Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-11, 11:01   #1
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Jeg har aldri laget innlegg før, så tilgi meg om det havner i feil kategori

Litt om meg: Jente på 22, normalvektig og følger en relativt avslappa LCHF, hovedsakelig pga. irritabel tarm og overfølsomhet for karbohydrater (har slitt med plagsom oppblåsthet og mageknip i mange år). Jeg er kjempefornøyd med hvor mye LCHF har hjulpet på problemene, magen fungerer kjempebra nå

Jeg har spist lavkarbo siden i juli i år. I de siste ukene har jeg imidlertid opplevd: Skjelvinger i hendene, hårtap, hjertebank kombinert med kvalmebølger og en slags nummenhet i bein og armer. Ingen av disse er veldig sterke, men det merkes godt. Noen som har opplevd lignende? Eller vet hva det kan være?

Det skal sies at jeg har vært svært psykisk stressa pga. brudd med samboer, men blir engstelig for om det er noe fysisk galt.

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:07   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Tar du noen mineraltilskudd? Magnesium f.eks?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:14   #3
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Jeg spiser vitaminbjørner og tar vitamin B.. Jeg la inn maten på diett.no, og fikk veldig høye natriumverdier (salt). Kan dette forårsake noe av det?

Jeg spiser en del melkeprodukter, nøtter og fisk, som alle er kilder til magnesium. Kan det være for lite likevel, når man ikke har kornprodukter?

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:22   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Jeg ville testet med noen magnesiumkapsler et par uker. Jeg har ikke konkret info om at det er løsningen, men magnesiummangel kan forårsake mange plager. Bl annet hjertebank

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:36   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av villevill, her.

Jeg spiser vitaminbjørner og tar vitamin B.. Jeg la inn maten på diett.no, og fikk veldig høye natriumverdier (salt). Kan dette forårsake noe av det?

Jeg spiser en del melkeprodukter, nøtter og fisk, som alle er kilder til magnesium. Kan det være for lite likevel, når man ikke har kornprodukter?

Magnesium er et mineral vi trenger mye av og det er et mineral det ofte blir mangel av ved overgang til lavkarbo. Hvorfor vet vi ikke, jeg tror kanskje at mange får økt forbrenning og dermed rett og slett trenger mer i en periode...?

Uansett. Symptomene dine er ikke helt typiske, men jeg kan ikke komme på noe annet de er typiske for heller. Hårtap er normalt ved større kostendring. Muskel-unormaliteter har ofte med magnesium å gjøre... (typiske symptomer er lemus/muskelrykninger og seinere muskelkramper, dette kan utarte til spenningshodepine og en følelse av stive skuldre og "stress". Videre vil lite magnesium bidra til forverret søvnkvalitet og lavere stresstoleranse. ).

Uansett vil ikke magnesium skade deg i doser opp til 800mg daglig for en kortere periode (1-3 uker). Har det ikke hjulpet til da er det uansett et feilspor. Virker det da kan dosen settes ned noe.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:42   #6
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Tusen takk for svar! Da skal jeg gå til innkjøp av magnesium, det skader vel ikke å prøve

Glemte forresten å skrive at jeg i tillegg får periodevis stikking i brystet (venstre side), men det er veldig kortvarig, og har ingen sammenheng med fysisk aktivitet, så har antatt det er et stressymptom. Har også tenkt på om det er snusen sin feil, haha:P Man blir litt hypokonder til tider!

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:48   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av villevill, her.

Tusen takk for svar! Da skal jeg gå til innkjøp av magnesium, det skader vel ikke å prøve

Glemte forresten å skrive at jeg i tillegg får periodevis stikking i brystet (venstre side), men det er veldig kortvarig, og har ingen sammenheng med fysisk aktivitet, så har antatt det er et stressymptom. Har også tenkt på om det er snusen sin feil, haha:P Man blir litt hypokonder til tider!

Om du begynner med magnesium så start med halv dose 1-2 dager først. Noen får magesjau av for mye. Og ta den på sengekanten. En bivirkning mange får er nemlig at de blir trøtte en halvtimes tid etter å ha tatt den.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:14   #8
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om du begynner med magnesium så start med halv dose 1-2 dager først. Noen får magesjau av for mye. Og ta den på sengekanten. En bivirkning mange får er nemlig at de blir trøtte en halvtimes tid etter å ha tatt den.

