Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 21:39   #26
Karikatur
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 101
Karikatur er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

"hmmm", her kommer en til fra nybakt mamma!

Håper jeg kan få henge med dere, selv om jeg har startet på feiging-varianten (dvs pulverkur). Begynte ikke å lese her inne før etter at jeg hadde signert kontrakten, ellers hadde jeg nok forsøk ketose på egenhånd først. Nuvel, har en plan om å gå over til ketolysemat, helt eller delvis, etter et par uker på pulver.

Ellers så er jeg 31 år, har et barn på snart halvannet år og en snill samboer (bortsett fra at han lagde hjemmelaget, velduftende pizza første dagen av kuren min ) Jeg har lagt på meg 10 kg siden fødsel, og føler de kiloene er veldig unødvendige. I tillegg hadde jeg vel en 10-15 kg for mye fra før av.
Så jeg skal ned 20 kg!

Igjen, håper jeg får lov til å henge med dere!

Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:17   #27
Tjohei
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 9
Tjohei er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg får hive meg med her jeg også Jeg har ikke begynt på noe enda, holder på å sette meg inn i alt her. I mitt hode høres dette helt rart ut hehe Spise meierismør og seterrømme??! Tror det kommer til å bli tøft å ikke få spise ris og pasta, det er jo det vi har levd på til nå. Men jeg skal klare det! er jo så mye annet godt man kan lage Og jeg blir såå imponert av alle dere som har gått ned så mange kilo, dere er superflinke!
Lykke til til alle oss som skal og som har begynt på dette!

__________________
Anybody here who believes in telekinesis, raise my hand!


Tjohei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startfasen Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:19   #28
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei alle auguststartere!
Jeg er 35 år, har en veslevoksen datter på 3 år, og er gift med en mann som heldigvis også er lavkarbotilhenger. Ellers er jeg lesehest, klesgal, og med en stor forkjærlighet for vesker og sko. Og nå i august har jeg sannelig blitt litt opptatt av trening også. Etter 2 uker på ketolyse har jeg vært mer på bena enn jeg har vært de tre siste årene - energinivået har skutt i været etter denne kostholdsomleggingen. Jeg har hatt et mildt sagt usunt forhold til godis en lang periode, dvs et stort inntak av godteri hver eneste kveld i lang, lang tid. Parallellt med en strutseoppførsel ift badevekten og sofasitting til den store gullmedaljen har jeg selvfølgelig pådratt meg en del kilo. Etter en sommer der jeg har unngått bikini, mistrivdes i shorts og fått en permanent badering har jeg funnet ut at nok er nok. Jeg har ikke hatt en eneste dag i sommer der jeg har følt meg vel uten å tenke på de #€#€& kiloene. Veiingen var selvfølgelig en nedtur, men nå skal jeg sørge for opptur mtp helse og vekt.
Jeg gleder meg til å gjøre det sammen med dere andre!

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 23:26   #29
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Mange nye, så kjekt......har v ært i brylluo, klarte å få i meg en marsipan kake, og ett lite sjokoladekake stk........men ny dag i morgen

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:31   #30
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Hei alle sammen
Jeg startet Ketolysekuren i dag, så jeg er heeeeeeeeeeeeelt fersk!!!
Fikk barn 23. Februar og siden da har veiingene mine sett ca. slik ut:

ca. 1.Mars: 110
ca. 1.April: 104
ca. 1.Mai: 99
ca. 1.Juni: 95
ca. 1.Juli: 92
I dag: 89

Målet er 70 kilo innen 23. Februar, altså ett år etter fødselen )) Det er overkommelig

MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 13:49   #31
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Auguststarter her også. Har gått på ketolysekuren tidligere, jan-mai 08 og gikk da ned 15 kilo. Men så var det div. som sjedde og jeg greide ikke å holde lavkarbokostholdet så nå har de 15 kiloene + 5 nye kommet på :sukk: Startet opp igjen på mandag og til nå har det gått veldig bra. Ikke lyst på karber og karbmat i det hele tatt. Veier ikke maten, men holder meg til mat jeg vet har lite karb. Ligger vel litt over ketolyse nivå egentlig, tipper ca. 20-25 g karb. pr. dag. Har ikke flere ketoskticks men skal prøve å få kjøpt i løpet av uken. Har snikveid meg litt og ser at det går nedover så da gjør jeg sikkert noe rett

Har veiedag på mandag og er spent på vekta i mrg
9. august: 82

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:07   #32
Anti
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 12
Anti er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Auguststarternes tråd

Hei alle sammen.

