Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-12, 21:32   #15301
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det albinoer i planteverdenen??

Jeg har tre like busker. De står ved siden av hverandre. To har grønne blad mens den siste har hvite???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-06-12, 21:34   #15302
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Finnes det albinoer i planteverdenen??

Jeg har tre like busker. De står ved siden av hverandre. To har grønne blad mens den siste har hvite???

Det der lurer jeg på også. På hytta har vi en eller annen grønn klatreplante, og der er mange av bladene blitt hvite, men bare halve bladet da..... Hva skjer a

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 13-06-12, 21:59   #15303
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Takk for svar. Planen var å kjøpe en sånn hageplanlegging, men jeg lurer på ca hvor mye det koster for arbeidet, blomster, stein og sånt. Det spørs jo selvsagt hva slags planter man velger, men sånn ca for en OK liten hage på ca et halvt mål? 50.000? 100.000? 200.000?

Det jeg vet mange gjør er at de får hjelp til å tegne en plan over hagen, evt gjør firmaet noe av det tyngste arbeidet, og så gjør huseieren endel arbeid selv. Hvis man har en tegning å jobbe etter blir arbeidet mye lettere. Ellers vet jeg også at det er helt vanlig å si hva slags budsjett man har, og så må de jobbe ut i fra det.

Jeg har snakket med en venninne som er landskapsarkitekt, tenkt å leie inn henne for å tegne vår hage (problemet er at hun har aldri tid!). Min tanke var at vi sammen skal "drodle" oss fram til en hage som vi liker, hun tegner det ned, og vi utfører arbeidet. Da kan vi ta det over tid, i vårt tempo.

Her er en artikkel med film om hage, ganske interessant
http://www.bt.no/bolig/Dette-skal-bl...e-2702614.html

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 13-06-12, 22:03   #15304
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Apropos landskapsarkitekter, på Tøyen holder landskapsarkitektene La La land til.... Er ikke det det beste firmanavmet ever!?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-06-12, 23:22   #15305
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Apropos landskapsarkitekter, på Tøyen holder landskapsarkitektene La La land til.... Er ikke det det beste firmanavmet ever!?

Herlig Her hadde vi et firma som het "Små grønne menn". Ikke dumt det heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-06-12, 01:45   #15306
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg lovlig bestille melatonin fra UK og hjem i postkassen min via internett?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-06-12, 06:46   #15307
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Herlig Her hadde vi et firma som het "Små grønne menn". Ikke dumt det heller

Her downunder har vi et firma som heter Tree Wise Men

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light
Gammel 14-06-12, 07:06   #15308
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Her downunder har vi et firma som heter Tree Wise Men

Må innrømme at jeg virkelig har sansen for slike firmanavn altså

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-06-12, 08:10   #15309
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

hva har de slaktet defor da?

Det husker jeg jo ikke nøyaktig i farta, men jeg mener det gikk mye på maten? Sender henne en sms og spør og kommer tilbake med svar.

Edit: MSC var ikke sååå ille, men RCCl sine båter finere. Maten var dårligere på MSC og underholdningsopplegget var - ifølge min søster - utrolig tåpelig, men det er jo i grunnen smak og behag da.

Dere får sikkert en fin tur! Kos dere!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/

Sist redigert av TrillTrall : 14-06-12 kl 08:23.
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-06-12, 08:22   #15310
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på hvorfor jeg plutselig har blitt så voldsomt tørr i huden på hele kroppen Så tørr at huden liksom er hvit.
Jeg drikker nok (3-5 l vann hver dag), og får i meg nok fett.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-06-12, 09:04   #15311
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på hvorfor jeg plutselig har blitt så voldsomt tørr i huden på hele kroppen Så tørr at huden liksom er hvit.
Jeg drikker nok (3-5 l vann hver dag), og får i meg nok fett.

Jeg lurer på det samme! Det er bedre nå, men nå nylig hadde jeg en uke med skikkelig smuldretørre fingertupper og hud generelt. Vær og vind?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 14-06-12, 09:20   #15312
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Finnes det albinoer i planteverdenen??

Jeg har tre like busker. De står ved siden av hverandre. To har grønne blad mens den siste har hvite???

