Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Glutenfritt hvetemel?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-09, 13:46   #1
Kathrine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 12
Kathrine er på en erverdig vei

Glutenfritt hvetemel?

Kan man bruke det som erstaning for hvetemel?

Er helt fersk på dette og ikke kommet inn i alt ennå.

Kathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:54   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Er det noe som heter glutenfritt hvetemel? Mener du glutenmel (det er ikke glutenfritt), eller sånne melblandinger laget av bla. potetstivelse eller mais? Disse kan ikke brukes nei, de er vel om mulig enda mer rike på karber enn hvetemel. Glutenmel kan brukes, det er vel rent gluten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:08   #3
Kathrine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 12
Kathrine er på en erverdig vei

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Tusen takk

Kathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:10   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det noe som heter glutenfritt hvetemel? Mener du glutenmel (det er ikke glutenfritt), eller sånne melblandinger laget av bla. potetstivelse eller mais? Disse kan ikke brukes nei, de er vel om mulig enda mer rike på karber enn hvetemel. Glutenmel kan brukes, det er vel rent gluten.

i følge Lindberg-kurset hadde gluten-melet like stor påvirkning på blodsukkeret som vanlig mel...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:15   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Åh? Atkins har jo flere oppskrifter med glutenmel. Rart. Kanskje det går greit siden det bare brukes en ørliten mengde?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:32   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Det kan være jeg som har blandet sammen... Men hvertfall, glutenfrie produkter ellers har samme påvirkning, men tror gluten mel er noe annet når jeg fikk tenkt meg om.. (skylder på mange år siden kurset... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:49   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Glutenmel er ikke glutenfritt nei. Glutenfrie produkter er ofte laget av mais og potet, så det sier jo seg selv at det ikke er særlig lavkarbovennlig, hehe. Men glutenmel er bare rent gluten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:30   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Man får glutenfritt mel som inneholder endel hvetestivelse, men generelt er alle glutenfrie melblandinger veldig fine og lager søte brød. jeg kaller det kaker... gutten har det, men han liker min lavkarbo og mye fett veldig godt.

Men jeg lurer på om jeg skal lage proteinbrødet til ham uten klien, både lavkarb og glutenfritt

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 17:33   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Glutenfritt hvetemel?

Glutenfri melblandiner har ofte høy GI og lite næringsinnhold. Derfor bør man alltid har mye korn, frø, havre (hvis man tåler) o.l. i brød deigen.

De siste årene har det kommet flere typer mel på markedet. Bland annet teff mel som er veldig næringsrikt

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenfritt brød? Elizabeth Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 05-11-08 11:25
Glutenfritt mel Nette Generell diskusjon 12 13-01-06 12:39
glutenfritt mel.. Helene Generell ernæringsdebatt 6 20-10-05 22:31
Glutenfritt lavkarbobrød nøtta Lavkarbo generelt 4 19-09-05 22:01
Glutenfritt brød elian Lavkarbo generelt 3 05-09-04 15:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no