Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-06, 17:40   #76
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

En strålende dag i solen, med trening og kos

Etter å ha trent i dag fikk Rocky kose seg i solen, det er godt å være hest når været er som i dag

Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde028.jpg
Visninger: 151
Størrelse: 18,0 KB
ID:	   2012



Springe rundt i snøen og rulle seg er bare sååååå gøy mener Rocky

Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde031.jpg
Visninger: 146
Størrelse: 19,2 KB
ID:	   2013Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde032.jpg
Visninger: 145
Størrelse: 31,7 KB
ID:	   2014Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde033.jpg
Visninger: 148
Størrelse: 29,5 KB
ID:	   2015Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde034.jpg
Visninger: 149
Størrelse: 38,9 KB
ID:	   2016


Etter at kroppen har fått rullet og ristet er det tid for å lete mat


Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde037.jpg
Visninger: 145
Størrelse: 28,9 KB
ID:	   2017

Er det rart jeg i mitt neste liv vil bli hest?????? Må bare sørge for at de jeg kommer til tar vare på meg.....


Har hatt en kjempefin dag her på Hadeland, selv om det ble endel flere timer mellom måltidene enn det burde være... Ble liksom noen timer mer i stallen siden vi koste oss sånn, men nå er jeg noenlunde på kjøl igjen og skal woke kylling til hele familien om noen timer. Ble ett raskt måltid med egg og bacon når jeg kom hjem for 1 time siden, og så blir det heller en sen middag

En varm tanke med ønsker om en flott helg til dere alle......

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 18:26   #77
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

En kald dag med vakkert solskinn og en hest jeg nesten ville selge

Rart egentlig hvor fort man faller ned når allting har gått så utrolig bra en stund.... I dag hadde ikke Rocky lyst til å gjøre annet enn å slåss mot alt og alle, han var bare mega uhåndterlig.... Til slutt gav han bort "lillefingeren" og da var det greit, han fikk komme tilbake i boksen sin og fikk masse kos fordi han tilslutt samarbeidet litt....

Så nå er han ikke til salgs lengre Han som meg må få ha dårlige dager, det er bare så dumt at han er så mye sterkere enn meg for jeg er alltid nødt til å sørge for at jeg får siste ordet.... Selv om jeg vet at han må få være den han er på dårlige dager også, vil jeg lage endel problemer for oss begge om jeg lot ham få viljen sin disse dagene som er som i dag...

Det ble ett lite lyspunkt når han gav seg og da fikk han masse masse masse ros for noe som for 2-3 dager siden var en selvfølge....

Det er vel sånn med oss også, de dagene søtsuget ikke er der tar vi det som en selvfølge at vi ikke spiser det, de dagene det er der må vi være stolt av det lille vi klarer....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 26-02-06 kl 20:10.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:13   #78
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Høres ut som om..

... du har hatt litt av en utfordring med hesten idag Men du tok det jo på strak arm.

Sånne "dårlige dager" er egentlig ganske gode å ha innimellom. Det får oss til å innse at vi hele tiden må fokusere på det vi ønsker å lykkes med. Men to skritt frem og ett tilbake - er fortsatt et skritt i riktig retning

Jeg er nesten helt sikker på at neste treningsøkt kommer til å være vellykket !!

Ha en herlig kveld !

  Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:21   #79
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei Tone.

Gratulerer så mye med det flotte vekttap til nå. Artig at dem på legekontoret har blitt interessert.

Det er så gøy å følge med på deg og ikke minst oppleve din glede over å ha funnet noe som bare funker perfekt for deg.

Klemz

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:46   #80
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så spennende å lese boka di, jeg er virkelig imponert over pågangsmotet og viljen den

Og de hestebildene er fantastiske.. litt mer hest enn min trill runde shetlandsponni (jeg eier forøvrig bare halvparten av den, deler med søster)

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 18:04   #81
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

har ikke "oppdaget" deg og gampen før jeg! Ser du holder til på Hadeland...Jeg har akkurat flyttet fra hestene mine og Søndre Land/Hov...til trøndelag. Den ene (islands) er solgt til en god venn i Hov, den andre (kaldblods)er oppstallet/på for hos samme venn inntil videre. Jeg hadde småbruk, utegang og herlige muligheter til hestehold der. Er litt vanskeligere her, så er usikekr på hva jeg gjør. men herregud som jeg savner dem...

Du er ikke med i Hadeland Western Riders vel?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 18:15   #82
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av luringen

Du er ikke med i Hadeland Western Riders vel?

Nei det er jeg ikke, rir for Hadeland Ride-kjøreklubb jeg... Driver bare med dressurridning og rir som handikapprytter....

Uff da, jeg hadde ikke klart det du har gjort, det er helt uvirkelig for meg å skulle være uten hestene....

