Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har funnet Atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-06, 14:46   #1
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Har funnet Atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Har nettopp funnet atkins akemix på meny i sandefjord. Der er forresten tatt inn masse av atkins produkter. Har noen bakt brødet og andre ting, hvordan funker det når man er i ketose og spise det?hvordan er smaken i forhold til soyaproteinbrødet? Takk for alle svar

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 15:39   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Min mening er at bakemix er greitt nok om du liker smaken. Det er jo soya i den og det er årsaken til at jeg ikke bruker den. Det smaker soya ! Jeg syns også at brødet får en noen "kakete" konsisens jeg ikke liker.

Men mange her inne bruker den og liker den.......

I forhold til ketose er det ikke noe problem. Det står på boksen hvor mye karber det inneholder.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 16:58   #3
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Min mening er at bakemix er greitt nok om du liker smaken. Det er jo soya i den og det er årsaken til at jeg ikke bruker den. Det smaker soya ! Jeg syns også at brødet får en noen "kakete" konsisens jeg ikke liker.

Men mange her inne bruker den og liker den.......

I forhold til ketose er det ikke noe problem. Det står på boksen hvor mye karber det inneholder.

Takk Nille! Raskt svar som alltid Hva vil du si er forskjell på brød av denne kakemixen og soyaproteinbrødet til naboen til Torkil? Forresten... det står ikke at det er soya i den, det står vetegluten, maisstivelse, bakepulver, melkeprotein. salt... den heter quiqk cuisine og har 3,4 gram karbo pr. 24 gr. bakemix... tenke du på en annen type bakemix av akins?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 17:23   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Jeg har to bokser, en eldre kjøpt i USA som bare heter Atkins Bake Mix og en nyere bestilt hos www.atkins.com som heter Atkins Quick Quisine Bake Mix. Ser at det bare er i den gamle det er soya i. Sorry !! Quick Quisine er visst uten. De inneholder samme karber. Jeg har bakt nabobrødet med begge og syns ikke noe om konsistensen eller smaken som sagt (falt meg ikke inn at de var forskjellige siden det smakte som soya, dvs. litt bittert, av begge). Kunne like gjerne bruke proteinpulveret til Torkil.

Nå bruker jeg myseprotein isteden - bedre smak og konsistens, - vel og merke etter min mening !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 18:29   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

hva slags myseprotein har du da Nille?? Boksen min er snart tom..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 21:10   #6
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Ok Nille. Jeg får bare prøve å finne ut av det selv. Samidig så er jeg jo spent på det nye proteinpulveret som snart kommer på ketolyse. Derfor har jeg ventet med å bestille derfra, det skal være klart hver dag.Du det myseproteinet, hvor kjøper du det og hvordan er det i forhold til karber og konsistens, har du ei oppskrift?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 21:11   #7
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Det som er positivt med oppskriften på atkns bakemix, er at det bare skal være 2 egg, og ikke så mye annet heller i det, så man slipper å kjøpe alle disse forskjellige kornene, men det er kanskje litt smaktløst da, hvis noen har prøvd oppskriften på boksen??

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 23:15   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Protein pulveret jeg har brukt er Tech Nutrition Protein Isolate.
Det har under 1 karb pr 100 gram. I tillegg 90 gram protein og 360 kalorier pr 100 gram. Har ikke mer igjen av det nøytrale, men bruker Tech Nutrition Protein Isolate Vanilla (med vaniljesmak) til pannekaka mi.

Ellers har jeg sluttet med proteinpulver i brødet ettersom jeg ligger på et høyere karbenivå. Har byttet det ut med bokhvete i oppskriften.
Jeg syns brød av bare mix og egg *yuck* men du må lage og smake deg frem. Alle liker jo forskjellige ting.

Jeg syns ikke det er noe point i å lage brød bare for å ha noe å legge pålegget på. Det må smake godt og. Jeg har etter prøving og feiling kommet frem til en oppskrift som passer min smak. Med nøtter og frø og urter. Bruker bittelitt bokhvete bare for å "binde" det sammen. Men det er mye karber da. Kommer ikke til å lage av mix igjen tror jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 10:36   #9
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Nille, har du en oppskrift på det brødet ditt? Jeg spiser heller mindre av noe godt...

Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 10:49   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

GROVT NØTTEBRØD - berabeidet fra nabobrødet

5 egg
0,5 dl extra virgin olje av ettellerannetslag
3 ts Seltin (eller LO-salt)

2 dl sæterrømme
2 dl vann
1,5 ts bakepulver
100 gr kruskakli
75 gram sesamfrø
75 gram linfrø
100 gram valnøtter
100 gram solsikkefrø
50 gram bokhvete
1 ss fiber husk
1/2 ss karve (kan utelates - men det er knallgodt)

Bland alt det tørre. Bland alt det våte - og bland tilslutt sammen. Er litt "sausete" først, men la det svelle 15-20 minutter. Rør igjen og hell i form dekket med bakepapir.

Stek på 175 grader - midterste rille i 50 minutter.

Jeg tar det ut av formen ganske raskt når det er ferdig - og legger det til avkjøling på rist. Når det er helt avkjølet skjærer jeg det i skiver og fryser 4 og 4 i hver sin pose og legger i fryser. Tar opp og legger i kjøleskap dagen for jeg skal bruke. Oppbevarer skivene i plastpose i kjøleskap til de er spist.....

Det er ikke akkurat veldig lavt i karber, men mye lavere enn vanlig brød. En skive veier ca. 45-50 gram om har ca. 5 karber....

Hele brødet veide 1110 gram.

Næringsinnhold for hele brødet:


Total: 4333 Fat:388 3492 79% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:211 416 9% Fiber:107 0 0%Protein:127 508 12%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 4333
Fett: 388 gram (79 %)
Netto karber: 105 gram (9 %)
Protein: 127 gram (12 %)

En skive veier ca. 45 gram og har da:

Total: 176 Fat:16 142 79% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:9 17 9% Fiber:4 0 0%Protein:5 21 12%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 176
Fett: 16 gram (79 %)
Netto karber: 5 gram (9 %)
Protein: 5 gram (12 %)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 11:10   #11
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

Tusen takk! Det var kjapt levert!

Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 11:21   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

We aim to please !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 08:57   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Har funnet atkins bakemix er kommet på Meny, er det ok å bruke?

hehe..
I går laget jeg albertinepannekaker sånn ca. Da funker mixen helt greit!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no