Okei Og man kjøper det på apotek eller?

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:20   #9
Berit59
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 13
Berit59 er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Villevill: Jeg kjenner meg veldig godt igjen i symptomene du beskriver her, jeg har gått på lavkarbo siden juni.
Jeg bruker også dietten primært på grunn av mageproblemer/irritabel tarm, og har blitt mye bedre.
Synes det er "betryggende" at det er flere av oss som opplever disse symptomene, for jeg har ærlig talt vært litt urolig en periode.
Det skal sies at jeg er en del plaget med angst, og bruker medikamenter for dette (Cipralex).

Takker til dere som tipser om magnesiummangel, det har jeg ikke tenkt på selv, men høres fornuftig ut.
Da får vi sette igang med magnesiumbehandling, og håpe at hjertebanken og uroen vil slippe taket :-). Lykke til til oss

__________________


Berit59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:47   #10
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Og kanskje en sjekk hos lege. Det er ikke sikkert det har noe med maten å gjøre.
For å være på den sikre siden. Vi kan jo bli syke selv om vi blir veldig friske av denne maten

Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:14   #11
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av Berit59, her.

Villevill: Jeg kjenner meg veldig godt igjen i symptomene du beskriver her, jeg har gått på lavkarbo siden juni.
Jeg bruker også dietten primært på grunn av mageproblemer/irritabel tarm, og har blitt mye bedre.
Synes det er "betryggende" at det er flere av oss som opplever disse symptomene, for jeg har ærlig talt vært litt urolig en periode.
Det skal sies at jeg er en del plaget med angst, og bruker medikamenter for dette (Cipralex).

Takker til dere som tipser om magnesiummangel, det har jeg ikke tenkt på selv, men høres fornuftig ut.
Da får vi sette igang med magnesiumbehandling, og håpe at hjertebanken og uroen vil slippe taket :-). Lykke til til oss

Enig, det var litt betryggende at jeg ikke var helt alene, for jeg har saumfart forumet her for slike symptomer. Jeg er ikke så kjent med angst og hvilke symptomer som følger med det, men har kanskje hatt litt angst pga. bruddet også. Jeg er bare usikker på hvor mye som skyldes hva. Det er helt sykt hvor mye kroppen reagerer på ting som foregår oppe i hodet!

Uansett, legebesøk blir vel svaret om det ikke vil gå over Lykke til til oss ja!

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:45   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av villevill, her.

Okei Og man kjøper det på apotek eller?

Helsekost...apotek... nett ..

Når det gjelder måling av magnesium så gjøres det som regel gjennom en blodprøve. Denne blodprøven påvirkes lett av tilskudd tatt i forveien (fordi kun 1% av magnesiumet finnes i blodet, det meste er i muskler, skjelett og tenner) så den er ikke spesielt pålitelig, dessverre.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:12   #13
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Skummelt det med stikk i hjertet og hjertebank. Opplever det samme i perioder jeg er slapp med tilskudd og kostholdet. Men hjertet er jo også en muskel, og man kan få kramper der som i alle andre muskler uten at det trenger å være noe farlig. Hvis stikkinga kommer hovedsaklig mens du holder deg i ro, og hjertebanken mens du er stressa/aktiv, er dette ganske normalt. Sikker bedre å få det sjekka hos legen hvis du er bekymra da.. For meg går det iallefall over av seg selv, men det KAN jo være noe annet som ligger til grunne for symptomene dine.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:45   #14
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Skummelt det med stikk i hjertet og hjertebank. Opplever det samme i perioder jeg er slapp med tilskudd og kostholdet. Men hjertet er jo også en muskel, og man kan få kramper der som i alle andre muskler uten at det trenger å være noe farlig. Hvis stikkinga kommer hovedsaklig mens du holder deg i ro, og hjertebanken mens du er stressa/aktiv, er dette ganske normalt. Sikker bedre å få det sjekka hos legen hvis du er bekymra da.. For meg går det iallefall over av seg selv, men det KAN jo være noe annet som ligger til grunne for symptomene dine.

Ja, det kommer hjertebank av og til når jeg sitter stille også, men sjelden. Da er det oftere kvalmebølger som kommer. Kvalmen er forsåvidt alltid tidlig på dagen, så blir alle symptomene så å si borte i løpet av dagen.

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:48   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av villevill, her.