Mange flotte småbruk i trøndelag da, og mange fine steder der man kan leie for en grei penge...

Håper du finner en løsning....


Så til dagens legebesøk

Nå er det min tur til å ramle innom ett platå tror jeg, eller så er det grønnsakene.... Når jeg var hos lege i dag var alt som det skulle meeeeeeeeeeen......

Vekten hadde rørt seg bare 10 gram siden sist mandag, og i feil retning Og nå som det bare er noen dager igjen til jeg skulle vært ennå litt lettere

Jaja jeg får spare litt på grønnsaker og nøtter, så får jeg fylle på med mer kjøtt/fisk og fett, så får jeg gå på vekten her hjemme på fredag, eller lørdag morgen før jeg drar til Drøbak....

I går var det ikke noe galt i maten som jeg kan se, bare at jeg nå spiser grønnsaker til nesten hvert måltid, tror jeg skal gå tilbake til bare 1 gang om dagen, som tidligere.....

Ellers har jeg og Rocky hatt en kjempeflott trening i dag, og selv om han i går var til salgs i 5 minutter er det over nå og ikke alle penger i verden kan betale ham

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 22:30   #83
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

hehe...husk at syklus etc spiller inn på vekta da..

Jeg er også dressurtante mer enn noe annet, men liker egentlig det meste. Kjøring, NH, bakkearbeid, skogsarbeids, tur, felt, distanse...ååååh savner det. Skal love det ikke har vært en enkel prosess!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 09:25   #84
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Takk for det, ikke så enkelt å huske alt

Jeg gikk på vekten i dag, akkurat nå og da var jeg 0,8 lettere enn forrige mandag, så akkurat hva som har gjort det vet jeg ikke....

Ble bare fett og kjøtt, masse tunfisk, avokado i går helt uten andre grønnsaker, og det tømte nok kroppen for endel vann av noen anledning....

Hmmmmm rart....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 23:18   #85
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Norge er laaaaaaaaaaaaangt!!!!!

Har vært en snartur i Sandnessjøen, reiste natt til tirsdag og kom hjem i kveld... Vanskelig med maten, men pakket med meg noe, kjøpte kinamat (uten ris) og tok egg og laks til frokost....

Stoppet på Oppdal og spiste breiflabb med fløtesaus og krepsehaler, nyyyyydelig.... Så kroppen var fortsatt i ketose når jeg kom hjem, utrolig
Har hatt ett utrolig flott vær hele veien, helt til vi nesten var hjemme igjen, her snødde det....

Gleder meg til i morgen, da skal jeg ri har savnet lille mannen

Gikk på vekten når jeg kom hjem hadde gått OPP nesten 2 kilo, men heldigvis er det vann, merker det på ringer og ser det på leggene nå som jeg tok av meg sokkene... Så en dose progesta care, glemte den hjemme håper jeg skal rette opp det til lørdag.... Er jo tid for treningssamling i helgen ....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 02-03-06 kl 23:49.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 11:26   #86
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

I dag skinner solen, tror vi tok den med oss fra Nordland jeg

Har startet dagen med egg og bacon igjen og kjenner varmen bre seg i kroppen

Fikk smake ett halvt kolibri påskeegg i går, har hatt lyst på det siden jeg så det i butikken, men det var faktisk ikke spesielt godt.... Det var GRUSOMT søtt... Rart hvordan kroppen nå reagerer på sukker, når den er vant til å få andre ting....

Gikk på vekten i dag igjen og har heldigvis mistet 1,6 av kiloene som raste på under turen....

Får håpe ridningen i dag tar resten Nå står turen i stallen for tur og jeg GLEDER meg...

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 11:32   #87
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

ha en fin ride og matdag!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 18:25   #88
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei Tone !
Duuuu, jeg lurte på Progesta Care.
Jeg begynte som sagt å bruke den i høst, etter voldsomme hetetokter natt & dag + mensen som forsvant. Tydelig overgangsalder i følge legen, som ville gi meg piller. Jeg ville prøve andre ting. Ble anbefalt Progesta Care av en kollegas mamma. Fulgte instruksjonene som "menopausal" - to ganger pr dag osv. Så forsvant hetetoketene og jeg kuttet ned til en gang pr dag. Mensen kom tilbake etter 6 mnd mnd stopp etter 2 mnd bruk av progesta. Fulgte så instruksjonene som "pre-menopausal". Nå har jeg hatt mensen med 28 dagers mellomrom i 3 mnd. - og har begynt å følge instruksjonene for "normale".

Hva er din erfaring med hyppighet, antall dager etc. Har du pause innomellom eller tar du hver dag ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 21:07   #89
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei Nille....

