopp, sin tyske trener og South Beach-dietten.

Clinton, som var kjent for sine junk-food-vaner og ble kalt ”Bubba” da han var president, sa at man kan gå ned mellom tre og seks kilo de første to ukene av dietten – og dermed gikk boken til topps på bestselgerlistene. Nå har den solgt over 5 millioner eksemplarer i USA.

Agatston sier at man med denne dietten ikke trenger å telle kalorier eller veie porsjoner, og at man fremdeles kan spise god, tilfredsstillende mat. Dietten inneholder tre daglige måltider og to mellommåltider.

Legen lover raske resultater, og det er særlig rundt hoftene og på magen at vekttapet vil bli synlig.

Fasene i dietten
Dietten er delt inn i tre faser. De to første for en viss periode, og den tredje for resten av livet.


I fase 1 spiser du normale porsjoner, men det er strenge regler for hvilke matvarer med karbohydrater som kan fortæres. Dette er den strengeste fasen, og den varer i to uker. Hovedsakelig består dette kostholdet av magert kjøtt som kylling, kalkun, fisk og skallyr. Grønnsaker med lav glykemisk indeks er også lov, sammen med magre oster, nøtter og egg.

Man kan altså regne med å gå ned tre til seks kilo i denne fasen.

I fase 2 blir noen flere matvarer introdusert, mens vekttapet vil fortsette med en halv til én kilo i uken. Du skal holde deg i denne fasen til du veier det du vil veie.

Fase 3 er for resten av livet. Den handler om å spise sunt og beholde den vekten du vil ha. Hvis vekten begyner å øke er det bare å følge fase 1 i dietten en liten stund.

Arthur Agatston bok "Gå ned i vekt med South Beach-dietten" er tilpasset norske forhold av Ingrid Espelid Hovig og til salgs hos www.bokkilden.no for 299 kroner.



Mozon.no, 14.06.2004

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 10:50   #8
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

jeg har lovet å skrive noe mer, men det er den tiden... Fullt arbeidende trebarnsmødre, ikke sant det er dårlig med tid..?

Og før jeg kan skrive må jeg lese boken igjen...
Men ikke gi opp, det kommer nok en SB-artikkel i løpet av høsten...

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 13:55   #9
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Hei
Jeg er ny her på forumet. Sitter og ser meg litt omkring, og fant denne diskusjonen. Syntes at denne SB-dietten/livsstilen hørtes litt OK ut. Så nå har jeg bestilt boka. Men åssen er det når en har barn. De skal vel ikke ha denne slanke maten? Må en lage 2 middager og slik?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 14:20   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Der var du Donkea!

Bare oppklare en liten ting... SB, Lindberg og Atkins er ikke slankedietter!

De er hormonbalanserende - normaliserende dietter. Dermed kroppsbalanserede og slankende eller vektøkende for de som trenger det.

Barna dine skal ikke slanke seg, men de trenger likevel en balansert diett! Barn skal ikke telle kalorier - og det skal heller ikke en som går på Lindberg eller Atkins... Matglede er nøkkelen til suksess for alle!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 14:24   #11
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Smile

Annen tråd om SBd

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2027

Se også denne tråden. Her står det litt mer om South Beach (burde disse trådene samles?).

Ha en fin dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 14:26   #12
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2037.

Denne også

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 14:31   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

South beach kommer som egen kostholdsfilosofi - underforum

Da blir de samlet...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 15:09   #14
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien
Wink

Las litt mere på bokkilden om boka SB. Jeg var litt redd for at jeg kom til å trenge masse "amerikanske" matvarer som bare finnes i Oslo. Men siden "Ingrid-sjøl" har tilpasset oppskriftene til norske forhold, så går det vel an å skaffe de fleste ingredienser?
For å gi en beskrivelse av hvor øde jeg bor: Definisjon på bytur, er handling på S-laget
Lurer på en ting til. Er det matplaner i boka, slik at det er ganske greitt å begynne, eller må en lage menyer selv?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 15:58   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ja der er matplaner, men du må spise mer enn det som står der.

Men jeg vil heller anbefale deg å bruke oppskriftene her i forumet, samt fedon sin kokebok - den reviderte.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 17:45   #16
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av HP

Ja der er matplaner, men du må spise mer enn det som står der.

Men jeg vil heller anbefale deg å bruke oppskriftene her i forumet, samt fedon sin kokebok - den reviderte.

Hvorfor må du spise mer enn måltidsplanene i South Beach hvis du følger den dietten..? Jeg vet at jeg spiser mindre enn planene, men skulle jeg spist så mye hadde jeg krepert!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 19:49   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Fase en planen er intet mindre enn en lavkalori slankediett...

