Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 19:02   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Se utskriften her!

I dag har jeg tatt kroppsanalyse og fått et skikkelig bra treningsopplegg. GLEDER meg til å starte! Skal trene styrke 2-3 ganger i uka, og kondisjon og alt annet jeg vil utover det Kan vist fint trene to ganger om dagen, altså at jeg tar en morgenøkt med styrke, og gå ski på kvelden, og det er jo fint de ukene med reise og slikt. Treningssenteret mitt åpner jo 06.30, så det er jo bare å stå opp

Så, til kroppsanalysen. Dette er kanskje mer info enn jeg vil dele, men jeg gjør det fordi jeg er STOLT og fordi det er så utrolig mange der ute som ser på lavkarbo kostholdet med skepsis, ja selv flere av mine nærmeste venninner Og det er helt greit, for det er lov til å være skeptisk til noe man ikke har prøvd og som er så omdiskutert. Etter å ha gått på lavkarbo i over et år, så trenger jeg ikke tall for å bevise at dette er bra for meg, men det er jo veldig morro å få bekreftet dette!



Her er mine resultater, utskriften fra testen finner dere nederst i innlegget:

Fettprosent på 25,4%: Jeg har jo hatt noen mål før kroppsanalysen, og de viser seg å være helt riktig. Målene mine har vært å spise normalt (men ikke for mye som jeg har en tendens til innimellom), trene og gå ned i cm, altså kvitte meg med litt fett. Jeg tippet at jeg hadde mellom 25 og 26% i fettprosent, og jeg hadde faktisk 25,4%. Godt tippa eller? Denne kan jeg godt få ned til 20-22% uten at det skader. Normale kvinner ligger mellom 20 og 30%, normalt er rundt 23%. Jeg skal ikke bry meg om vekta, men fortsette å måle.

BMR på 1585 kcal: En annen interessant verdi var BMR’en, som er det jeg forbrenner iløpet av en dag hvor jeg ligger helt stille. Denne var på hele 1585 kcal! Altså må jeg for all del ikke spise mindre enn dette, da mister jeg bare muskemasse. Det kan gi kortsiktige resultater, men er ikke bra på lang sikt. Dette tallet er ganske høyt, og er nok konsekvens av at jeg har en muskelmasse på over 50 kg, og muskler forbrenner jo energi Jeg holdt jo på med vektklubb.no i mange år, og da lå jeg på 1300-1500 kcal om dagen, og joda, jeg gikk jo ned, men jeg var jo konstant sulten, og det var kanskje ikke så rart. Så, jeg fikk beskjed om å ligge på ca 2000 om dagen når jeg trener styrke, og det er jo masse mat! En vanlig dag ligger jeg nok på ca 1800-2000 kcal, så det er egentlig bare overspisingen (altså den ekstra porsjonen til middag) som må sløyfes, så er jo det i boks! Jeg spiser jo veldig lite godis og slikt, selv om det kan bli en bar her og der

Viceralt fett på 2: SÅ! Til det mest interessante resultatet for lavkarbo-skeptikere: Viceralt fett, altså indre fett. Dette er det fettet som er på insiden av blodårene og i organene, og det mange liker å kalle det farlige fettet. Det er er det mettede fettet visstnok skal sette seg. Skalaen «Normal» går fra 1 til 13, hvor man helst burde være under 6. Og hva tror dere jeg lå på? 2! TO! Haha, det er helt nederst på skalaen det SÅ DET! Og jeg spiser fløte (ikke denne uka da – melkefri), smør, nøtter, fettranden på koteletten og det som er Jeg sier bare; naturlig fett: bra, unaturlig fett (margarin/transfett): dårlig.

YEAH!

Metabolsk alder: MEN, det er et ENDA kulere tall på dette arket! Det er jo min metabolske alder! Og hva tror vi den er på?? Nå må vi huske hvor gammel jeg er da. Jeg blir faktisk 28 år i mars (grøss).

Min metabolske alder er….