Jeg tar hver dag med pause under mens, fungere veldig bra for meg... Har til og med blitt kvitt ett myom på 6,5 cm etter at jeg gikk over til lavkarbo og progesta care...

28 dager med å smøre en gang om dagen og 6 uten passer meg

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 03-03-06, 23:33   #90
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Bare timer igjen

Så nærmer sengen seg igjen, og det er bare søvn mellom meg og reisen til Drøbak....

Rocky har fått noe nytt til turen og jeg har lagd mat De skal servere pizza etter treningen, og det er noe rundstykker til lunsj... Så det blir å ta med mat til både meg og hesten

I kveld har jeg spist vafler, lagd på egg, stevia, vispet kremfløte og soyaprotein med rømme på... Savnet bær, så det følger med neste gang... Grei mat å avslutte dagen med når man må opp i fett...

Stikker sikkert nesen innom i morgen for å si hei dagbok, og kanskje legge igjen ett lite resymè av dagens treninger....

Ønsker dere alle en fin weekend, ha det kos med masse god lavkarbo mat....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 00:37   #91
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ville bare stikke innom...

..... for å ønske deg en flott samling i Drøbak !! Håper helgen blir skikkelig vellykket og at hesten viser seg fra sitt aller mest samarbeidsvillige Og med på veien sender jeg deg en bukett solstråler og en strutseklem !!! Gleder meg til å lese rapporten.....

  Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 01:02   #92
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei Tone

Dette var en ny tråd for meg, og nå som jeg har lest igjennom må jeg bare si at jeg er veldig imponert over deg! Du må ha en utrolig viljestyrke.

Håper du har en flott treningssamling

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 17:58   #93
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Hjemme igjen etter en spennende weekend

Så er weekenden i Drøbak over og det er tid for å gjøre opp status....

Matmessig har helgen godt bra, jeg spiser endel mer grønnsaker noe som har gjort at det er enklere å holde ett høyere treningstempo.... Har blitt mye kylling, med grønnsaker trukket i fløte, gele med krem og MENGDER med vann...

Ridemessige gikk det ikke så bra i går, siden både jeg og Rocky er vant til et mer hvil i tempoet enn denne instruktøren ville ha. Det førte til en litt anspent hest, så dagen i går la vi bak oss fort.... I dag har det gått veldig mye bedre, noe som alle var godt fornøyd med....

Jeg var frekk nok til å si ifra til instruktøren at det ikke virker på Rocky å gå i ett så høyt tempo og at jeg ville legge tempoet selv i dag, noe som gav meg en avslappet samarbeidsvillig hest, som igjen på virket hele treningen....

Så nå er det konkurranse sesongen som starter, vi har vist oss frem og skal ri internasjonalt i år ... NM i August er også innlagt og godkjent av Rytterforbundet...

Hun som er ansvarlig for oss hadikappryttere ville kjøpe Rocky så han har virkelig gjort inntrykk

Men som tidligere sagt, han er jo bare best i hele verden og definitivt IKKE til salgs

Så nå tar vi tak i nye uker med lavkarbo og nye spennende treninger fremover så begynner konkurranse sesongen neste mnd

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 21:58   #94
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har virkelig ventet....

... i spenning på rapport fra helgens treningsleir

Flott at du har klart å være så flink med maten. Grønnsaker er jo tross alt ikke det værste man kan "skeie" ut på! Kjempeviktig å finne en balanse for hva man trenger for holde tempoet.

Skjønner godt at det "går litt i ball" når tempo og treningsform legges opp helt anderledes enn hva man er vant til.

NM blir spennende!! Er det i Drammen i år? (mener at tantungen min sa at hun skulle være hestepasser for en eller annen dressurrytter under NM - hun er selv sprangrytter - 12 år og lovende) Gleder meg til å følge deg på veien dit!!

Ha en deilig søndagskveld. Kan tenke meg at det var godt å komme hjem, få satt seg ned og tatt et tilbakeblikk på helgens trening

  Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 22:13   #95
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Takk for hyggelig hilsen :smil:

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

NM blir spennende!! Er det i Drammen i år? (mener at tantungen min sa at hun skulle være hestepasser for en eller annen dressurrytter under NM - hun er selv sprangrytter - 12 år og lovende) Gleder meg til å følge deg på veien dit!!

I år er NM på Skauen hos Per Waaler, ligger i Anholt ved Stokke.... Der går NM for funksjonshemmede og funksjonsfriske av stabelen samtidig 2 helgen i august..... Så da får jeg nok treffe tantungen

Helgen før er det internasjonalt stevne i Kristiansand, så ferien blir lagt til den uken ihvertfall

Nå ja, jeg er ufør så det får bli gubbens ferie

Var 2 stykker som undret fælt over vekttapet mitt, så det er nye lavkarbo utøvere på gang også... Hun ene er fra Arendal distriktet og hun andre bor i Oslo, så vi skal prøve oss på Ketolyse kuren siden jeg har funnet ut at jeg må ha mer proteiner med den treningsmengden jeg har nå....