Frokost og lunsj forslagene i senere faser er mangelfulle på både næring og energi...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-04, 19:50   #18
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Og når jeg har sagt det, så vil jeg gjenta at menyforslagene og det Agatston skriver ikke stemmer over ens...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 22:42   #19
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

[quote=Donkea]Las litt mere på bokkilden om boka SB. Jeg var litt redd for at jeg kom til å trenge masse "amerikanske" matvarer som bare finnes i Oslo. Men siden "Ingrid-sjøl" har tilpasset oppskriftene til norske forhold, så går det vel an å skaffe de fleste ingredienser?
QUOTE]

Det er kanskje ikke så greit med alle matvarene som anbefales. Det er MASSE jeg ikke kan finne her jeg bor - og her er det en del matbutikker og velge mellom:

f.eks. : mager Ricotta (til alle dessertene), mager Feta, mager mozzarella, mager Parmesan

Jeg har kjøpt Synnøve Finden Ekstra Lett gulost i skiver, Sans Cottage Cheese, og Yo'plait 0,1% yoghurt (som står såvidt nevnt ett sted inne i boken, men overhodet ikke i JA-mat-listen).

Synes ikke boka er så veldig bra, dårlig bearbeidet for norske forhold, dårlig oversatt.
Men, for min del funker dietten

Ha en mager aften
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 22:43   #20
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Red face

Opprinnelig lagt inn av melene

Jeg vet at jeg spiser mindre enn planene, men skulle jeg spist så mye hadde jeg krepert!

Jeg har også problemer med å spise opp alt, melene

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 05-10-04, 22:57   #21
ilrilin
Nytt Medlem
 
ilrilin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 56
Innlegg: 3
ilrilin er på en erverdig vei
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av Donkea

Hei
Jeg er ny her på forumet. Sitter og ser meg litt omkring, og fant denne diskusjonen. Syntes at denne SB-dietten/livsstilen hørtes litt OK ut. Så nå har jeg bestilt boka. Men åssen er det når en har barn. De skal vel ikke ha denne slanke maten? Må en lage 2 middager og slik?

Jeg lager lavkarbo mat til hele familien. De får bare spise det samme som meg, det er jo sunn mat! Noen ganger koker jeg litt ris, pasta eller poteter til de andre, men det er også den eneste spesialtillagingen jeg gjør.

ilrilin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins light Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 12:03   #22
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av ilrilin

Jeg lager lavkarbo mat til hele familien. De får bare spise det samme som meg, det er jo sunn mat! Noen ganger koker jeg litt ris, pasta eller poteter til de andre, men det er også den eneste spesialtillagingen jeg gjør.

Jeg har tre barn og de nytter det ikke å få over på sunt lavkarbo kosthold, så da er det en utfordring for meg å ha best mulig S.B. middager. Hvis vi har spaghetti til middag så har vi en voksen saus med kjøttdeig, og så putter jeg enda mer spennende i den av løk, sopp osv. Barna's er like "plain". Så er jeg begynt å servere en salat til, og kanskje litt avocado. Så får ungene tilbudet, men det er bare jeg (og gubben) som forsyner oss av det. Og så tar jeg kanskje ørlite pasta på fatet for syns skyld. Så det eneste de merker er at vi serverer mer grønt til, "fordi det er sunt". Det samme gjør jeg med poteter og ris, forsyner meg minimalt, for syns skyld, og gjemmer resten av fatet i salat. Jeg spiser middagens hoveddel, som kjøttkaker, fisk, kylling etc helt som før. Endringen er bare i tilbehøret (og kanskje i mengden kjøttkaker, nå er en nok...). Men så er det jo noe som er mer vanskelig, som mors hjemmelagede lapskaus som de insisterte på i går, da må jeg jo spise, så får jeg bare prøve å få færreste mulig poteter i øsen, mer kjøtt, kålrot og gulrot.
Hvis vi har reste-middag en dag, er det veldig legitimt at de får restene de liker og jeg lager meg en ommelett eller har kyllingfilet og grønnsaker. Ingen reagerer på det, det er jo ikke nok til alle av restene... (reste-middagene er de beste!)
Så det er ikke lett å være helt etter boken med barn rundt middagsbordet, men å få til å spise ganske S.B.-aktig, går fint.

Lykke til!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 09-10-04, 16:14   #23
Lovinda
Juniormedlem
 
Lovinda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 31
Lovinda har en fantastisk aura rundt segLovinda har en fantastisk aura rundt seg

Hei.

Jeg er ny på dette forumet, men startet min South Beachdiett for snart 2 uker siden og har så langt gått ned 6 kg. Det er motiverende nok i seg selv, men jeg sliter mest med frokostene siden jeg ikke er så veldig glad i egg (omeletter, frittata etc.) Savner brødskiva med brunost... Det beste er at søthungeren har gitt seg. Dessuten kan jeg kose meg med en håndfull nøtter om kvelden

Lykke til!

Lovinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-10-04, 21:14   #24
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Velkommen!

Så gøy å høre om det gode resultatet ditt, Lovinda!

Hva slags mat lager du og hvilke planer har du for fortsettelsen? Skal du gå rett over i neste fase?

Gratulerer med det og velkommen til forumet!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-10-04, 12:34   #25
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Lovinda

Hei.

Jeg er ny på dette forumet, men startet min South Beachdiett for snart 2 uker siden og har så langt gått ned 6 kg.(...) Det beste er at søthungeren har gitt seg. Dessuten kan jeg kose meg med en håndfull nøtter om kvelden

Lykke til!

Kjempeflink! Lykke til videre!!!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råtner frukt? MHM Generell ernæringsdebatt 28 26-05-06 10:28
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 15:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no