Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Popkorn eller ikke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-17, 21:04   #1
Slankelen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2017
Innlegg: 4
Slankelen er på en erverdig vei

Popkorn eller ikke?

Hei! Jeg er helt ny på dette med lavkarbo, og litt forvirret angående hva en kan spise og ikke. F.eks ser jeg at de fleste skriver at en IKKE kan spise popkorn, men Maarud popkorn inneholder (per 100 g) 49 g karbohydrat, hvorav 0,5 sukkerarter. Etter det jeg har forstått, er det antall sukkerarter en skal telle, fordi resten er sukkeralkoholer - som er lovlig. Betyr ikke det at en kan spise det?? Jeg har googlet masse, men finner bare eldre tråder om dette og ingen sier at det er "lov" å spise popkorn.

Ett spørsmål til: Poppa chips med smak av creme fraiche fra Sørandschips inneholder (per 70 g) 70 g karbohydrater, hvorav sukkerarter er 5,2 gram. Betyr ikke det også at de resterende er sukkeralkoholer?

Håper noen kan svare meg på dette. Jeg forsøker å være i ketolyse, altså under ca 20 karber per dag.

Og nei. Jeg driver ikke og gafler i meg en masse snop, men i dag har jeg vært på topptur og forbrent flere hundre kalorier og har lyst til å unne meg litt snop - men av den lovlige sorten.

Slankelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 02:05   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Popkorn eller ikke?

Om du vil ha litt snacks av og til, så er bacongull det beste valget. Bedre er det og lage ostechips/kjeks selv.

Chips, uansett smak, og popcorn er ikke lavkarbo i det hele tatt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 23:18   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Popkorn eller ikke?

Dobbelpost av http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57013

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Popkorn eller ikke? Slankelen Informasjon 8 17-06-17 16:33
Fibertilskudd - bra eller ikke? Marusjka Spørsmål og svar 8 08-05-14 18:48
Vin eller ikke? hope4me Spørsmål og svar 4 15-06-11 12:09
Ketose eller ikke ? biggirl75 Spørsmål og svar 4 13-03-11 19:50
Bli i ketose eller ikke på 17. mai raskall Mer enn 30 kg overvekt 13 15-05-10 23:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no