Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvor viktig er vekta for deg?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-08, 10:38   #1
Trillian
Juniormedlem
 
Trillian sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Sandefjord
Alder: 52
Innlegg: 14
Trillian er på en erverdig vei

Hvor viktig er vekta for deg?

jeg startet opp på ketolyse/atkins for 6 uker siden, og hadde da allerede ikke batteri i vekta, og tenkte at det kanskje ikke er så dumt. jeg kan jo måle meg i cm istedet(ja jeg har vært litt vekt-freak). Jeg har i samme instans startet å trene 2 gng pr uke, og er SUPER motivert.

Problemet mitt er at jeg synes det skjer så lite på cm-fronten(30 cm totalt på 5 måleplasser), og når jeg en sjelden gang er hjemme hos mine foreldre og sniker meg på vekten, er nedgangen liten (3 kg på 4 uker). jeg føler det er litt demotiverende når det skjer så lite.

har lest meg til at jeg må justere karboinntaket og tar tak i morgen, men så til spørsmålet mitt: er du avhengig av vekta for at du skal kunne følge med, og hvor ofte er du på i løpet av uka.??

Burde jeg kapitulere å kjøpe batterier?

__________________
Trillian: I'm not fat, I'm just height challenged



Trillian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 11:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Tror det er individuelt om man er avhengig av veie seg for å føle fremgang. Noen vil nok bare se på antall kilo, andre bruker målebånd og er fornøyde med det og atter andre ønsker ikke å henge seg opp i kiloene, men bryr seg mer om generell velvære eller å komme inn i akkurat den buksen.

Selv veier jeg meg hver dag, men har en bestemt dag (torsdagsveietråden) hvor jeg skriver ned resultatet. Denne dagen måler jeg meg også utvalgte steder og sjekker blodsukkeret mitt(har dia2).
Dette passer fint for meg, selv om jeg vet at en dårlig veiedag ofte blir en dårlig dag. Heldigvis er det fler gode enn dårlige dager!

Lykke til med å finne DIN metode!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:02   #3
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Personlig har jeg ikke veid meg i det hele tatt, holdt på i 3,5 måneder. Jeg vet sånn cirka hva jeg veide før jeg startet, og har bestemt å kjøpe vekt når jeg har holdt på i ett år. Innser at det kanskje ikke er som aller vanligst, men for meg har det vært viktigst og fokusere på bedre helse og å bryte ned gamle vaner rundt spisemønstrene mine; ikke minst å jobbe med det mentale. Ja, jeg skal ned mye i vekt, men jeg vil at det vekttapet skal komme som en naturlig konsekvens av at jeg har fått et sunnere, mer aktivt liv og en ny livsstil. Jeg vil ikke gå ned bare for å gå ned, rett og slett. Det betyr ikke så mye hvor mye jeg ender opp med å veie, målet mitt er sunn mat, aktivitet og en kropp som er på "mitt lag".

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 13:56   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg er suuuperopptatt av vekt, personlig vil jeg si på en usunn måte!
Jeg veier meg gjerne flere ganger til dagen.. MEN, jeg blir ikke deppa over hva vekta viser midt på dagen, for jeg vet at det er vekta om morgenen som teller! Grunnen til at jeg veier meg hver dag, er slik at jeg skal få det minste tallet notert per uke! Hvis man har veiedag på en mandag f.eks, kan det jo være at jeg veide en kg mindre på søndagen

Samtidig måler jeg også midjen, da jeg har merket at når vekta står stille: går cm ned!

3 kg på en måned er jo kjempebra! Husk at man skal helst ikke gå ned mer enn 1 kg per uke, dvs du har gått ned 3 av 4 mulige kg! Det er 75% optimal vektreduksjon! ;p hehehe!

Noen bruker vekta som inspirasjon, atter andre mister motivasjonen Så det er jo litt opp til deg.. Vi er jo alle forskjellige. Jeg liker å ha vekta som kan vise om jeg gjør noe galt eller ei. Nå har vekta stått stille i nesten en måned; så igår mottok jeg alle mulige tips. Vann er tydeligvis svaret for meg! For idag var vekta igang igjen

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 16:38   #5
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Eg er litt for opptatt av vekten og prøver så godt eg kan å bare veie meg 1 gang i uken. Men har ikke greid det så langt... Du må bare finne ut hva som fungerer for deg og følge det.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:07   #6
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg er også (litt for) opptatt av vekten.. veier meg både morgen og kveld. Tror ikke jeg klarer å la vær med det

Måler meg også med målebånd.. men ikke så ofte. Men kjenner at det begynner å bli litt lettere å få igjen knappen i buksen

__________________


gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 08:23   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Det er rart med det, men jeg kikker bort på vekta flere ganger om dagen, den står jo på soverommet, men nei. Jeg gidder ikke å gå på den Jeg vil heller bare veie og måle meg en gang i uka, det er liksom ikke så interessant å se hva som skjer fra dag til dag, så lenge alt jeg gjør føles rett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 08:29   #8
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg veier meg hver morgen og har gjort det i flere år. De fleste ser ut til å ha best opplevelse av å veie seg fast en dag i uken, men det funker ikke for meg.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 15:43   #9
Brillz
Medlem
 
Brillz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bartebyen
Innlegg: 99
Brillz er ny på veien

