Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få i seg nok fiber?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-11, 09:06   #1
Andariel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 56
Andariel er på en erverdig vei

Hvordan få i seg nok fiber?

Overskriften sier alt..
Jeg er overrasket over at det går så bra på lavkarbo etter bare noen få dager. Jeg har ingen av de "vanligste" plagene nybegynnere i ketose kan oppleve, som hodepine, kvalme og slapphet generelt. Men magen er ikke helt god, så derfor spør jeg hva dere gjør for å ordne dette..

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 09:08   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Det er ikke uvanlig at magen blir litt urolig i begynnelsen når man legger om til et nytt kosthold. Ingen grunn til å skulle legge til noe mer fiber enn det du får gjennom grønnsaker. La kroppen få tid til å omstille seg, så vil magen din stabilisere seg snart.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 09:56   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Spis fiberrike grønnsaker til alle måltid. Og hus vann.... masse vann.
Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 11:14   #4
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Jeg føler at jeg ikke får i meg nok fiber med mindre jeg putter fiberhusk i maten eller lager meg lavkarboknekkebrød eller -brød proppfulle av fiber. Om jeg kun skal få i meg fiber via grønnsakene blir det så lite, og jeg frykter at magen hadde stoppet opp

Så ja, fiberhusk og slike produkter er genialt Jeg både spiser lavkarboknekkebrød/-brød og putter innimellom litt fiberhuskpulver i f.eks. cottage cheese-og-bær-blandingen min.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:09   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg føler at jeg ikke får i meg nok fiber med mindre jeg putter fiberhusk i maten eller lager meg lavkarboknekkebrød eller -brød proppfulle av fiber. Om jeg kun skal få i meg fiber via grønnsakene blir det så lite, og jeg frykter at magen hadde stoppet opp

Så ja, fiberhusk og slike produkter er genialt Jeg både spiser lavkarboknekkebrød/-brød og putter innimellom litt fiberhuskpulver i f.eks. cottage cheese-og-bær-blandingen min.

Finn en planke og et rivjern.... rasp planken i maten... vips, fiber i massevis. Og like nyttig

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:14   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Loppefrø eller linfrø utblandet i vann. Nok magnesium og kalium spiller også inn.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:16   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Det er gjerne to typer problemer med magen man får

1) Reaksjon på mer fett - det gir gjerne løs mage fram til at galleblæra har fattet poenget og produserer nok.
2) For lite fett+for lite grønnsaker -> treg mage... og etter en tid ofte leggkramper og magnesiummangel.

Så alt etter hvilken kategori du er i så er løsningen
1) spise litt mindre fett, mer protein og grønnsaker til du tåler fettmengden
2) spise litt mer grønnsaker (gjerne rå, i salater og sånt) og om du har valgt en meget streng retning så også ta magnesiumtilskudd på sengekanten. Magnesium virker muskelavslappende og svakt lakserende.

Ellers så er fiber oppskrytt - så lenge magen fungerer ok så er det ingen grunn til å spise "som en ku" (altså så mye fiber at man må ha fire mager og et komplisert gjæringssystem for å ta opp næringsstoffene på veien. ) Spis gjerne grønnfor, altså - men ikke flis og gress.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Det blir mye mindre avfallsstoffer av lavkarbo, så om man ikke har vært på do på 3-4 dager betyr ikke det at magen har stoppet opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:32   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Men når det ligger så lenge i tarmen blir vannet dratt ut av avføringen og man får hard mage. Det skjer hos meg ihvertfall.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:46   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Andariel, her.

Overskriften sier alt..
Jeg er overrasket over at det går så bra på lavkarbo etter bare noen få dager. Jeg har ingen av de "vanligste" plagene nybegynnere i ketose kan oppleve, som hodepine, kvalme og slapphet generelt. Men magen er ikke helt god, så derfor spør jeg hva dere gjør for å ordne dette..

Jeg tror jeg har litt rar mage... På søndag spiste jeg Gerds fløtegrøt (lavkarbo) og var sikkert på at nå ble det fart i magen - det var jo flere her inne som hadde opplevd det. Men neida, magen oppførte seg helt normalt den.

I går spiste jeg overdose kruskakli (lagde en frøblanding og jentungen helte oppi litt i overkant med kruskakli for å si det mildt!) og tenkte at nå kommer magen til å bli steinhard! Men neida - i morrest var jeg så mjuk og fin atte. Men drakk temmelig mye i går da (uvi) så det kan jo ha vært en medvirkende årsak.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:23   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Kruskakli uten nok vann gir hard mage,ja, men med nok vann skal det virke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 14:00   #12
Andariel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 56
Andariel er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Takk for svar! Jeg skal spise pizza med både kruskakli og fiberhusk nå, forhåpentligvis hjelper det på
Jeg er ikke ukjent med at man ikke er så ofte på do når man slanker seg, før jeg startet med dette gikk jeg ned nesten 30 kg (og opp ti igjen...) på lavkalori. Men magen fikk da mye mer fiber, og det var ikke slik som nå hvor jeg ikke har vært på do siden sist torsdag :P

En av de positive bivirkningene med lavkarbo er at jeg er skikkelig tørst hele tiden. Så vann drikker jeg rikelig av

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:09   #13
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Det blir ikke så mye avfallsstoffer som skal ut av lavkarbo, derved ikke mye i skåla. Spis fett istedet for krus skli og slik som fyller opp og gir gass .
Som sagt over fiberet du har behov for får du av grønnsaker. Man må snu opp ned på gamle tanker
En skje Cocosa nå og da kanskje

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:33   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Andariel, her.

