Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Slimdannelse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-13, 10:59   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Slimdannelse

Jeg har lest at proteinrik mat og særlig melkeprodukter er slimdannende.
da lurer jeg på hvor slimet dannes. Er det i alle slimhinner, lunger,,,?? Og det er etter mitt skjønn en grobunn for sykdom om slimet hoper seg opp og ikke løsnes og fjernes fra kroppen.

Er det noe man kan spise/drikke for å løsne slimet? Har noen forsket frem en grense for hvor mye slimdannende mat en kropp takler?

(Jeg var hos en healer for noen dager siden og nå hoster jeg opp masse slim fra lungene. Ekkelt å tenke på at det kanskje har vært der lenge.)

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 11:15   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Slimdannelse

Jeg merker i allefall når jeg er forkjølet at det er lurt å ikke spise melkeprodukter. Jeg gjorde det i dag, jeg har hatt virusinfeksjon i halsen og grumsete stemme i en uke. Nå er det mye mere slim i hals og nese..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 11:17   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Slimdannelse

Melkeprodukter, særlig om man drikker melk ren som kakao, milkshake etc, gir økt slimdannelse i hals og svelg. Det er en kjent sak at feks astmatikere ikke skal ha melkeprodukter av den grunn, da de jo alt sliter med "tette" luftveier pga betennelse.
Nok væske, særlig varm, løsner slimet og hjelper til med å gjøre det såpass tyntflytende at det er lett å hoste opp for ellers friske mennesker.
Bevegelse og stillingsendringer er også med på å løsne slimet slik at det kan hostes opp.

Og ja, det gir grobunn for sykdom om man har stor slimansamlinger i lungene. Det er jo blant annet derfor man ikke vil ha pasienter sengeliggende over tid og gir fysioterapi i seng for de som ikke kan komme seg opp. Sengene kan også brukes til å endre stilling ofte eller man har madrasser som gjør det.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 12:21   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slimdannelse

Faktisk er te av timian en effektiv slimløser. Smaker høgg, men funker bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no