Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-05, 16:04   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen?

Ser på pakningene at flytende Natreen søtestoff inneholder 0 g. karbo. Natreen i pulverform, derimot, inneholder 89,6 g. karbohydrat i 100 gram. Det utgjør jo nesten 9 karber når man skal erstatte 100 g. sukker med 10 g. søtepulver.

Hvorfor er det sånn? Er det feil eller?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 18:49   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

All Natreen har karber. Men når det har under 0.5 er de ikke forpliktet til å oppgi det. Dvs. at du kan regne med at 100 ml Natreen har under 0.5 karber.... og det er jo ikke noe å telle med mindre du drikker hele flaska, som da tilsvrer 1,68 kg sukker (som du selvfølgelig aldri ville ha spist/drukket !!)

10 gram strø er korrekt 8.96 karber. Det tilsvarer 100 gram sukker.
Årsaken til høyere karboinnhold er bindestoffene de må tilsette for at det skal være i pulverform. Det er med andre ord maltodextrinen som har mesteparten av karbene i Natreen strø.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 18:51   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille


Det er med andre ord maltodextrinen som har mesteparten av karbene i Natreen strø.

Men denne maltodextrinen påvirker ikke blodsukkeret?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 19:16   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men denne maltodextrinen påvirker ikke blodsukkeret?

Tester som har blitt gjort viser at i såpass små mengder så gjør det ikke det. Men som med alt annet; alle er forskjellige, noen tåler alt, noen tåler ikkeno - og så har vi alle de i midten som tåler litt avhvert men ikke alt.... og i begrensede mengder....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 17:19   #5
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen?

Opprinnelig lagt inn av RAGNA, her.

Ser på pakningene at flytende Natreen søtestoff inneholder 0 g. karbo. Natreen i pulverform, derimot, inneholder 89,6 g. karbohydrat i 100 gram. Det utgjør jo nesten 9 karber når man skal erstatte 100 g. sukker med 10 g. søtepulver.

Hvorfor er det sånn? Er det feil eller?


Bare la merke til i den flytende flasken med natreen, der står det i innholdsfortegnelsen; Fruktose...
Hmmm.........
Noen som forstår hvordan det kan stå 0 karbo i den da tro?
Jeg bare lurer jeg...

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:09   #6
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen?

Opprinnelig lagt inn av Pc-snuppa, her.

Bare la merke til i den flytende flasken med natreen, der står det i innholdsfortegnelsen; Fruktose...
Hmmm.........
Noen som forstår hvordan det kan stå 0 karbo i den da tro?
Jeg bare lurer jeg...

Her er forklaringen:

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

All Natreen har karber. Men når det har under 0.5 er de ikke forpliktet til å oppgi det. Dvs. at du kan regne med at 100 ml Natreen har under 0.5 karber....

Forresten, jeg trodde grensen var 1 kh, er det feil?

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:37   #7
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen?

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Her er forklaringen:

Forresten, jeg trodde grensen var 1 kh, er det feil?




men, hvis du feks tar deg en skål med jordbær og litt fløte og bruker flytende natreen, detter man ut av ketose da? eller kan man bruke det? ser det er lite karber i det men det er jo så mye lureri med disse sukker artene, og jeg elske r jordbær og fløte

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no