Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ny her

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 23:11   #1
hope4me
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 69
hope4me er på en erverdig vei
Smile

Ny her

hei dere!
gud hjelpe meg vel dere er flinke! ser mange har tatt drastisk av seg. Dette er det aller første steget på min påbegynte slanking som begynner fra og med i morgen. Meldte meg med på denne for jeg trenger litt motivasjon og oppmuntring og bare å se hva enkelte her har klart så gir det meg håp.

Off, jeg vet ikke hvor å begynne....jeg var ei tynn dame på 1.70 og 60 kg, men så giftet jeg meg og fikk barn, sakte men sikkert kom kiloene. Etter min første graviditet la jeg på meg 20 kilo, og gikk ned 15 kilo litt etterpå, så kom di andre graviditetene og for å gjøre historien kort så vart jeg etter alle disse årene alt i alt 110 kilo! har lyst å grine når jeg ser på meg selv, sluttet til slutt og veie meg og har ikke vekt lengre.

Kan ikke tro at jeg kunne la meg forfalle slik. Hele tiden har jeg vært så opptatt med å ta vare på andre men ikke meg selv. Det som fikk meg til å ta den endelige avgjørelsen var mange faktorer som spilte inn.
Nummer en, jeg kan ikke gå i en butikk og kjøpe noe tettsittende og sexy. Jeg må bruke store størrelser for å dekke over kroppen min.
Nummer 2 er selvfølelsen. Jeg ser meg selv i speilet og vil grine, jeg vil ikke være innestengt i denne store kroppen jeg har fått. Føler meg feit og stygg i kroppen.
Nummer 3, jeg ser mannen min er begynt å se på andre damer når vi er ute. Og det er mange fine tynne damer der ute og dem ser kjempe flotte ut. Jeg har tatt han mange ganger i å se lenge på fine og slanke jenter. Han klarer liksom ikke å la være. Han gjorde ikke dette før nemlig, dette skjedde mer og mer etter som jeg la på meg. Det gjør så gruelig vondt men jeg vet selv at han er glad i meg,selv om han ikke synes jeg er sexy lengre.
nummer 4 er som jeg nevnte ovenfor her, mannen min sa til meg rett ut at han synes jeg hadde finere kropp før, han sa han elsket meg og skulle hjelpe meg. Han skulle ikke forlate meg fordi jeg var blitt feit men han skulle gjerne ønske han kunne se på meg som han gjorde før.
Så alt dette nevnt oven for har surret i hode mitt lenge og i kveld tok jeg den endelige avgjørelsen.
I morgen blir alt usunn mat kastet eller gitt bort. i morgen er min første dag!
Men selv om viljen er som stål i dag er det ikke sikkert den er like stødig hele veien. det kommer til å bli tøft! en lang reise og kjempe tøft!
men som sagt tror jeg er komment til rett plass og vi kan trøste/søke motivasjon og oppmuntre hverandre her, for jeg trenger det virkelig, og jeg er sikkert ikke den eneste her heller
Takk for en fin side. og takk for jeg fikk fortalt min intro historiehehe
skal gå ned fra 111 kilo til 60 igjen...off....*bite tenne sammen**

hope4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb/Scarsdale-dietten Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 23:35   #2
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: ny her:)

Velkommen!
Du er kommen til ein veldig kjekk og åpen gjeng her!
Ta ein dag om gongen er nok det beste rådet, og bruk dei fyrste vekene på å få sukker heilt ut av kroppen. Det er tøft til tider, men det blir lettaare etter kvert

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:09   #3
Adeleide
Medlem
 
Adeleide sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 72
Adeleide er på en erverdig vei

Sv: ny her:)

Velkommen og lykke til! Dette er enklere enn du tror!

Anbefaler at du leser i folk sine journaler, der kan du se hva de tenkte da de startet opp, hvordan det gikk i begynnelsen, oppturer og nedturer. Alle kropper reagerer forskjellig, men felles for de fleste her er at det å legge om til lavkarbo er det lureste man noen gang har gjort!

