Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Neeeei ... Ketosen er borte :hjelp:

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 13:57   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Neeeei ... Ketosen er borte. :hjelp:

Så var vi der igjen da.... Ketosen er bortevekk.
Nå begynner jeg snart å bli lei - det er deilig med ketose, formen er fin og alt vel. Men jeg kommer så utolig lett ut av den. Og denne gangen kan jeg ikke fatte hvorfor heller.

Her er hva jeg har spist de siste tre dagene:

Kyllingsuppe (ED produkt) 2,7 g karb
Karbonade, sopp, grønnsaker
Lapper (Forumoppskrift, 6 g karb totalt for begge mellom-måltidene)
Karbonade med avocado og grønnsaker.
Lapper
Atkinsbar

Onsdag:
Sjokofrokost (ED produkt) 10 g karb inklusive melken.
Karbonade
Omelett med pølsebiter, grønnsaker
lapper, bringebær (1/3 forumoppskrift ca, skal tilsvare 2 g karb)
3 egg og 100 g bacon, grønnsaker
Atkinsbar


Torsdag
Kyllingsuppe (ED produkt)
2 egg, skinkebiter, salat
Brownie (ED produkt)
Ørret med sopp og grønnsaker

en del av gangene hadde jeg en skje seterrømme på grønnsakene.
Karbonadene er laget av kjøttdeig, egg, salt og pepper.
Grønnsakene er over bakken, stort sett crispisalat, slangeagurk, typisk tre cherrytomater eller en mikro rød paprika. Noen ganger en tredjedels sjallottløk.

Er det noen som kan peke ut synderen for meg? Ketosen var fin på mandag, men i går var jeg skikkelig sulten hele tiden, og siden jeg da ramset opp for meg selv og kom til at jeg spiste ganske mye på tirsdag også, så var jeg nok ganske sulten da også. Hvilket tyder på ødelagt ketose.

Atkinsbarene er valgt fordi de inneholder 1 g karb og fordi de metter meg og slukker suget totalt når jeg slenger ut av ketosen, så jeg får fred.

Jeg drikker kun usøtet te, vann og ett glass pepsi max hvis jeg har veldig lyst på.

__________________



Sist redigert av smilefjes : 19-06-08 kl 14:09. Årsak: Skrivefeil.
smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:09   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Neeeei....... :help:

Vet ikke så mye om Eurodiett, men jeg hart erfart at jeg kan falle ut av ketose hvis jeg spiser for mange karbohydrater til ett måltid. Jeg har sett at noen sparer på karbohydrater til frokost for å ha flere til middag. Det fungerer ikke for meg. Det går ikke an for meg å spise 10 karbohydrater i ett måltid. Jeg må spre de ut på alle måltidene for å holde meg i ketose. Håper at du finner ut av det.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:18   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Neeeei....... :hjelp:

Så i ettertid at du bruker Atkinsbar. Jeg faller ut av ketose når jeg spiser de. Vet ikke hvorfor, men det skjer hver gang.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:26   #4
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Neeeei....... :hjelp:

Aha!!! Da kan det stemme - jeg tenkte på dem, men etter å ha sjekket igjen og igjen og enda en gang kom jeg til at det virkelig bare står ett g karb på dem.

Men da - da hiver jeg resten i søpla!

Takk - det er godt det er flere av oss som ikke bare kan telle opp karbene også går ketosen av seg selv - felles skjebne, felles trøst?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:00   #5
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Neeeei....... :hjelp:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Aha!!! Da kan det stemme - jeg tenkte på dem, men etter å ha sjekket igjen og igjen og enda en gang kom jeg til at det virkelig bare står ett g karb på dem.

Men da - da hiver jeg resten i søpla!

Takk - det er godt det er flere av oss som ikke bare kan telle opp karbene også går ketosen av seg selv - felles skjebne, felles trøst?


Hei
Hva med sjokofrokosten fra ED? Den er vel noe av det mest karborike av ED produktene?

Jeg ville heller forsøkt å bytte den med en ED-pudding og beholdt Atkinsbaren... Vanskelig dette. Lykke til videre

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:11   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Neeeei....... :hjelp:

Vanskelig ja... :sukk:

Jeg tenkte å gå over til å lage ed sjokkoen med vann. Det er ikke så mye sukker i selve produktet, men den skal jo lages med 2 dl skummamelk - og det blir jo masse karb...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:43   #7
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Neeeei....... :hjelp:

Å.. var den den du mente? Jeg tenkte på den der sjokoladefrokostblandingen jeg. Nei, den du bruker, ineholder vel ikke så mye.

Enig med deg i at det kanskje er melka som ødelegger da. Har du forsøkt EDs melkepulver? Laktolight inneholder mindre enn 2 KH i en pose som passer til ca 2 dl vann.





Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vanskelig ja... :sukk:

Jeg tenkte å gå over til å lage ed sjokkoen med vann. Det er ikke så mye sukker i selve produktet, men den skal jo lages med 2 dl skummamelk - og det blir jo masse karb...

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 17:28   #8
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Neeeei....... :hjelp:

edsjokofrokost går å lage med sukkerfri soyamelk Da sparer du litt.
hva slags kjøttdeig bruker du? viktig å sjekke og dobbelsjekke den... jeg bruker alltid ren karbonadedeig, eller kyllingkjøttdeig, den inneholder bare kyllingkjøtt og ingenting annet...
Håper du finner ut av det!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:42   #9
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Neeeei ... Ketosen er borte :hjelp:

Det er så bra med litt hjelp
Jeg har testet laktolight - kjøpte ehm... 120 poser for sikkerhets skyld... Den får jeg ikke ned. Men sjokopuddingen går greit med soyamelk, så jeg prøver det på sjokofrokosten også. Og funker det ikke det heller, så selger jeg pakkene og går over til egg og pannekaker isteden... Jeg _skal_ ha den ketosen på plass stabil og fin...

Sjekket brownie posen i dag da - den renner jo over av karber den også, så den er det over og ut med. Jeg baker heller en ostekake selv når jeg vil kose meg.

Sukk... jeg angrer nesten litt på eurodietten akkurat nå, tror jeg skal lese stort og lenge i ketolyseboka etter at jeg får kjøpt den i morgen. Også skal jeg spise kyllingsuppa og paellaen...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 20:44   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Neeeei ... Ketosen er borte :hjelp:

Dessuten har syklus noe å si, hadde aldri utslag i mens...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp - ketosen min rømmer ... smilefjes Lavkarbo generelt 23 08-07-08 19:29
Hjelp! Bokmerkene mine er borte! Huldr Generell diskusjon 3 22-04-08 14:20
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no