Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva med oss som ikke tåler melk, egg og gluten?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-11, 22:27   #1
Mirabell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Mirabell er på en erverdig vei

Hva med oss som ikke tåler melk, egg og gluten?

Er det da likevel mulig å følge en lavkarbo-diett?

Mirabell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ønsker å lære mer Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:32   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med oss som ikke tåler melk, egg og gluten?

Det blir kjøtt, fisk og grønnsaker det! Utrolig mye bra mat innenfor det spekteret! Jeg spiser ikke melkeprodukter og det går greit. Lager veldig lite "erstatningsmat" og spiser bare mat som er god!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:35   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva med oss som ikke tåler melk, egg og gluten?

Jeg tåler heldigvis egg... og kan skrive under på at det går helt fint uten gluten og melk. (Melk/melkprodukter kan ofte erstattes med kokosmelk/-krem. Man kan til og med lage egen youghurt på det. )

Fettet du spiser kan komme fra bacon, laks, kaldpresset olivenolje, ørret, and og kylling (med skinn) makrell, lammekjøtt, nøtter, frø, avokado, kokos og kokosfett osv. Begynn med å velge kjøtt med fett i stedet for magert...

Om det er laktose du ikke tåler så finnes det en del laktosefri produkter - og de aller fleste tåler smør eller ghee.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 06:34   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med oss som ikke tåler melk, egg og gluten?

Jeg har spist uten melk, egg, gluten, soya og mais i 3 år så det går

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ikke tåler melk Newstart Spørsmål og svar 12 11-08-11 20:27
Gluten og melk misstoril Lavkarbo generelt 0 09-04-10 10:01
Oppskrifter uten sukker, melk og gluten Summer Oppskrifter 2 04-11-09 08:49
Buhu, tåler jeg ikke melk lenger? energibunten Fysisk og mental helse 31 20-02-09 08:31
Hvordan få nok fett? Tåler ikke melk lavendel Lavkarbo generelt 40 25-04-07 10:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no