Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Måling av blodsukker

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-04, 20:46   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Måling av blodsukker

Til orrientering får man nå kjøpt blodsukkerapparat til å måle eget blodsukker på apoteket til ca 70 kroner. Det er en kampanje. I pakken følger det med 17 målestrips (du bruker en hver gang du måler blodsukkeret). 50 av disse koster ca 330 hvis du trenger fler.

Litt artig å følge med på blodsukkeret. Jeg gjør det.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 21:32   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

det samme gjør jeg;O)

har eget måleapprat med stixer!Blodsukkeret mitt har ligget stabilt på 4.2-5.5 hele tiden;O)Kjekt å følge med på det også;O)Dessuten kjøpte jeg stixer..keto-diabur ,mener jeg de het(for jeg har klart å bruke opp ketostixene mine på 2 uker )måtte ha nye..og da ble det de.De måler sukker i urinen også;O)Greit å følge med på alt man kan

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 21:47   #3
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Godt å vite men tror jeg velger å holde meg unna. Er jo kjempestolt over å kun veie meg hos legen og vil ikke få noe annet og bli "obsessed" på. Får forresten målt blodsukker hos legen nå og da og lengtidsblodsukkeret mitt har endret seg masse.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 22:15   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Måle blodsukker

Det er lengesiden det... Jeg kan skryte av et blodsukker på 1,2 etter lunsj med masse brødmat med syltetøy, og cola self... Laveste jeg har scoret er 1 etter kveldsmaten... Kjekt å jobbe i helsevesenet/være sykepleierstudent!

Ellers har jeg lagt rundt 3-4 og gått rundt å lurt på når denne diabetes 2'en som alle snakket om ville vise seg...

Nå: Sulten eller trøtt, lavt - Ellers helt ok...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 00:19   #5
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

HP..hva???

Kjære deg Hp...blodsukkeret ditt skal ligge på 4-6 mmol/l uansett når det måtte være!!Dette er normalverdien!Er du sikker på du skrev riktig med de verdiene du nevnte nå??

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 10:29   #6
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Jeg synes selv verdier under 2 høres skremmende lavt ut...
HP?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 10:50   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Tror nok HP er ute med humoren sin her jeg,men kanskje ikke alltid like lett å vise at en fleiper

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 10:51   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

HP her!

Dette var verdiene jeg hadde mens jeg fortsatt proppet meg med sukker, hvete og annet dritt... Om det var bra? Nei. Insulinresistens kalles det vel?

Mye trøtt, ukonsentrert osv. Men jeg hadde jo et godt kosthold da...

Disse plagene forsvant etter 3 dager på Atkins - Har ikke målt blodsukkeret siden...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 10:53   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Tror nok HP er ute med humoren sin her jeg,men kanskje ikke alltid like lett å vise at en fleiper

Fleiper? Det hadde vært noe det!

Tallene er helt riktige de... Har vitner!

De er av meg på sukker, ikke Atkins...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 10:57   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Ok,men den satt langt inne

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 20-02-04, 11:13   #11
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

;o)

Ok!!Ble litt bekymret for deg her HP!!
Tenkte du tullet...for i og med om du tullet..altså..at du virkelig hadde et såå lavt blodsukker i og med på et sukkerholdig kosthold..burde det jo igrunnen vært høyt!!
Ta å sjekk da vel...hva det ligger på for tiden? Sikkert artig å se

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no