Ja, det kommer hjertebank av og til når jeg sitter stille også, men sjelden. Da er det oftere kvalmebølger som kommer. Kvalmen er forsåvidt alltid tidlig på dagen, så blir alle symptomene så å si borte i løpet av dagen.

Gravid

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:14   #16
kvaifaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
kvaifaen er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Jeg og har hatt det sånn minus kvalmen.. Fikk sist uke, men varte bare 2-4 dager.
Får veldig nummenhet forskjellige plasser til forskjellige tider, så får jeg akutt stikking der jeg er nummen, værre enn når beina sover.. Men det gir seg fort og er ikke så ofte..
Jeg og snuser, tar vitaminbjørner og b-tilskudd.. hehe.
Tviler på det er snusen sin feil siden jeg har snust i 3 år.
Så er sikkert ikke noe alvorlig

__________________
kvaifaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:15   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Jeg ville oppsøkt lege FØRST selv om det ikke anses som farlig og spise magnesium-tilskudd. Det kan hende du har flere mangler, og at problemet er sammensatt.
Stress i forbindelse med brudd i forhold kan godt framkalle en del av symptomene dine også. Stikking i brystet er ofte forbundet med stress og at du låser deg, altså muskulært. Samtidig kan det være symptom på andre ting, men det vet du jo ikke før du har snakket med en lege som kan ta en gjennomgang med deg.

Gå til legen og be om en vitamin - og mineralsjekk, jeg mener det er unødvendig og spise tilskudd uten at du har sjekket at du er lav på disse på forhånd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:36   #18
villevill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
villevill er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Kvaifaen: Jeg har ikke opplevd så sterk nummenhet som deg, det er på en måte mer en fornemmelse, og plutselig føler jeg jeg ikke kan kjenne armene eller beina, før jeg rører på meg for å sjekke, hehe:P
Satser på at det ikke er snusen, selv om jeg blir svimmel og kvalm om jeg snuser når jeg er litt uggen fra før.

Nerthus: Takk for hjelp, jeg tror kanskje jeg skal dra en tur til legen. Må bare vente til studielånet kommer, haha. Og siden det er et par uker til får jeg vel sett om det går over eller ikke først Jeg er litt på den jeg og, at det er greit å sjekke mangler før man tar tilskudd.

villevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lchf/atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 21:45   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Du kan få hjertebank pga. stress ...det kommer når du er i ro...
Ta prøver av jern og B12....
Kvalmen kan komme av at det er lenge siden du har spist og magen ikke har "kommet igang" med det den skal gjøre...litt for mye fett tidlig på dag kan starte kvalmen.

Jeg har spist flere forskjellige jerntabletter...nå sist Duroferon...den hjelper, har steget fra 10 til 34 på 1,5 måned...jippi !!! Og håravfallet ser ut til å stoppe pluss at jeg nå ser masse nye hår.....
Min B12 har steget fra 29 til 61 fra i sommer til nå..bare ved help av omlegging til LCHF.... Gudene må vite hva den var i fjor høst før jeg startet på LCHF...5 kanskje?

Ta det med ro, hjertebanken går over...men ta alle de prøver du kan slik at du vet hva du har å forholde deg til...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:40   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg ville oppsøkt lege FØRST selv om det ikke anses som farlig og spise magnesium-tilskudd. Det kan hende du har flere mangler, og at problemet er sammensatt.
Stress i forbindelse med brudd i forhold kan godt framkalle en del av symptomene dine også. Stikking i brystet er ofte forbundet med stress og at du låser deg, altså muskulært. Samtidig kan det være symptom på andre ting, men det vet du jo ikke før du har snakket med en lege som kan ta en gjennomgang med deg.

Gå til legen og be om en vitamin - og mineralsjekk, jeg mener det er unødvendig og spise tilskudd uten at du har sjekket at du er lav på disse på forhånd

Vel - er man innenfor normalområdet vil legen si at det er ok, med mindre man har en meget spesiell lege. Så i så fall be om en utskrift av prøvene og se "hvor" i normalområdet du ender opp - høyt eller lavt. En del andre vitaminer kan måles mer pålitelig (jern, b12, selen og d-vitamin for å nevne noen jeg kjenner til). Dette "normalområdeproblemet" samt at magnesium måles dårlig i blod gjør at jeg nok hadde gitt det et forsøk. Det er tross alt snakk om en kortere utprøving. Man kan f.eks gjøre det samme gjennom å spise ca 100g tørket mynte hver dag, eller 150g gresskarkjerner, men det er vanskeligere synes jeg. http://www.matvareguiden.no/naeringsstoff383.asp