__________________



Adeleide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:09   #4
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: ny her:)

Hei og velkommen hit!

Jeg vil bare si at jeg virkelig har tro på deg!! Dette klarer du!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:26   #5
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: ny her:)

velkommen

kjenner igjen hvor kjipt det er med stor kropp man ikke føler seg vel med og hvordan det går utover selvfølelsen.

Nå er du i gang!!!!!!!! hurraaaaa

Lavkarbo er lettere enn du tror, men for min del er det endel mentaljobbing...så mye av meg som hang sammen med kos. Jeg har også brukt så mye av meg selv på andre at jeg tok vare på meg selv med kos.....kos= mat. Hyggelige, store og gode måltider, godteri, kafeer osv. Ikke nødvendigvis så mye mat hele tiden, men alltid ett måltid som var raust og godt.....og søtavhengig...æsj altså. En sjokolade i stedet for frokost på vei fra butikken, en latte her og der, så en kjeks, så driiiiitsulten til kvelden så noe kjapt og godt.....
Bare rot!!!

Mitt råd er lesing her inne og i bøker. Når du får lyst på noe, les litt.
Mulig du ikke trenger det slik jeg har trengt det, men jeg vil ihvertfall gi det som et råd i tilfelle. Er så lett å komme i gamle tankespor at man kan lure seg til en sprekk som ødelegger alt " nå har jeg jo sprukket så da kan jeg jo ta en en utskeielsesdag og fortsette i morgen....som blir utsatt og utsatt" sånn sprakk jeg første gangen og det tok et år igjen før jeg kom igang..... Spiser du noe feil så tenk at da spiser du riktig resten av dagen og dagen etter og etter)
Det blir ikke en sprekk en unnskyldning til full utskeielse
Også egg....ikke tenk "nå er jeg lei av egg"
Da blir man så drittlei, og det hjelper så lite. PÅ vanlig brødmat så spiser man også mye av det samme til frokost uten at man blir sprø av det, så egg bør bli en fin vane...(jeg har jobbet aktivt med det, for å si det sånn)

Tok lang tid før jeg fikk energien, var nok litt redd alt dette fettet...smør liksom.....??

Ha mat tilgjengelig hele tiden i starten, ofte fysen og sulten da, så bra å ha noe helt tilgjengelig hele tiden.

Gevinsten er så stor!!!
Gled deg
Det er ikke rart man kan bli noe fanatisk av dette, da det er utrolig hva dette gjør med kropp og sjel
Men best av alt for meg er opplevelsen av mestring.
Har fremdeles mange kg igjen, men selvfølelsen har økt så veldig.
Det er bare så fantastisk!!! (og etterlengtet)

Så lykke, lykke til!!!
Bli en flittig leser, det påvirker tankene.
Her tror jeg man aldri får lest segf erdig heller, så kvelden kan gå med til lesing i stedet for spising

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 04:23   #6
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: ny her:)

Velkommen å lykke til
Går fint dette skal du se

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 08:32   #7
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: ny her:)

Hei og velkommen til lavkarboens fantastiske verden!
Du har kommet til rett side, for her vil du finne råd, tips, veiledning, oppmuntring og kanskje litt tilsnakk hvis det er behov for det
Jeg ønsker deg lykke til av hele mitt hjerte! Det gjør så godt når man har det bedre med seg selv! Det er viktig å kunne se seg i speilet og finne ut at man ikke er så værst, og god samvittighet rundt mat og trening bygger opp under dette

Heier på deg!

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 08:45   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny her

Blir med og heier!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:03   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ny her

Hei, velkommen hit til oss!

Det første og største steget er jo å begynne, så er det berre å halde fram eitt steg av gongen.
Lykke til vidare!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:20   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ny her

Velkommen skal du vere. Ønsker deg masse lykke til. Bruk foraet, trådene og innleggene for det det er verdt. Fantastisk mye god lesing her
Vi heier på deg

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:39   #11
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Hei og velkommen hit.
Det er en super gjeng her, masse råd og motivasjon.

