Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gulrotmuffins

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 20:23   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Gulrotmuffins


Oppskrift fra bloggen min


(ikke dekorert like fint som jeg prøvde på meeen et forsøk!)

Jeg er jo som nevnt en gang tidligere, ikke den flinkeste til og eksperimentere med oppskrifter, men noen ganger får jeg det får meg at jeg vil prøve - idag er en sånn dag! Jeg skulle lage vanlige gulrotmuffins til noen, oppskrift fra det søte liv - og vet så inderlig godt hvor gode disse er på høykarbo. Jeg ville gjøre oppskriften lavkarbo, og satte igang.

Du trenger:
4 egg
2 dl sukrin
1 dl splenda
1,5 dl nøytral olje
2 ts natron (vet ikke om det har noe for seg når man baker lavkarbo)
2 ts kanel
3 dl med en blanding av mandelmel og kokosmel
Litt vaniljepulver eller stevia med vaniljesmak
3-5 dl raspet gulrot

Glasur:
200 g romtemperert kremost
75 g romtemperert smør
smak til med sukrin eller splenda/annet søtstoff
Litt vaniljepulver eller noen dråper med stevia vanilje
(Noen dråper med rød konditorfarge for og få dem rosa)

Pisk egg og sukrin/splenda luftig, ha oppi oljen. Bland det tørre og ha det oppi eggedosisen. Smak til med vanilje. Rør så forsiktig inn raspet gulrot. Bruk to spiseskjeer og ha blandingen oppi muffinsformer, jeg brukte de aller minste muffinsformene og fikk vel en 20 stykker. Stek midt i ovnen på 200 grader i ca 20-30 minutter, alt etter ovnen, så sjekk dem ofte.

Glasuren piskes bare sammen, men smak den til slik at den passer din egen gane

Jeg brukte diett.no til og regne ut, og kom frem til 2,5 karbe per muffins med topping! Dette kan være noe feil, men da er det ikke snakk om kjempefeil..trooooor jeg! Enda mindre karber om du bruker 3 dl gulrot istedenfor 5!
Disse smakte utrolig nam!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:33   #2
siriiris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Halden
Innlegg: 8
siriiris er på en erverdig vei

Sv: Gulrotmuffins

dette høres godt ut
skal prøves ut

siriiris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:48   #3
siriiris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Halden
Innlegg: 8
siriiris er på en erverdig vei

Sv: Gulrotmuffins

Nå har jeg fått bakt muffinsen
Og for en god smak. Utrolig fornøyd med de. men må si at jeg nesten syns de var bedre når de hadde stått i kjøleskapet over natta med glasuren på seg

siriiris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 16:35   #4
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Gulrotmuffins

ja jeg liker dem også best når de står over natta sånn:P godt du likte dem!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 23:49   #5
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Gulrotmuffins

Hjertelig takk for nydelig oppskrift mio87 Nettopp laga dobbel porsjon og ga bort den ene til en annen lavkarbofans med stor suksess Vi syns muffinsene var knallgoe.... åh.. helt som "høykarbo" gulerotkake. Nam ! disse skal lages igjen, det er bombesikkert !!! fra holtappen

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 17:05   #6
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Gulrotmuffins

Opprinnelig lagt inn av Holtappen, her.

Hjertelig takk for nydelig oppskrift mio87 Nettopp laga dobbel porsjon og ga bort den ene til en annen lavkarbofans med stor suksess Vi syns muffinsene var knallgoe.... åh.. helt som "høykarbo" gulerotkake. Nam ! disse skal lages igjen, det er bombesikkert !!! fra holtappen

hihi i know, jeg måtte virkelig tenke gjennom ingrediensene jeg hadde brukt da jeg laget dem, for jeg syns de smakte nøyaktig som høykarbo gulrotmuffinsene takk for hyggelig respons! gøy og få til noe! enda mer gøy og dele med seg!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no