Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som kan hjelpe meg med utregning?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-09, 22:18   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Noen som kan hjelpe meg med utregning?

Ehh, kom i skade for å spise noe som er forbudt idag (også)
Tenkte jeg skulle skrive det inn i regnskapet, men så ble jeg plutselig litt i tvil på hvor mye karbo pr. 100 gram som gjelder. Håper dere kan hjelpe meg litt!

På innholdfortegnelsen står det følgende:
Energi 503 kcal
Protein: 11 gram
Karbohydrater: 41 gram
-hvorav sukkerarter 38,5 gram
Fett: 32,5 gram
Kostfiber: 11 gram
Natrium

Hm, skal jeg legge til grunn 41 gram karbo, 38.5 gram karbo eller 41 gram karbo minus kostfiber på 11 gram? Hjelpes!!!
Det er jo sagt at kostfiber ikke skal regnes med, men med dette innholdet ble jeg usikker ja!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:19   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg med utregning?

41 gram

Kostfiber er allerede trukket fra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:21   #3
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg med utregning?

Steiki, du va rask t å svar!
Ok, så når det står kostfiber under med antall gram så skal jeg bare overse dette? Uansett varer liksom?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:23   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg med utregning?

Ja, for i norske/nordiske varer er kostfiber allerede trukket fra (eu-regel)

Hva er det forresten?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:30   #5
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg med utregning?

Brente mandler!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe meg?(utregning av karber) susip3ws Ketolysekuren 3 13-09-09 23:41
Noen som kan hjelpe meg med litt utregning her? lilleM Ketolysekuren 8 02-02-09 22:47
Vil noen hjelpe meg? Chantelle Lavkarbo generelt 5 22-06-08 23:30
Noen som kan hjelpe meg? Livsglede Ketolysekuren 8 12-03-08 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no