Takk for svar! Jeg skal spise pizza med både kruskakli og fiberhusk nå, forhåpentligvis hjelper det på
Jeg er ikke ukjent med at man ikke er så ofte på do når man slanker seg, før jeg startet med dette gikk jeg ned nesten 30 kg (og opp ti igjen...) på lavkalori. Men magen fikk da mye mer fiber, og det var ikke slik som nå hvor jeg ikke har vært på do siden sist torsdag :P

En av de positive bivirkningene med lavkarbo er at jeg er skikkelig tørst hele tiden. Så vann drikker jeg rikelig av

tar du magnesiumtilskudd? Nå har du gått veldig lenge uten å slippe ut noe.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:13   #15
Andariel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 56
Andariel er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

tar du magnesiumtilskudd? Nå har du gått veldig lenge uten å slippe ut noe.

Etter ei uke løsnet det heldigvis.. puh!
skal skaffe magnesium ja, i tilfelle det forverrer seg..

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:18   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Andariel, her.

Etter ei uke løsnet det heldigvis.. puh!
skal skaffe magnesium ja, i tilfelle det forverrer seg..

300- 600mg magnesium hver kveld er bra for magen og søvnen og forhindrer leggkrampene mange sliter med på LCHF- kosthold!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 00:48   #17
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Finn en planke og et rivjern.... rasp planken i maten... vips, fiber i massevis. Og like nyttig

  Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 02:46   #18
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

300- 600mg magnesium hver kveld er bra for magen og søvnen og forhindrer leggkrampene mange sliter med på LCHF- kosthold!

Jeg begynte å ta 2 tabletter magnesium (ketolyse) istede for 1. Har vært fryktelig løs i magen i over en uke. Etter at jeg leste at magnesium kan virke avførende så mener jeg å huske at mageproblemene startet omtrent på samme tid som jeg begynte med 2 tabletter.

Så Andariel, ha det i bakhodet at magnesium kan gi løs mage (man blir litt redd for å..... slippe ut litt vind....)

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 07:25   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Jeg begynte å ta 2 tabletter magnesium (ketolyse) istede for 1. Har vært fryktelig løs i magen i over en uke. Etter at jeg leste at magnesium kan virke avførende så mener jeg å huske at mageproblemene startet omtrent på samme tid som jeg begynte med 2 tabletter.

Så Andariel, ha det i bakhodet at magnesium kan gi løs mage (man blir litt redd for å..... slippe ut litt vind....)

HAHA

Jeg har to typer tabletter som ser like ut og kommer i samme type boks - fra samme produsent. En dag hadde de to (på merkelig vis) byttet plass i skuffen. Jeg endte opp meg 3x400mg magnesium i to dager før jeg fersket hva som hadde skjedd... Jeg kan GARANTERE at man blir myk og fin i magen av det. (Men ikke start med de mengdene da....)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 08:48   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

HAHA

Jeg har to typer tabletter som ser like ut og kommer i samme type boks - fra samme produsent. En dag hadde de to (på merkelig vis) byttet plass i skuffen. Jeg endte opp meg 3x400mg magnesium i to dager før jeg fersket hva som hadde skjedd... Jeg kan GARANTERE at man blir myk og fin i magen av det. (Men ikke start med de mengdene da....)

Hva slags magnesium var det? Magnesium sitrat? Fikk du magesmerter?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:19   #21
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Beklager.... det var ment som en liten spøk.

Det er litt vel mye fokus på fiber til tider, og som smgj sier, så er fiber litt oppskrytt.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 10:07   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva slags magnesium var det? Magnesium sitrat? Fikk du magesmerter?

Det var denne typen
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=37&tid=&bid=
Og nei, ingen smerter. Men jeg har nok enten ganske høy toleranse eller ganske dårlig opptak av denne typen, for jeg blir heller ikke trøtt av magnesium. Igjen "don't do this at home"

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:15   #23
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Beklager.... det var ment som en liten spøk.

Det er litt vel mye fokus på fiber til tider, og som smgj sier, så er fiber litt oppskrytt.

Jeg skjønte det, men jeg tenkte mer på at du kunne forklare nærmere bakgrunnen for spøken. Har noen link til dette med at fiber er oppskrytt? Det går jo stikk i strid med alt man har lært tidligere

Og hva har tre med saken å gjøre? Er tre omtrent lik fiber?

  Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:22   #24
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Dersom ting stopper helt opp kan en skje fiberhusk blandet i et glass vann gjøre underverker. Smaker gugge, men drikk det kjapt og hell på med mere vann etterpå, så pleier det hjelpe på

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:13   #25
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg skjønte det, men jeg tenkte mer på at du kunne forklare nærmere bakgrunnen for spøken. Har noen link til dette med at fiber er oppskrytt? Det går jo stikk i strid med alt man har lært tidligere

Og hva har tre med saken å gjøre? Er tre omtrent lik fiber?

Er ikke tanken på at fett er sunt også stikk i strid med alt man har lært tidligere?

Nei, jeg har ikke noen link på det akkurat nå. Men så var jeg en av de som ikke helt kjøpte hele teorien om at "fiber er dødsviktig ass" før heller.

Tre? Sponplater? Hva er egentlig fiber? Det er ting man putter i maten sin som kroppen ikke tar opp næring fra, og som stort sett kommer ut i andre enden sammen med resten av avfallet. Derfor mente jeg at man stort sett kan ta finraspa plank i maten. Det kommer også ut ufordøyd og tilfører ikke kostholdet ditt noe som helst. Derav spøken

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiber? blondym8 Spørsmål og svar 4 08-09-09 19:32
Fiber vs "dietary fiber" Ella-A Ketolysekuren 3 24-05-09 23:33
Fiber??? Distrea Spørsmål og svar 7 24-01-07 23:06
Fiber Marianne Lavkarbo generelt 6 30-05-05 22:03
Fiber Amica Generell ernæringsdebatt 8 04-05-05 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no