Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er jeg for streng med kostholdet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-11, 15:48   #1
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Er jeg for streng med kostholdet?

Den siste tiden mener jeg selv at jeg har vært flink og nøye med både trening og kosthold. Rett og slett streng. Men jeg syntes det er merkelig at når jeg nå er så flink, går jeg ikke ned i vekt?

Tideligere brukte jeg en del søtning, spiste for lite fett, trente ikke i det hele tatt, drakk for lite vann, men drakk masse lightiste og brus, spiste mer karbohydrater, spiste større mengder mat og følgte ærlig talt ikke sultsignalene heller. Og så spiste jeg meg ofte stappa! Gikk gjevnt ned i vekt.

Nå drikker jeg ikke annet enn kaffe, te uten søtning og masse vann, har rett sammensetning av fett/prot/karbs, trener styrke, spiser bare når jeg er sulten og til jeg er passe mett. Men NÅ går jeg ikke ned.

Jeg vil ikke klage! Men føler bare for å klage litt alikevel, selv om jeg nok ikke har rett til det når jeg har gått ned en god del hittil, men vil så gjerne ned mer Kanskje jeg skal slutte å være flink? Hehe, uff nei vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme igang igjen? Send gjerne over litt motivasjon i samme slengen

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 15:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg for streng med kostholdet? :p

Du stresser ikke rett og slett for mye med å være flink, da?

Ellers er det jo ikke unormalt med platåer innimellom. Du har gått ned en del allerede, kanskje kroppen din trenger en lengre pause før den tar sats igjen feks!

Jeg har opplevd at vekttapet har stoppet opp i perioder jeg har økt aktivitetsnivået, og for meg skal det slett ikke mye til å være mer aktiv!

Tenker at om du fortsetter å være flink og trener jevnt, vil det løsne igjen etter en liten stund!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 16:27   #3
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg for streng med kostholdet?

Takk for svar

Jo, er redd jeg stresser litt med å være flink, for det er godt mulig. Vet at om jeg lar det, så går det til hode på meg. Og det vil jeg IKKE! For da går det galt, da jeg har slitt med anoreksi/ortoreksi i mange år. Men på lavkarbo mener jeg selv at jeg har det bedre med meg selv da.

Får håpe at det løsner etter hvert da, og så skal jeg prøve å slappe litt mer av. Tålmodighet er en dyd ^^

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo! karbjunkie Lavkarbo generelt 50 23-02-11 20:01
Overgang fra moderat til "streng" lavkarbo Iselilja Spørsmål og svar 13 04-07-09 21:53
2 uker på streng Skaldeman -lite resultat! Finally Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 26-04-09 16:24
Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet dydde Trening 27 24-04-09 15:31
Atkins tabell for ønskelig vekt - streng? Isalien Generell diskusjon 24 27-02-07 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no