Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Historien til Renee Williams, 400 kg

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 19:40   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Historien til Renee Williams, 400 kg

Jeg så nettopp denne dokumentaren om Renee Williams og synes den var utrolig trist men samtidig veldig fin. En skikkelig tankevekker.

Dokumentaren er i 4 deler:
http://www.youtube.com/watch?v=vPATAyhlWpk

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 20:02   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Egentlig skremmende at en slik type oprasjon har kommet, ødelegge kroppen for å få den slankere, i stedenfor at en spiser rett mat. Har alltid hatt litt vanskleig forhold til denne type oprasjon, enda mer nå som jeg har oppdaget lavkarbo. For noen som er ekstremt overvektige så ville jeg tro at lavkarbo hadde hvert en grei overgang, bedre en lavkalori

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:28   #3
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

HVORDAN lar noen seg selv bli så utrolig stor? Jeg vet jo selv at plutselig er man på ei vekt man ikke hadde planer om å være osv.. men det må jo merkes når man beveger seg så høyt opp som 400 kg? 400 kg er jo helt forferdelig høy vekt. Min maxvekt er nesten 87 kg..og for meg var det grusomt. Klær passer ikke, kroppen er tung osv.. jeg klarer virkelig ikke å skjønne at man tillater seg selv å bli så stor som 150 kg en gang..

Men igjen, nå er det vel strengt talt ikke noe man tillater seg selv å bli? Det MÅ jo være en form for spiseforstyrrelse og psykisk problem, når man blir så stor?

Det må være så utrolig trist å bli så stor, når man trenger x antall personer for å få deg ut av huset osv

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:36   #4
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Det MÅ jo være en form for spiseforstyrrelse og psykisk problem, når man blir så stor?

Så en annen dokumentar der de konkluderte med at mange av de overstore har en eller annen i omgangskretsen (ofte mor eller kjæreste) som er en såkallt FEEDER... dvs at de lager mat, bringer mat osv osv...

Ofte er det feederens problem som overføres til den som ender opp som overstor.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:32   #5
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Så den ene programmet med hun moren som var 600 pounds.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg var både sint og synes synd på henne.
Synes også veldig synd på barna hennes som må bade, ta vare på henne og gi henne mat.
Hun kunne ikke ta operasjon fordi hun var for stor og fikk derfor hjelp fra en psykolog/ernæringsekspert(?)
Ble til at hun "ga opp" slankingen da hun ikke likte maten hun fikk.

Jeg har vært så høyt oppe som 155 kg(var høygravid) og ligget stabil på 140 kg i ca 3 år før jeg begynte på ketolyse.
Her gikk det i depresjon og trøstespising/overspising.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:55   #6
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Forskere har forsket på dette, man blir ikke så stor bare fordi man liker mat. Det ligger noe mer bak det. Det er som heroin og alkohol. Det ble testet på noen mus, alle var av samme kull. Enkelte av dem produserte noen stoffer i hjernen når de spiste, disse ble overvektig mens dens søsken holdt seg slank. Disse stoffene som blir produsert er noe lignende stoffet som produseres når man er glad/orgasme.

Det er det samme med mennesker, vi produserer lignende stoffer i hjernen når vi spiser, noen mer enn andre. De som blir så overvektig produserer VELDIG mye av dette stoffet og det er også noe som kan utvikles når man forbinder mat med trøst.

Omtrent alle som har vært så overvektig (200kg +) som har slanket seg, legger på seg igjen all vekten nettopp pga dette stoffet. Det er lett å falle tilbake i gamle vaner, fordi man ofte unner seg å smake "bare et pizza stykke", "bare en hotdog", noe som ofte resulterer i at en person som har vært så overvektig, spiser enda et stykke, så en hel pizza, så en til.. Det er på lik linje med som om en tidligere heorin bruker "bare skulle tatt et til shot".

De er rett og slett avhengig.

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 23:10   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Hormonet ghrelin som ligger i magesekken er med på å trigge kroppen til å ville gå tilbake til maxvekt uansett hvor mye man klarer å gå ned i vekt. Den store fordelen med en vektoperasjon er at man kobler bort den delen av magen som produserer dette hormonet, og man har derfor ikke den samme triggingen for å gå opp igjen i vekt etter man har gått ned ved hjelp av en vektoperasjon.

Jeg har veid ganske mye, og selv etter flere år med lavkarbokost og masse kunnskap om lavkarbo valgte jeg å gjøre en vektoperasjon, mye fordi jeg ikke hadde motivasjon til å leve på streng lavkarbokur i årevis uten utskeielser. Jeg har ikke psykiske problemer, eller noen store underliggende greier, og synes det er tåpelig at noen mener at det jeg ha siden jeg har hatt en bmi på over 50. Jeg har alltid hatt et bra liv, men har vært overvektig siden jeg var en liten jente. Da jeg ble gammel nok til å ta ansvar for maten min selv var selvfølgelig ikke kunnskapen bra nok, men jeg stort sett holdt meg på den vekten jeg hadde da. Selvsagt gått litt ned, og så opp igjen til slik jeg alltid har vært, men jeg må si at vektoperasjonen var et godt valg for meg.