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Trodde egentlig ikke vekta var så viktig for meg, men har funnet ut at jeg har blitt ganske opptatt av det. Litt dumt, for man kan bli ganske skuffet hvis den ikke viser nedgang, men samtidig er det mye som skjer i kroppen. Prøver å holde meg unna da

__________________




Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 00:19   #10
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg er nok dessverre en aldri så liten vektoman. Jeg må veie meg i hvertfall en gang om dagen. Av og til veier jeg meg oftere også, i forbindelse med oppkarbinger og liknende. Men det er ikke så mye i forhold til å skulle veie så-og-så mye igrunn, det er mer det at jeg fascineres over hvordan kroppen fungerer, og hvordan alt (inkludert vekt) varierer med ulike ting

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 12:49   #11
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg er nok (desverre?) blitt litt usunt opptatt av vekta.. Hadde egentlig tenkt å bare veie meg en gang i uka, men har blitt til at jeg veier meg hver eneste morgen..Og de dagene jeg har gått opp litt eller står stille blir absolutt ikke så gode som de dagene hvor jeg har gått ned! Burde kanskje begynne å ta varseltegnene snart...Jeg driter i cm..for meg er det tallet på vekta som er det viktige...:S

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 10:37   #12
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg tror jeg mener cm er viktigst for det er det folk ser... Det ser jo ikke tallene..

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:04   #13
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg veier meg hver morgen. Har nok blitt en vektoman ja, men bruker å måle meg ca 1 gang i uken. Det er jo det folk ser, at man krymper.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 13:48   #14
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Heisann,jeg veier meg hver morgen..går på do og så på vekten...klarer ikke la vær,rett og slett pgr av den deilige følelsen og humøret jeg får vist jeg har gått ned litt fra dagen før..om det bare er 100g så gjør det dagen min mye bedre å
vite det om morgenen..har mange ganger tenkt at jeg burde
prøve å la vær å veie meg hver dag,men har ikke klart å la vær
enda..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:34   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Fra eg begynte i mai og frem til opersjon av mandler veide eg meg kun engang i uka, dvs lørdagen. Etter operasjonen begynte eg å gå på vekta hver dag i tre uker, dette gjorde noe med meg mentalt. Merka at jeg ble for opptatt av det og at det tok på hvis vekta sto i ro en morgen. Nå har eg vært på ferie i to uker og har bestemt meg for at eg ikke skal veie meg før i slutten av november. Nå er det kun kosthold og trening som står på plakaten slik at eg føler at det er eg som har kontrollen på livet mitt og ikke vekta. Men dette er selvsagt veldig individuelt, men sånn er det for meg iallefall

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 22:31   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Akkuratt nå føler jeg at jeg "må" gå på vekta hver dag. Nettopp gått fra ketolyse til lindberg. Vil ikke vente med veiing på en måned, for å finne ut at jeg har gått opp 5 kg Må få bekrefta at lindberg fungerer for meg, og at jeg gjør det rett!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 14:30   #17
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

jeg føler at jeg er syklig opptatta av vekta ,,,når jeg går ned motoverer den ,,når jeg har gått opp blir jeg sur ,og det kan være nok til og velte hele kuren den dagen,, (får liksom ,,dritt heller kan like godt spise usunt)
kan veie meg både dag og kveld ,,

men om jeg har skeiet mye ut ogh bare spist mat og godter jeg ikke skal ha ,, noen dager ,,holder jeg meg langt unna vekta ,,

nå har jeg hatt en fjorten dager med godtereier brød ,, vafler ja alt jeg ikke skulle ha ,,,
gikk på vekta i går ,,vel 70,5 og overasket over at jeg ikke hadde lagt på meg mer ,,og da blir jeg igjen motivert , (hadde jo bare lagt på meg vel 2 kilo)
så nå er jeg i gang med ketolyse igjen,,, og det går vanligvis bra i ukedagene går gjerne ned en to tre kilo ,, så kommer helgen og da trenges det bare en liten utskeilese så legger jeg på meg to tre kilo ,,,en evig rundgang,,
ser ut som kroppen min ikke vil ned de sisste kiloene ,,,men denne gangen Skal jeg ned 5 kilo innen 8 desember tvi tvi
har jo gått ned 22 kilo ,,men da har vekten stoppet

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:27   #18
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor viktig er vekta for deg?

Jeg er streng og går kun på vekta 1 gang i uka, og da stort sett bare en gang, om morningen. Har for ofte blitt opptatt av den vekta. Jeg har derimot et helfigurs speil som jeg kan se meg i hver morgen og kveld. Jeg har lært kroppen min å kjenne og kan tippe vekta mi utfra speilet ganske bra. Etter at jeg begynte å trene ser jeg tydelig cm som forvinner, om enn ikke kg. Jeg har nå hatt samme vekt siden april- kjedelig

Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor viktig er proteinpulver? Gobolla Trening 6 31-05-09 22:53
Hvor viktig er ketolyse-tab? Kikkeline Ketolysekuren 3 10-09-08 12:58
Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig? Veggpryd Lavkarbo generelt 5 27-12-07 21:27
Hvor viktig er det med ketolysetablettene?? Nirren Ketolysekuren 14 28-10-05 14:19
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no