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Det der lurer jeg på også. På hytta har vi en eller annen grønn klatreplante, og der er mange av bladene blitt hvite, men bare halve bladet da..... Hva skjer a

Så sant det ikke er noen skade på planten (sopp/insekter), så er det nok resultatet av gartneres hybridlek Grönne planter/busker som også finnes med tofargede blad er 99 % sikkert menneskeskapte.

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 14-06-12, 09:22   #15313
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan jeg lovlig bestille melatonin fra UK og hjem i postkassen min via internett?

Nei du kan desverre ikke det for det er ansett som medisin her i landet. Selger de forresten melatonin over disk i UK nå? Det gjorde nemlig ikke sist jeg var der borte.

Se forøvrig HER for regler for import av kosttilskudd og medisiner.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-06-12, 09:56   #15314
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Finnes det albinoer i planteverdenen??

Jeg har tre like busker. De står ved siden av hverandre. To har grønne blad mens den siste har hvite???

Ja, det finnes rene albinoer også blant plantene, men de dør... Mangel på klorofyll er ingen god egenskap for en plante.

Om det er flekkvis eller lysegrønt så går det bra. Slike planter er ofte ettertraktet som kontraster i blomsterbed. (Så på gårdsplassen at jeg hadde hvitstripete groblad ... kult. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-06-12, 09:57   #15315
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg lurer på det samme! Det er bedre nå, men nå nylig hadde jeg en uke med skikkelig smuldretørre fingertupper og hud generelt. Vær og vind?

Tipper det. Samme her også... Jeg ble ikke solbrent i varmeperioden, men huden "fra da" skal tydeligvis byttes NÅ iflg. kroppen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-06-12, 10:38   #15316
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg lurer på det samme! Det er bedre nå, men nå nylig hadde jeg en uke med skikkelig smuldretørre fingertupper og hud generelt. Vær og vind?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tipper det. Samme her også... Jeg ble ikke solbrent i varmeperioden, men huden "fra da" skal tydeligvis byttes NÅ iflg. kroppen.

Godt å høre at det ikke bare er meg
Har ikke rukket å benytte meg så mye av sola da den var her, men tok 3 soltimer for 3 uker siden. Da er det sikkert de som er synderen, selv om jeg vanligvis ikke reagerer slik etter 3 uker

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-06-12, 14:20   #15317
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er EKSTREMT væskebehov et symptom på, annet enn diabetes?

Jeg er vanvittig tørst, hele tiden, og får gjerne i meg 7-10 liter væske om dagen hvis jeg lar meg selv drikke ubegrenset. Om væsken er lightbrus, vann, sukkerfri saft etc er likegyldig, jeg drikker like mye uansett.

Jeg går på medikamenter som gjør meg tørr i munnen, men selv ikke medisiner burde forårsake så sinnsvak tørste?


Det har for øvrig vært sånn i årevis.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 14-06-12, 14:26   #15318
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Vi hadde et firma til å kappe endel trær, fjerne røtter og renske opp, så legge bark, plante mye vintergrønt og noen blomster for 3 år siden, i 2 bratte skråninger ned mot veien. Regningen kom på ganske nøyaktig 100.000,- Kan tenkte meg at det er ca 150 m2.
Siden du ikke har tenkt å bygge opp nivåforskjeller etc, bare planering, bed og planting så kan jeg tenke meg at det blir nærmere 100.000,- enn 200.000,-
Det blir straks mye dyrere hvis du ønsker å lage høydeforskjeller, gangveier, sitteplasser etc. Gleder meg til å se bilder når det blir ferdig

Takk for svar. Da tenker jeg et sted mellom 100 og 150 tusen.

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Det jeg vet mange gjør er at de får hjelp til å tegne en plan over hagen, evt gjør firmaet noe av det tyngste arbeidet, og så gjør huseieren endel arbeid selv. Hvis man har en tegning å jobbe etter blir arbeidet mye lettere. Ellers vet jeg også at det er helt vanlig å si hva slags budsjett man har, og så må de jobbe ut i fra det.

Jeg har snakket med en venninne som er landskapsarkitekt, tenkt å leie inn henne for å tegne vår hage (problemet er at hun har aldri tid!). Min tanke var at vi sammen skal "drodle" oss fram til en hage som vi liker, hun tegner det ned, og vi utfører arbeidet. Da kan vi ta det over tid, i vårt tempo.

