Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekta stopper etter 2 uker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-09, 18:54   #1
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Vekta stopper etter 2 uker

Hva gjør jeg galt?
Er i full ketose...
Teller dere kcal i tillegg til karbo? Står jo nesten ikke et kvekk i boka om kcal

Har jo lest at den kan stoppe etter noen mnd, men 2 uker!

Blir jo sprø av å tenke på hva jeg kan gjøre feil, som igjen fort kan ende med at jeg gir meg i den tro at jeg ikke får det til.


Sist redigert av Schmoopy : 20-01-09 kl 19:03.
Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:22   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Hvor mye har du gått ned?
Hvor lenge har vekta stått stille?

Viss du med sikkerhet vet at du ikke har spist noe du ikke skal, kan du bare ta det med ro.
Kroppen trenger faktisk å venne seg til dette kostholdet.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:30   #3
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Stått stille snart en uke, vet det ikke er lenge med blir jo så redd jeg gjør noe feil. Har gått ned 3,5, og nå går den litt opp og litt ned rundt det tallet *sukk*

Etter å ha lest litt her ha jeg noen spm til, jeg håpet noen av dere garvede kunne hjulpet meg med.

Jeg teller ikke karbo, for trodde bare man spiste under 20, så var det greit. Men ser nå at jeg burde begynne å gjøre det.

Prøvde spisdegslank.no en periode før, og de har noen desserter som jeg spiste som kveldsmåltid, men ser nå at de kunstige tilsettningsstoffene kan være en grunn til at det tuller seg til for meg. Jeg er i ketose, men de kan stagnere vekta for det?

Har vært redd for at jeg spiser for mye fett, og av den grunn for mye kcal, men ser nå at kan ikke få nok fett nesten. Men vil ikke kroppen bruke av dette fettet bare da, og la det som disser rundt få bli i fred?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:33   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Du skal ikke være for redd for fettet.

Anbefaler deg faktisk å telle karber ei stund. Da blir det lettere å ta det på øyenål senere

Kunstig søtstoff kan stagnere vekta

Mitt beste råd (av erfaring) er å lese boka, gang på gang, følge den slavisk de første ukene, og så begynne å eksprimentere litt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:37   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Fett skal du overhode ikke være rett for, eg har selv holdt på siden mai på ketolyse og må stadig bli flinkere til å tilføre nok fett. Husk at fett forbrenner fett.
Kalorier skal du heller ikke telle på ketolyse, hovedgrunnen er vel at vi spiser såpass fet mat at det sier stopp i magen før man kommer opp i altfor masse kalorier.

Når det gjelder karbs så teller eg fremdeles den dag i dag antallet eg får i meg i løpet av en dag. Du kan se i bloggen min hvis du vil, der legger eg inn alt eg spiser. All mat stekes som regel i meierismør.

Husk også nok vann og kutt alle søtningsmiddel i en uke. Eg har sagt til meg sjøl at denne uka blir det ingenting på den fronten for at kroppen skal venne seg av med det.
Er bare å spørre hvis det er noe du lurer på

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:37   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Der svarte eg samtidig som Gerd gitt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:38   #7
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du skal ikke være for redd for fettet.

Anbefaler deg faktisk å telle karber ei stund. Da blir det lettere å ta det på øyenål senere

Kunstig søtstoff kan stagnere vekta

Mitt beste råd (av erfaring) er å lese boka, gang på gang, følge den slavisk de første ukene, og så begynne å eksprimentere litt

Har lest boka flere ganger, men har ikke fått med meg at fett er bra og at søtningsstoffer kan stagnere vekta selv om den ikke slå ut på ketosen. Må ha sovnet under det kapittelet i så fall

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:40   #8
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Tusen takk for svar dere, nå skal vi se om det ikke endelig blir en lettere hverdag

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:41   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Har lest boka flere ganger, men har ikke fått med meg at fett er bra og at søtningsstoffer kan stagnere vekta selv om den ikke slå ut på ketosen. Må ha sovnet under det kapittelet i så fall

Fett er bra, og fett er viktig på kuren.

Det står nok ikke i boka om at søtning kan satagnere vekta, men hos mange gjør det det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:50   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Hva gjør jeg galt?
Er i full ketose...
Teller dere kcal i tillegg til karbo? Står jo nesten ikke et kvekk i boka om kcal

Har jo lest at den kan stoppe etter noen mnd, men 2 uker!

Blir jo sprø av å tenke på hva jeg kan gjøre feil, som igjen fort kan ende med at jeg gir meg i den tro at jeg ikke får det til.

Hvor lenge har du gått på ketolyse da?
De fleste opplever et "vektras" den første tiden og så jevner det seg ut for de fleste. Da kan det være ned i 1 kg i måneden - og det kan gå i rykk og napp.
Selv hadde jeg perioder på 4-6 uker hvor vekta stod mer eller mindre stille - samtidig som jeg kunne gå ned i buksestørrelser.