__________________

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 10:53   #12
hope4me
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 69
hope4me er på en erverdig vei

Sv: Ny her

å dere er så snille og fantastiske! Har ikke opplevd at noen faktisk har hadd troen på meg så jeg hadde ikke laget så harde forventninger til meg selv heller. Men her for man en " må klare det" følelse og dere gir flotte oppmuntringer og jeg tar i mot så vel også tilsnakk dersom jeg skulle være uheldig å ramle av planken

i dag tømte jeg ut av skapene al unødvendig mat. uff, det var masse godt og jeg hadde kjempe lyst å lage meg pølser med pasta til frokost.
Men jeg bet tennene sammen og stoppet opp, gikk inn på denne siden og begynte å lese. Da jeg så alle kommentarene deres så fikk jeg styrken tilbake igjen og tenkte dette skal jeg klare.
Så nå har jeg blitt kvitt det unødvendige for min del. men kan jo ikke forlange at mannen min gjør det samme så blir nok hard å se han spise vanlig mat. Men som dere sier det handler om sterk vilje, hvor mye vil jeg bli kvitt denne stygge kroppen som også gjør meg deprimert.

Nå skal jeg handle inn kylling, masse salat og egg.
Melk og jus.

Lurte på forresten om det er karbo i sukkerfri brus? det står at det ikke er det. Tenkte at det var noe en kunne unne seg med en dag i helgen?

tar i mot tips og råd med et stort takk

hvordan belønner dere dere selv? hvordan mat bør en absolutt styre unna?

Er nettopp begynt så jeg trenger å komme litt inn i det.

Har lest enkelte journaler her inne og jeg må si dere er utrolig flinke! jeg ble kjempe motivert av se og lese hva dere har klart. Dere viser at det går ann og gå ned masse. Alt håp er ikke ute, selv ikke for dem som må ned 50-60 kilo. Slik som jeg må:S

min første dag i dag..for se hvordan jeg klarer meg

hope4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb/Scarsdale-dietten Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:03   #13
hope4me
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 69
hope4me er på en erverdig vei

Sv: Ny her

å dere er så snille og fantastiske! Har ikke opplevd at noen faktisk har hadd troen på meg så jeg hadde ikke laget så harde forventninger til meg selv heller. Men her for man en " må klare det" følelse og dere gir flotte oppmuntringer og jeg tar i mot så vel også tilsnakk dersom jeg skulle være uheldig å ramle av planken

i dag tømte jeg ut av skapene al unødvendig mat. uff, det var masse godt og jeg hadde kjempe lyst å lage meg pølser med pasta til frokost.
Men jeg bet tennene sammen og stoppet opp, gikk inn på denne siden og begynte å lese. Da jeg så alle kommentarene deres så fikk jeg styrken tilbake igjen og tenkte dette skal jeg klare.
Så nå har jeg blitt kvitt det unødvendige for min del. men kan jo ikke forlange at mannen min gjør det samme så blir nok hardt å se han spise vanlig mat. Men som dere sier det handler om sterk vilje, hvor mye vil jeg bli kvitt denne stygge kroppen som også gjør meg deprimert.

Nå skal jeg handle inn kylling, masse salat og egg.
Melk og jus.

Lurte på forresten om det er karbo i sukkerfri brus? det står at det ikke er det. Tenkte at det var noe en kunne unne seg med en dag i helgen?

tar i mot tips og råd med et stort takk

hvordan belønner dere dere selv? hvordan mat bør en absolutt styre unna?

Er nettopp begynt så jeg trenger å komme litt inn i det.