Kjempespennende siden vi kommer til å møtes på forskjellige stevner rundt her på østlandet og får bryne oss på hverandre

Så det blir noen spennende måneder fremover, og det er internasjonalt stevne i Belgia i September og der har jeg tenkt å være med (håper jeg)

Vi står på med trening og mat, og er jeg heldig blir det en liten sponsoravtale på meg med en avis her, som vil ha historien om veien fra rullestol til NM... Spennende, siden jeg da kan ta med vekttapet, siden det er en så viktig del av oppkjøringen til NM i år

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 22:31   #96
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Skal si du får svingt....

... deg på overlæret Ingenting er bedre enn en god sponsoravtale !! Kjempespennende også å få med andre på "vektkarusellen".

  Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 11:06   #97
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Skal si du får svingt....

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Ingenting er bedre enn en god sponsoravtale !!

Gjenstår og se hva de svarer da

Her er det KALDT i dag, var -20 når jeg stod opp kl halv 8 BRRRRRR

Men gradestokken har heldigvis klatret oppover endel og jeg skal ut å strekke på Rocky... Har spist fisk, egg, reker, majones og MCT til frokost, så dagen er godt gang matmessig

Kos dere inne i varmen dere som kan, jeg skal kle godt på meg og dra ut...

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 11:13   #98
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nå har jeg en viss følelse.....

.... av at du klarer å nå de målene du setter deg - så jeg har STOR tro på at du klarer å hove iland en riktig god sponsoravtale Jeg krysser fingrene for sikkerhets skyld.

-20 hørtes grønnjævlig kaldt ut (sånn at neseborene klistrer seg sammen på både inn og utpust ). Godt at gradestokken har begynt å krype oppover etterhvert som dagens skrider fremover. Håper du får en god treningsrunde med hesten idag !

Du er så utrolig dedikert med maten. En skikkelig flott inspirator for oss andre!!! Og den MCT oljen du sverger til skal jammen meg jeg også få tak i prompte - samt progestacare. Apropo Progestacare så skrev du et eller annet sted at du smører den på 1 gang om dagen fra du er ferdig med mens og frem til neste mens. Har jeg oppfattet deg riktig ?? Mener å husket at jeg brukte den to ganger om dagen - men om ikke det er nødvendig så er det jo svært besparende både økonomisk og tidsmessig (jeg er nemlig IKKE flink til å huske sånne kremer, piller og ting flere ganger om dagen)!!!

Nå skal jeg kaste meg rundt og jobbe her. Skal ta en tur i stallen sent i ettermiddag for å massere litt. Hesten er forøvrig fin igjen i benet - betennelsen er borte - årsaken funnet (av equiterapeuten) og trening satt igang for å få henne sprangklar igjen (hun er jo sprek som en folunge etter å ha vært rekonvalsent så lenge). Skal bli spennende å se hvor lang tid denne opptreningen kommer til å ta !

Ha en herlig dag med solstråler på nesetippen !!

  Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 11:20   #99
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Takk, solstrålene dine varmer alltid.... Treffsikker du

Jeg har hatt noenlunde regelmessig mens siden jeg fikk minstemann og da holdt det med 1 gang om dagen mellom mens... Vet enkelte begynner med 2, men det er gjerne de som har vært uten mens eller som er i klimaterie...

Opptrening tar laaaaang tid, om man ikke vil ha skaden tilbake dessverre... Jeg bruker alltid Spillers Joint til mine under en sånn periode, det er en urteblanding som gjør at man slipper unna muskelsvikt/stivhet... Utrolig hvor fin de holder seg når de får rett type mat og tilskudd, Kanskje vi mennesker har litt å lære

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 11:26   #100
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Spillers joint...

.... tror jeg hun har fått siden vi oppdaget at hun hadde problemer med det ene benet...

Opptrening er langvarige saker dessverre ja. Det som har skjedd her er feilbelastning pga utrolig skeive hofter (både vertikalt og horisontalt) - så hun har avlastet fram. Hun blir ridd nå, men ytterst forsiktig - lang og myk - og vi ser allerede utrolige endringer i bevegelsesmønsteret hennes (hun var ekstremt uvillig og stiv på høyre hånd - men nå er hun like myk på begge hender).... Kommer hun seg ikke tilbake i konkurranseform så får vi avle på henne - hun har en gullkantet stamtavle så det kunne vært spennende å se hva det kunne blitt.....

Treffsikker jeg ja men for sikkerhets skyld sender jeg noen buketter solstråler også - så kan du høste akkurat når du trenger dem

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no