Overflødig magnesium skilles greit ut gjennom urin så lenge man ikke har nyrelidelser. Doser opp til 1 gram daglig regnes som ufarlige med mindre man har nyrelidelser. Enkeltdoser med magnesiumsulfat kan faktisk gi oppi 4-6 gram ved spesielle tilfeller. http://www.twinslist.org/magsulfate.html

Dette betyr ikke at man skal tenke på samme måte om alle tilskudd. Jern er f.eks et man godt kan være forsiktig med med mindre man har tydelige symptomer, eller målt mangel. Og så kommer det selvfølgelig svært an på mengder og varighet av tilskudd.

Edit: kvalme regnes faktisk som ett mulig magnesiummangelsymptom. Det var nytt for meg.
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/magnesium.htm
http://www.healthy-vitamin-choice.com/magnesium.html

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:41   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Enig med smjg selv om det kom dårlig fram i mitt innlegg Du trenger ikke være utenfor normalområdet, det holder at du ligger i nedre sjikt før du bør vurdere tilskudd.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 07:41   #22
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Tusen takk for lenke! Jeg har vært hos lege for hjertebanken, ekg også, men ingenting sett. Det jeg merker mest er litt "puls-ubehag" innimellom...og alle verdier på prøvene er ok! Da skal jeg jaggu kjøpe magnesium å prøve det!!
Ha en fin advent!!

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 08:26   #23
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig med smjg selv om det kom dårlig ....

tsk, tsk....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 08:35   #24
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Hei!
Min personlige erfaring erat disse plagene er stressrelatert. Fikk lignende plager da jeg var 23 i 2003 (ny samboer, strøk i grunnfag semesteret før, så jeg tok både grunnfag og mellomfag på ett semester!). Våknet flere ganger på natten med svettetokter, hjertebank, nummen og svimmel. Var nærmest anfall over tider. Hadde kjent lignende i mildere grad i et par måneder, men da disse intense anfallene kom tok jeg turen til legen. Tok EKG og hele pakka (mye hjertefeil i familien), men legen fant ikke noe konkret. Mn hun fortalte meg at jenter i 20-årene ofte kan få hjertebank. Det er ikke farlig så lenge ikke anfallene varer mer enn et par mnutter om gangen. Hennes tips var å finne meg noen teknikker for å senke stressnivået.

Jeg kjente på meg at dette nok stemte, og meldte meg pået yogakurs og meditasjonskurs. De hjalp meg å koble ut, og renske opp. Følte jeg meg oppe i en stressende situasjon, gikk jeg på toalettet og gjennomførte noen av puste- og avslapningsteknikkene. Dette hjalp meg veldig!

I dag er jeg 31, og bruker til tider fortsatt yoga som avslapningsteknikk. Dette hjelper meg i alle fall. Skal også nevnes at jeg også ta magnesiumtilskudd de periodene hvor det er mye som skjer. I tillegg bruker jeg spikermatte.

Bare noen tips. Håper ting løser seg for deg!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 09:00   #25
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank

Gode råd for mange tilfeller det der. Kroppen reagerer forskjellig under stress enn ellers og har da ulike behov. Å angripe problemet fra begge kanter gjennom både å senke og mestre stresset, samt tilføre ett av de stoffene som det brukes mer av under stress er nok antakelig den mest effektive tilnærmingen, ja.
Quigong har vært min vei til en pusteteknikk for avspenning. Rart det der - at det gjennom å puste rolig og "riktig" skal gå an å overbevise kroppen om at det ikke er nødvendig å "gjøre" stress (da tenker jeg på de kjemiske prosessene i kroppen som "utgjør" stress).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy puls / Hjertebank lokkebiff Fysisk og mental helse 15 18-05-11 01:58
Lavkarbo og hjertebank? Vimpane Lavkarbo generelt 2 16-02-11 14:33
Hjertebank.. hoppetussa Spørsmål og svar 1 05-03-10 12:27
Hjertebank lita Ketolysekuren 10 11-04-07 10:19
Hjertebank Carisma Fysisk og mental helse 7 20-06-06 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no