Har lest enkelte journaler her inne og jeg må si dere er utrolig flinke! jeg ble kjempe motivert av se og lese hva dere har klart. Dere viser at det går ann og gå ned masse. Alt håp er ikke ute, selv ikke for dem som må ned 50-60 kilo. Slik som jeg må:S

min første dag i dag..for se hvordan jeg klarer meg


Sist redigert av hope4me : 04-06-11 kl 18:52.
hope4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb/Scarsdale-dietten Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:15   #14
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ny her

Dette går så bra. Tenk positivt. Er såååå mange erstatninger for karbo.
Sender det en link til litt lesestoff her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Denne er laga av arnakristin, og her finner du det meste av det du vil lure på i begynnelsen. Søk i oppskrifter og følg med på de som daglig legger ut menyer osv. Vil anbefale: Hva har du spist til frokost, hva har du spist til middag trådene. Mange gode tips der.
Husk vi er alle i samme båten, og sammen skal vi komme oss i havn

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:21   #15
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Opprinnelig lagt inn av hope4me, her.

å dere er så snille og fantastiske! Har ikke opplevd at noen faktisk har hadd troen på meg så jeg hadde ikke laget så harde forventninger til meg selv heller. Men her for man en " må klare det" følelse og dere gir flotte oppmuntringer og jeg tar i mot så vel også tilsnakk dersom jeg skulle være uheldig å ramle av planken

i dag tømte jeg ut av skapene al unødvendig mat. uff, det var masse godt og jeg hadde kjempe lyst å lage meg pølser med pasta til frokost.
Men jeg bet tennene sammen og stoppet opp, gikk inn på denne siden og begynte å lese. Da jeg så alle kommentarene deres så fikk jeg styrken tilbake igjen og tenkte dette skal jeg klare.
Så nå har jeg blitt kvitt det unødvendige for min del. men kan jo ikke forlange at mannen min gjør det samme så blir nok hard å se han spise vanlig mat. Men som dere sier det handler om sterk vilje, hvor mye vil jeg bli kvitt denne stygge kroppen som også gjør meg deprimert.

Nå skal jeg handle inn kylling, masse salat og egg.
Melk og jus.

Lurte på forresten om det er karbo i sukkerfri brus? det står at det ikke er det. Tenkte at det var noe en kunne unne seg med en dag i helgen?

tar i mot tips og råd med et stort takk

hvordan belønner dere dere selv? hvordan mat bør en absolutt styre unna?

Er nettopp begynt så jeg trenger å komme litt inn i det.

Har lest enkelte journaler her inne og jeg må si dere er utrolig flinke! jeg ble kjempe motivert av se og lese hva dere har klart. Dere viser at det går ann og gå ned masse. Alt håp er ikke ute, selv ikke for dem som må ned 50-60 kilo. Slik som jeg må:S

min første dag i dag..for se hvordan jeg klarer meg

Ville nok ha kuttet juicen- maaasse sukker.

__________________

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:30   #16
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ny her

Hadde villa kutta både meld og juice.
Tenk på alt du kan spise og frotse i, i stedet for alt du bør holde deg unna.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:33   #17
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Opprinnelig lagt inn av hope4me, her.

Så nå har jeg blitt kvitt det unødvendige for min del. men kan jo ikke forlange at mannen min gjør det samme så blir nok hard å se han spise vanlig mat. Men som dere sier det handler om sterk vilje, hvor mye vil jeg bli kvitt denne stygge kroppen som også gjør meg deprimert.

Nå skal jeg handle inn kylling, masse salat og egg.
Melk og jus.

Lurte på forresten om det er karbo i sukkerfri brus? det står at det ikke er det. Tenkte at det var noe en kunne unne seg med en dag i helgen?

tar i mot tips og råd med et stort takk

hvordan belønner dere dere selv? hvordan mat bør en absolutt styre unna?


min første dag i dag..for se hvordan jeg klarer meg

Først av alt, masse lukke til! Eg skjønner godt korleis du har det, litt forvirra Mitt tips er å lese deg opp på lavkarbo, eg kan anbefale Annika Dahlquist sine bøker.