22!! TOOGTYVE! JippiiiI!!! Det er skikkelig dritkult, haha. Det ironiske er at jeg er at jeg er i bedre form nå enn når jeg var 22. Sånn er det Nesten 6 år yngre enn jeg egentlig er, det ække verst i min alder (altså hvor mye lenger ned kommer man )!

Så fremover blir det styrketrening, kondisjonstrening (løp, spinning, sal-timer, langrenn, sykling osv) og litt kontroll på matinntaket (hovedsaklig å slutte å spise når jeg er mett, det burde ikke være så vanskelig). I sommer burde jeg ikke være langt unna drømmeformen, for ikke å snakke om en sunn kropp uten smerter og vondter Gleder meg! Må si jeg er kjempefornøyd med resultatene, spesielt med tanke på at jeg egentlig ikke har startet enda. Eller jo, jeg har jo det, men jeg har jo bare trent rutinemessig de siste 6-7 ukene, og det er jo ikke så lenge

Håper dette har motivert noen til å komme seg ut i tåka og ta steget ut i skogen eller inn på treningssenteret, og at jeg har gjort noen lavkarbo-skeptikere litt mindre skeptisk. Nå skal det sies at jeg ikke holder på som hu her da, haha. Not good!

Del gjerne denne med lavkarbo-skeptikere du kjenner

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:23   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Kuult å høre at du er så fornøyd!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:46   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Så bra! Beviser at lavkarbo funker
Etter et år på lavkarbo, har vært å tatt kolesterolprøver. Har tidligere hatt normale kolesterolnivåer, og er spent på resultatet.
Men hadde vært gøy å tatt en sånn kroppsanalyse

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 23:15   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Kjempe bra resultat,gratulerer så mye

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 23:22   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Hvor tar mann kroppsanalyse og? hva det koster???

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 23:30   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Jeg betalte 400 kroner for det på Golden Gym i Oslo. Da fikk jeg også god tid med en PT som gikk gjennom resultatene nøye for meg. Veldig nyttig, synes jeg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:05   #7
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hvor tar mann kroppsanalyse og? hva det koster???

De har det på de fleste treningssenter, jeg fikk det gratis ved innmelding, men koster 300 kr ellers. Elixia har en lignende analyse vet jeg

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:13   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Flott,takk for svarDet koster ikke så mye som jeg trodde

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:47   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Kroppsanalysen tar gubben seg av her i huset, han sa den var helt grei

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 00:42   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kroppsanalysen tar gubben seg av her i huset, han sa den var helt grei

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 08:45   #11
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kroppsanalysen tar gubben seg av her i huset, han sa den var helt grei

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 09:17   #12
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Så kult, gratulerer med knallbra resultater, dette er hyggelig lesing!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 09:19   #13
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kroppsanalysen tar gubben seg av her i huset, han sa den var helt grei

LOL!! Den måtte jeg sitere til min kjære

Forøvrig høres en slik analyse spennende ut. Hadde en mini-analyse for ett år siden, hvor fett% nok var ganske høy...men kunne kanskje testet når vekta nærmer seg mål. Lykke til videre. Du er kjempeflink

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 15:12   #14
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle lavkarbo-skeptikere – Kroppsanalyse

Kjempefine resultater Ingrrid

Jeg må bare slutte meg til dem som anbefaler en slik analyse. Jeg tok en halvveis i slankeprosessen og en når jeg var "ferdig". Analysen viste at praktisk talt ALLE kiloene som forsvant var fett! Og innvendig, kjipt fett - ikke det sunne damefettet. Nå har jeg i følge maskinen en ideell fordeling mellom fett og muskler, og jeg er helt overbevist om at jeg kan takke kostholdet for det!

Når jeg skriver "ferdig" i anførselstegn er det fordi jeg har sluttet å slanke meg, men ikke sluttet å spise lavkarbo

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker lavkarbo på alle? Evig slanker Lavkarbo generelt 7 02-03-12 15:08
Hvordan overbevise mormor (og andre skeptikere)? Maramell Ketolysekuren 5 19-04-10 11:50
skal på kroppsanalyse.... marithja Generell diskusjon 1 15-12-09 14:16
Er lavkarbo bra for alle? Bringebær Lavkarbo generelt 6 05-03-07 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no