Lavkarbo er min "religion" selv om jeg er vektoperert, og jeg synes det er litt trist at dere fordømmer oss som velger å ta en vektoperasjon. Det virker egentlig ikke som om dere kan nok om hva en vektoperasjon er for noe...

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:31   #8
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Synes feederne er det største problemet, om de begynner å overøse overspiseren med sunn mat og kutte ut alt godteriet, brusen etc burde ting gå rett vei. Å kjøre slike på ketogendiett burde jo være ypperlig siden man både får god mat, blir mett og går ned i vekt. Endel av de bør nok ha psykologhjelp også.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 09:39   #9
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Lavkarbo er min "religion" selv om jeg er vektoperert, og jeg synes det er litt trist at dere fordømmer oss som velger å ta en vektoperasjon. Det virker egentlig ikke som om dere kan nok om hva en vektoperasjon er for noe...

Beklager, jeg vet nok ikke så mye om slik operasjon, her lærte jeg noe nytt.

Syns uansett at det er ganske grusomt hvor overvektig verden har blitt, en skremmende utvikling

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:37   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Syns uansett at det er ganske grusomt hvor overvektig verden har blitt, en skremmende utvikling

Jeg hadde hørt m at endelskmenn hadde blitt et overvektig fokeslag, men skjønte ikke omfanget av det før vi var i Tyrkia i fjor, på et sted med nesten bare engelskmenn! Tror ikke det var EN normalvektig person mellom 7 og 22 der! Foreldrene var det kanskje 30% av som var normalvektige eller litt lubne, resten var store! Men ikke så rart når man så hva de puttet i seg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 14:42   #11
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Jeg ser på supersize vs superskinny som går på tv3. Ser på mye av maten at jeg skjønner hvordan de blir slik.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:54   #12
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Jeg synes det er helt forferdelig at det gikk på langt før hun fikk hjelp

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 14:09   #13
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Jeg ønsker ikke å dømme de som velger operasjon, men stiller meg kritisk til at de fremste ekspertene på overvekt i Norge, bl.a. Hjelmeseth, ser ut til å anbefale operasjon framfor f.eks. lavkarbodiett. Mener ar de som sliter med alvorlig overvekt burde bli forelagt de forskjellige alternativene.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 14:22   #14
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Både jeg, og veldig mange andre overvektsopererte HAR prøvd lavkarbo før operasjonen, jeg føler meg ganske oppegående og har mye kunnskaper om kosthold. Operasjon er en siste utvei, og slett ingen lett vei å gå eller et enkelt valg å bestemme seg for. Enig i at dersom man ikke seriøst har prøvd seg på lavkarbo, så bør man det før en evt. overvektsoperasjon.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 17:03   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

stiller meg kritisk til at de fremste ekspertene på overvekt i Norge, bl.a. Hjelmeseth, ser ut til å anbefale operasjon framfor f.eks. lavkarbodiett.

De fremste "ekspertene" på overvekt (som som regel aldri ha veid et gram for mye selv) ser på overvektige som late og viljeløse, og har derfor ikke tiltro til at det finnes andre alternativer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 18:01   #16
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Jeg tror litt av problemet er at anser overvekt som ett problem, og ikke en konsekvens av mange ulike problem. Overvekt kan jo komme av alt fra psykiske problemer til hormonforstyrrelser til latskap til gud vet hva. Jeg var supertynn i alle år frem til jeg ble gravid. Etter det klarte jeg ikke gå ned. Jeg prøvde alt! Men sukkersuget satt i, jeg MÅTTE ha mat hele tiden..
Etter lavkarbo så ser jeg jo det, jeg spiste feil, jeg stresset kroppen og psyken. Men sånt er umulig å se når man står midt i bobla og ikke har kunnskapen.
Jeg er nok en man vil kalle en "sterk person" jeg har selvkontroll og selvdisiplin så det holder, så jeg klarer finfint å holde dette kostholdet konsekvent. Men jeg sliter ofte når jeg er ute, og ALDRI finner mat jeg kan spise, sånn kjapt. 7-11, deli de luca, u name it, ingen kan tilby meg noe kjapt, om jeg ikke kjøper en pølse uten brød/lumpe...
For alle de som ikke klarer å være så innmari supersterke hele tiden skjønner jeg at det er vanskelig å holde vekta, spesielt om de ikke har den kunnskapen om mat og kost som jeg føler meg heldig nok til å ha fått.

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 19:24   #17
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Historien til Renee Williams, 400 kg

Så utrolig trist at det gikk så langt før hun fikk hjelp. Dersom hun hadde fått hjelp før hadde utkommet kanskje vært anderledes.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no