Min mann et heller ikkje lavkarbo, men sidan det er eg som står for matlaginga, så supplerer eg ofte berre med poteter eller noko til han, og kanskje litt mindre feitt. Han synest ofte at det er heilt ok å ete salat eller berre grønnsaker til middagen. Klart det kan vere utfordrande å sjå at andre et mat du gjerne kunne tenkt deg, men fokuser på at det er slik at feitt og karbohydrat ikkje er gode venner, og at du heller vil sjå deg sjølv i speglen og vere nøgd, enn den kortvarige gleda du får med å ete høgkarbo.

Les Arnakristin sin tråd, den er super!

Kanskje du skal la vere å handle inn melk og i alle fall juice! Masse fruktsukker i juicen og melkesukker i melka. For nokre kan lettbrus vere eit hinder for vektnedgong, men det vil du finne ut av

Styr unna poteter, pasta, ris og mel i alle variantar (frukt innheld fruktsukker). Melk, juice, mais og lettprodukt bør du heller ikkje ha i kosten.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:01   #18
hope4me
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 69
hope4me er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Først av alt, masse lukke til! Eg skjønner godt korleis du har det, litt forvirra Mitt tips er å lese deg opp på lavkarbo, eg kan anbefale Annika Dahlquist sine bøker.

Min mann et heller ikkje lavkarbo, men sidan det er eg som står for matlaginga, så supplerer eg ofte berre med poteter eller noko til han, og kanskje litt mindre feitt. Han synest ofte at det er heilt ok å ete salat eller berre grønnsaker til middagen. Klart det kan vere utfordrande å sjå at andre et mat du gjerne kunne tenkt deg, men fokuser på at det er slik at feitt og karbohydrat ikkje er gode venner, og at du heller vil sjå deg sjølv i speglen og vere nøgd, enn den kortvarige gleda du får med å ete høgkarbo.

Les Arnakristin sin tråd, den er super!

Kanskje du skal la vere å handle inn melk og i alle fall juice! Masse fruktsukker i juicen og melkesukker i melka. For nokre kan lettbrus vere eit hinder for vektnedgong, men det vil du finne ut av

Styr unna poteter, pasta, ris og mel i alle variantar (frukt innheld fruktsukker). Melk, juice, mais og lettprodukt bør du heller ikkje ha i kosten.



Oj her var det mye jeg ikke viste! ikke melk og ikke jus den er grei. ikke poteter,mais, og mel i alle varianter....hm står litt forundret da, hva er det man kan spise? forskjellige salater,kylling og vann?
bare undrer. Setter kjempe stor pris på svarene deres og til dere der ute også lykke til, dere har vært virkelig flinke. Jeg tar av meg hatten og bøyer meg ned for dere, faktisk motivert meg til dette

hope4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb/Scarsdale-dietten Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:09   #19
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Opprinnelig lagt inn av hope4me, her.

Oj her var det mye jeg ikke viste! ikke melk og ikke jus den er grei. ikke poteter,mais, og mel i alle varianter....hm står litt forundret da, hva er det man kan spise? forskjellige salater,kylling og vann?
bare undrer. Setter kjempe stor pris på svarene deres og til dere der ute også lykke til, dere har vært virkelig flinke. Jeg tar av meg hatten og bøyer meg ned for dere, faktisk motivert meg til dette

Ja, eg forstår at der er litt mykje å sette seg inn i. Eg starta i januar, og held framleis på å les meg opp på ting og tang. Ein enkel regel er at du kan ete grønnsaker over jorda, med unntak av mais. Minimais går fint, det same gjeld sellerirot. Hugs å få i deg masse vatn. Eg vil anbefale deg at du klikker deg innom www.lchf-bloggen.blogspot.com og lenabeatrice.net Desse bloggande er inspirerande. Lena Beatrice er også her inne, og kjem stadig med gode råd. Du kan med god samvittighet ete all slags kjøt og fisk, dersom du et blandingsprodukt som f.eks pølse, ville eg lest på innhaldsfortegnelsen og passa på at det er maks 5g karbo per 100g.

