Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blir så fort mett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-07, 10:00   #1
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Blir så fort mett

og er mett så lenge..... Jeg spiser nå kun 4 ganger for dagen og for å få i meg alt av grønnsaker, fett og proteiner må jeg jo nesten det... eller holder det m f.eks 3 måltider for dagen og masse vann?

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:25   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Blir så fort mett

"Kun" fire ganger om dagen...??
Hmm, jeg er neimen ikke helt sikker på om jeg forstår problemet her...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:30   #3
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så fort mett

Trodde det beste var å spise hver 3 time gjennom hele dagen jeg, derfor syns jeg kanskje 4 ganger var litt lite.

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:42   #4
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blir så fort mett

Å spise så ofte som hver 3. time, har ingen hensikt på lavkarbo. Og det står det vel heller ikke at du skal i Ketolyseboka?

Å spise ofte er noe som ofte er nødvendig på høykarbo, for å holde blodsukkeret konstant. Det regulerer seg mye bedre selv nå, når du får i deg lite karbohydrater.
Jeg spiser som regel 3 ganger, av og til 4, men da fordi jeg er sulten. La magen hvile mellom måltidene, og vent til du er sulten. (Ikke skrubbsulten!)
Jeg spiste før 5-6 ganger på vanlig høykarbo, og det var helt nødvendig da på grunn av svingende blodsukker. Så 3 ganger synes jeg er supert.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:44   #5
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Blir så fort mett

Har du lest Ketolyse boka? Hvis ikke, annbefales det.

Så lenge du får i deg de proteiner, karber og fett du skal ha så ser vel ikke jeg heller noe problemer her

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:56   #6
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så fort mett

Takk for svar. Jeg har bestillt boken, men ikke fått den enda. Da skal jeg heller legge opp til tre måltider for dagen og spise litt annerledes til lunsj og middag så jeg får i meg alt jeg skal ha. Så får jeg heller ta et lettere måltid på kvelden om jeg er litt sulten.

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:05   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Blir så fort mett

Som det nevnes høyere opp her, så er det fine med denne kuren at du kan spise akkurat når det passer deg, altså når du er sulten.
Fire måltider om dagen er det jammen ikke ofte jeg får skviset inn iallefall, det går som regel i tre, og på helgene, noen ganger i kun to også. Har aldri vært noe problem.

Når du får boka, blir nok en del ting klarere.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:54   #8
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så fort mett

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Som det nevnes høyere opp her, så er det fine med denne kuren at du kan spise akkurat når det passer deg, altså når du er sulten.

Fire måltider om dagen er det jammen ikke ofte jeg får skviset inn iallefall, det går som regel i tre, og på helgene, noen ganger i kun to også. Har aldri vært noe problem.


Når du får boka, blir nok en del ting klarere.

Takk skal du ha for svar nå må bare den boken komme, men jeg er heldigvis i ketose så da skal jeg jo gå ned

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Bokhvete - jeg blir veldig glad for raskt svar Nille Frokost og kveldsmat 8 24-05-07 21:12
Naturlige følelser guro Fysisk og mental helse 5 20-03-06 19:48
Blir det krig nå da??? Fedonisten Generell ernæringsdebatt 7 06-05-04 04:19
jeg blir så forbannet på bedrevitere Iset Atkins kosthold 8 27-02-04 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no