Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Gluten- og melkefri diett

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-13, 15:44   #1
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Gluten- og melkefri diett

Jeg har lest mye om denne dietten. Gikk på lavkarbo en stund, gikk ned i vekt men fikk ikke overskudd , bedre humør osv som jeg hadde håpet på.
Jeg sliter veldig mye med angst, er trett og ukonsentrert +++ ( mistanke om at jeg har trette binyrer, har alle symptomene som er på den listen + økt hårvekst på haka som jeg napper vekk)
Har lest en del om gluten og melke fritt kosthold. Begynte med dette for 1 uke siden.
Til dere som holder dere vekke fra dette. Når merket dere forbedring?
For min del så er det ikke vekt nedgang som er viktigeste.
Jeg har også bestlit noen produkter i fra Iherb som jeg vil teste ut. Blant annet L-Tyrosine + Super Cortisol med Relora + enzym tilskudd ( dette skal være bra for binyrene ) ..
Lest mye av disse produktene på de Amerikanske nettsidene.

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 15:46   #2
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Gluten og melke fri diett

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv, her.

Jeg har lest mye om denne dietten. Gikk på lavkarbo en stund, gikk ned i vekt men fikk ikke overskudd , bedre humør osv som jeg hadde håpet på.
Jeg sliter veldig mye med angst, er trett og ukonsentrert +++ ( mistanke om at jeg har trette binyrer, har alle symptomene som er på den listen + økt hårvekst på haka som jeg napper vekk)
Har lest en del om gluten og melke fritt kosthold. Begynte med dette for 1 uke siden.
Til dere som holder dere vekke fra dette. Når merket dere forbedring?
For min del så er det ikke vekt nedgang som er viktigeste.
Jeg har også bestlit noen produkter i fra Iherb som jeg vil teste ut. Blant annet L-Tyrosine + Super Cortisol med Relora + enzym tilskudd ( dette skal være bra for binyrene ) ..
Lest mye av disse produktene på de Amerikanske nettsidene.

EDIT: mye skrive feil. Er veldig trøtt i dag

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 16:53   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gluten og melke fri diett

Hei! Når det gjelder binyretretthet vil du kunne finne mye info på sonjas stoffskifteforum da det er en tilstand som ofte følger stoffskifteproblemer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 00:32   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Gluten og melke fri diett

Kanskje det kan være en ide å i tillegg kontakte en ernæringsterapeut som fokuserer på naturlig mat/lavkarbo for å få oppfølging rundt binyreproblematikken?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:04   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gluten- og melkefri diett

Tar du ekstra d-vitamin? Jeg har ustabile hormoner (pcos) og må ta sterke doser for å få overskudd. Symptomene du beskriver er jo eksakt de som man har på pcos.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:01   #6
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Gluten- og melkefri diett

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tar du ekstra d-vitamin? Jeg har ustabile hormoner (pcos) og må ta sterke doser for å få overskudd. Symptomene du beskriver er jo eksakt de som man har på pcos.....

Takk for svar :-)

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gluten/kaseinfri diett + lavkarbo Lisa-pyon Andre dietter 38 04-05-12 15:58
Gluten- og melkefri utgave av Karins aller beste brød bondetuppa Bakst 5 25-10-10 00:51
Gluten og melkefri diett Dolly Spørsmål og svar 1 28-09-08 21:03
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo Summer Barns kosthold 12 10-11-04 15:45
Gluten- og laktosefri diett - kan dere hjelpe meg litt? Dragen Generell ernæringsdebatt 4 14-10-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no