Kanskje synest du at det er vanskelegast med frokost? Det synest i alle fall eg, men her inne finst det utruleg mange fine oppskrifter på rundstykker og sånt. Egg er super mat!

Les og skriv ut denne og heng ein plass du ser den!

Og bruk forumet aktivt, her er så mange flinke og hjelpsame folk!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:14   #20
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Glømte jo å sei at det er viktig at du får i deg nok feitt! Då meiner eg naturleg feitt, ikkje margarin og andre kjemisk framstilte stoff. Et smør, fløyte og ost, samt olivenolje eller oliven og avocado, er fine feittkjelder.

Du vil kanskje merke ein del ubehag no i starten, både at du er slapp og trøtt, kanskje du får hovudverk og føler du må springe på do heile tida. Trur dei alle fleste opplever at kroppen reagerer nå ein kuttar ut karbohydrat, det er jo som å avruse kroppen!
Men til gjengjeld får du igjen for det, den hovudverken som eg har slite med i årevis, er nesten vekke, eg har mykje bedre fordøyelse og magen er ikkje så mykje i ulage. Berre sånt er jo gode biverknadar!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:21   #21
hope4me
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 69
hope4me er på en erverdig vei

Sv: Ny her

mithila det var jo bra tusen takk for hjelp var mye nyttig å lese.

hope4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb/Scarsdale-dietten Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:34   #22
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Ny her

ha mat tilgjengelig sånn at du bare kan gå og forsyne deg når du fyser/ føler sult. Det værste er over veldig fort. Spis deg mett i starten. Bruk masse smør.
Biff er jo så godt med deilig champinjonngsaus/ bernaise, brokkoli, blomkål.

Kokt blomkål most med masse smør og fløte er bare helt nydelig (kremfløte)åpnet en ny verden for meg den der.

krem med litt flytende natreen og bringebær....

Ost...osteknekkis.....
Hver eneste dag kan du lese deg opp. Jeg gjør det, nesten siden jul. Det gjør det lettere, er inspirerende og man får hele tiden gode ideer til mat.

drikk MAAAASSE vann, blir en vane etterhvert.

Fløte i teen er jo nydelig.
Masse deilig dressing å spise på salat når du kan bruke fett

Nå skal jeg steke kylling og sopp og la det stå og småkoke i fløte til det blir tjukt....nydelig). Evt gratineres med ost på toppen!

nam!
Dette klarer du..går forbaUSEnde lett

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:43   #23
Adeleide
Medlem
 
Adeleide sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 72
Adeleide er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Mitt beste tips er å gå i butikken og kjøpe alt du har lyst på så lenge det oppgis maks 5% karbohydrater på varedeklarasjonen. Dette kombinert med å bruke mye smør og olje gir en passelig kost for meg i hverdagen. Matvarer som grønnsaker og bær har ikke varedeklarasjon, så da sjekker jeg på næringsinnhold.no.

I dag skal jeg ha kjøttpudding (fra Gilde, 6% karbo) med rosenkål og smeltet smør med hakket purre i. Enkelt og godt!

Hvis du lurer på drikke og blir lei av vann, så prøv vann med sitronskiver, agurkskiver eller frisk koriander. Fun Light går også greit for de fleste, men når man avvenner seg fra sukker kan saft ofte bli litt søtt og kvalmende.

__________________



Adeleide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:30   #24
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Limeskiver i vatn er knallgodt!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 10:00   #25
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her

Velkommen hit Du kommer nok til å klare deg kjempefint. Tar noen dager før en kommer inn i det, men gud hjelpe meg hvor god maten er. All den maten jeg har holdt meg borte fra i årevis for å ikke legge på meg, mens kiloene bare har rent på. Jeg begynte i slutten på april, og jeg har ikke savnet verken poteter, pasta, ris eller sukker. Lurte masse på hva jeg skulle spise i begynnelsen, men det går bra

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no