Hvis du søker på vektstagnasjon/platå her inne, så ser du at det er ganske vanlig og at det kan være flere årsaker.
Du får lese boka, telle karber og smøre deg med tålmodighet.
Ikke stress, til og med det kan være en vektbrems!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:59   #11
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Jeg har holdt på siden 21 november og gikk ned nesten 4kg de første 4 ukene. Men så stoppet det opp i nesten 3 uker.. Fant ut at det var alle sukkerfrie produktene jeg spiste. Så fort jeg slutta gikk jeg ned 1,2kg på 5 dager

Men noen ganger bare stopper det opp en stund selv om man gjør alt riktig også

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:03   #12
Lines
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 26
Lines er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Noen av dere som har en forklaring/tanker rundt hvorfor den kunstige søtningen stagnerer vektnedgangen? Er det som man hører at man får mere appetitt slik at man rett og slett får i seg mer kalorier eller noe¨kjemisk¨?

__________________


Lines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:04   #13
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvor lenge har du gått på ketolyse da?
De fleste opplever et "vektras" den første tiden og så jevner det seg ut for de fleste. Da kan det være ned i 1 kg i måneden - og det kan gå i rykk og napp.
Selv hadde jeg perioder på 4-6 uker hvor vekta stod mer eller mindre stille - samtidig som jeg kunne gå ned i buksestørrelser.

Hvis du søker på vektstagnasjon/platå her inne, så ser du at det er ganske vanlig og at det kan være flere årsaker.
Du får lese boka, telle karber og smøre deg med tålmodighet.
Ikke stress, til og med det kan være en vektbrems!!

Har gått på det i 3 uker, raste ned de 2 første ukene. Når går jeg litt opp og ned annenhver dag, rundt den opprinnelige nedgangen.

Men etter å ha lest litt her, så tror jeg at jeg skjønner fella jeg har gått i. Desserter på kvelden med søtningsstoff

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:07   #14
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Jeg går heller ikke ned så mye til tross for at jeg følger kuren til punkt og prikke, og når jeg syns litt synd på meg selv og syns det er urettferdig - så leser jeg litt her inne. Og finner trøst i bl.a. BiB sitt innlegg i en annen tråd:

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Jeg starta 1. november 2006. Dessuten hadde jeg et platå på 8 uker der nåla ikke beveget seg nedover. Så i sum har jeg gått ned 32 kg, noe i rykk og napp, men nedover og det uten å lide det minste: God og nok mat hver dag!! I tillegg (mest det, når alt kommer til alt) en mye bedre helse og økt livskvalitet.

Tenk - denne damen har gått ned 32 kilo - og hadde et stans/platå på 8 uker!! Men holdt ut!!
Så jeg gir meg ikke - og det må ikke du heller
Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo


Sist redigert av LilleM0r : 20-01-09 kl 20:39.
LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:15   #15
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Jeg går heller ikke ned så mye til tross for at jeg følger kuren til punkt og prikke, og når jeg sysn ølitt syn på meg selv og syns det er urettferdig leser jeg her inne. Og finner trøst i bl.a. BiB sitt innlegg i en annen tråd:



Tenk - denne damen har gått ned 32 kilo - og hadde et stans/platå på 8 uker!! Men holdt ut!!
Så jeg gir meg ikke - og det må ikke du heller
Lykke til!

Sier dama som har gått ned dobbel så mye som meg, og begynte samtidig

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:18   #16
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Sier dama som har gått ned dobbel så mye som meg, og begynte samtidig

Feil, jeg startet 20. september!! Hadde gått ned 7 kilo pr. 1/1 - og det er litt mer enn 2 uker....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:35   #17
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Feil, jeg startet 20. september!! Hadde gått ned 7 kilo pr. 1/1 - og det er litt mer enn 2 uker....

Ops, sorry

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:52   #18
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta stopper etter 2 uker

Sitat:

Noen av dere som har en forklaring/tanker rundt hvorfor den kunstige søtningen stagnerer vektnedgangen? Er det som man hører at man får mere appetitt slik at man rett og slett får i seg mer kalorier eller noe¨kjemisk¨?

Kroppen skjønner visttnok ikke at det ikke er sukker og klusser med blodsukkeret og forbrenningen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Panikk etter 3 uker! Tina Spørsmål og svar 11 19-02-08 19:03
Når vekta stopper! Siss1 Spørsmål og svar 10 05-06-07 02:37
Tilstandsrapport etter 2 uker Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 02-03-07 00:52
Hvorfor stopper vekta her? Maggi Eurodiett 3 12-10-06 12:06
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no