Her er en artikkel med film om hage, ganske interessant
http://www.bt.no/bolig/Dette-skal-bl...e-2702614.html

Takk for svar. Det var for å få en pekepinn på ca hvor mye som er et realistisk budsjett når de kommer og skal designe hagen. Jeg har ikke dårlig råd, men jeg har ikke tenkt å bruke mange hundre tusen på hagen heller.

På den filmsnutten sa de at en typisk hage kostet mellom 15 og 30.000 kr. Var ikke det forferdelig lite? Det kan ikke være alt...

Jeg får se hvor mye av arbeidet jeg gjør selv og hva jeg får andre til å gjøre. Jeg liker å jobbe litt i hagen, men da vet jeg at det vil ta myye lengre tid enn hvis jeg får noen til å gjøre det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-06-12, 14:32   #15319
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Hva er EKSTREMT væskebehov et symptom på, annet enn diabetes?

F.eks. ADHD.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-06-12, 14:32   #15320
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Hva er EKSTREMT væskebehov et symptom på, annet enn diabetes?

Jeg er vanvittig tørst, hele tiden, og får gjerne i meg 7-10 liter væske om dagen hvis jeg lar meg selv drikke ubegrenset. Om væsken er lightbrus, vann, sukkerfri saft etc er likegyldig, jeg drikker like mye uansett.

Jeg går på medikamenter som gjør meg tørr i munnen, men selv ikke medisiner burde forårsake så sinnsvak tørste?


Det har for øvrig vært sånn i årevis.

Har ikke hormonet aldosterone noe med dette å gjøre? Men det er sikkert sjekket ut?
http://mcb.berkeley.edu/courses/mcb1...dneyfluid.html

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-06-12, 14:34   #15321
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

F.eks. ADHD.

Hmm, har aldri fått med meg at væskebehovet mitt har noe med ADHD-en min å gjøre? Hvilke mekanismer gjør meg mer tørst?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 14-06-12, 14:37   #15322
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har ikke hormonet aldosterone noe med dette å gjøre? Men det er sikkert sjekket ut?
http://mcb.berkeley.edu/courses/mcb1...dneyfluid.html


Åhhh, interessant! Det er ikke sjekket ut nei, fastlegen min har bare blåst dette vekk når jeg har tatt det opp og sagt at jeg bare må drikke mindre...har ikke blitt sjekket for evnt. diabetes en gang, men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har diabetes.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 14-06-12, 15:06   #15323
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Hva er EKSTREMT væskebehov et symptom på, annet enn diabetes?

Jeg er vanvittig tørst, hele tiden, og får gjerne i meg 7-10 liter væske om dagen hvis jeg lar meg selv drikke ubegrenset. Om væsken er lightbrus, vann, sukkerfri saft etc er likegyldig, jeg drikker like mye uansett.

Finnes en diagnose som heter Diabetes Insipidus som ikke har noe med sukkersyke å gjøre, men med ekstrem tørste og myyyye tissing!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 14-06-12, 15:46   #15324
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Hva er EKSTREMT væskebehov et symptom på, annet enn diabetes?

Jeg er vanvittig tørst, hele tiden, og får gjerne i meg 7-10 liter væske om dagen hvis jeg lar meg selv drikke ubegrenset. Om væsken er lightbrus, vann, sukkerfri saft etc er likegyldig, jeg drikker like mye uansett.

Jeg går på medikamenter som gjør meg tørr i munnen, men selv ikke medisiner burde forårsake så sinnsvak tørste?


Det har for øvrig vært sånn i årevis.

Har du fått sjekket nyrene dine? Et sånt veskebehov høres ikke bra ut. Jeg er en eksremdrikker og har Dia. Jeg drikker ca 5 liter i døgnet.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 14-06-12, 16:02   #15325
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Har du fått sjekket nyrene dine? Et sånt veskebehov høres ikke bra ut. Jeg er en eksremdrikker og har Dia. Jeg drikker ca 5 liter i døgnet.


Nei, som nevnt har fastlegen min bare blåst problemet vekk hver gang jeg har tatt det opp. Men nå tror jeg at jeg må tvinge frem sjekking av litt av hvert, er litt bekymret for at noe er seriøst galt.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no