Jeg begynner også (igjen) på mandag. Har ikke noe tall på hvor mange kilo jeg skal ned enda, men håpet ligger på 20 tallet et sted. Veier nå godt over 90 kg så her er det mye å ta av. Veier meg eksakt i morgen da det blir første offisielle dag. Satser senere på å veie meg på onsdager da dette passer meg best.
Har forsøkt en gang tidligere så vet at det virker da jeg gikk ned rundt 10 kg på forholdsvis kort tid.
Denne gangen skal jeg ta det rolig og pent og håpe at dette er for resten av livet.

Lykke til alle dere andre

Anti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 20:44   #33
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei, jeg slenger meg på her jeg også!

Blir litt bedre å ha litt "samarbeid"

Jeg er en jente på 31 år, er gift med to små herlige (til tider store monster;-) barn på 5 og 7 år. Bor i Trondheim, hvor det forøvrig er nydelig vær i kveld :-)
Gikk på ketolysekuren for 3 år siden. Gikk da ned 27 kilo, fra 85 kg til 58 kg. Helt herlig!! Men i det siste halvåret er det sneket på seg ca. 10 kg. av forskjellige grunner.
Litt bittert med tanke på alle de fine klærne mine som er en stor tanke trang, men også en motivasjon.
Har min første da på ketolyse i dag, veiedag i morgen (mandag)
Veier nå ca. 68 kg, og skal ned til 58 kg.

Lykke til alle sammen, sammen er vi sterke!

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 20:56   #34
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Skal vi ha dette som skravletråd, og lagem en egen veietråd? Eller skal de som vil skrive vektnedgang her også?


Veldig bra at vi blir så mange, forresten!

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:02   #35
meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 23
meg er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg starter opp i morgen, og blir med på denne tråden. Gleder meg. Ketose gir en god følelse i kroppen når en bare kommer over de første dagene/ukene med plager.

Jeg hadde en periode på lavkarbo fra januar 09, men mye reising og hotellmiddager gjorde at jeg ikke klarte å holde meg innenfor karbogrensene. Etter å ha gått ut og inn av ketose i ca 1/2 år fant jeg ut at det ikke kan være mye sunt for kroppen og gikk over til vanlig kosthold. Det resulterte selvfølgelig at de kiloene jeg hadde greid å ta av kom på igjen med følge av noen ekstra.

Nå er motivasjonen på topp og kiloene skal bekjempes
Jeg har 28 kilo som skal av og håper å være kvitt mesteparten av dem før 1.juli 2011

meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:42   #36
Muffin
Juniormedlem
 
Muffin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 26
Muffin er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei!
Melder meg inn her jeg også.
Har snust på lavkarbo i flere år, men har ikke blitt til at jeg har prøvd det før nå.
Har holdt på ett par dager nå, og er spent på fortsettelen. Er egentlig veldig glad i brødmat, så der tror jeg den største utfordringen ligger. Jeg er ikke så glad i middagsmat, og kommer aldri til å klare å spise en kotelett til frokost f.eks.
Har egentlig vært slank hele livet, og har som regel bare tatt av meg noen kosekilo som har sneket seg på ett par ganger tidligere.
Men på grunn av en sykdom har jeg lagt på meg mye mer nå (gjorde det samme for to år siden, men ikke fullt så mange kilo, og de gikk jeg ned ved hjelp av kaloritelling). Trives slett ikke slik jeg er nå, så SKAL ned!

Ellers er jeg 41 år, gift og mor til to.

Lykke til alle sammen !

Muffin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:43   #37
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

OI!! Er det en tråd for oss som starta i august og?? Jeg vil veldig gjerne henge med dere! Jeg starta 1.august og har til nå hengt med i en annen tråd. Jeg er fra Trøndelag, er ca midt i livet (den beste alderen), har laaaang erfaring fra vanlig slanking - til dels med godt resultat og. Jeg har hatt hatt muligheten til å jobbe med de samme kiloene mange ganger uten at de har forsvunnet for godt. Nå har jeg lagt om kursen, og ser at tross fløte, seterrømme, masse smør osv så krymper kroppen om ikke vekta. Jeg gikk ned 2 kg fra midten av juli til 1.august bare ved å kutte ut karbohydrater. Fra 1.august har jeg vært nøye, notert ned hva jeg spiser, lest bøker, lest på nettet, spurt og gravd - og har ikke gått ned mer i vekt. Skaldeman sier i den første boka at å bare se på vekta er feil; altså forholder jeg meg til klærne mine.

Har hatt storarbeid i dag; rydda i klærne mine. Skjemmes! av å ha så mye klær. Nå har jeg vært knalhard med meg selv; nå er det "fin"klær igjen. Alt som er kjøpt fordi det kan være kjekt, fordi hvem vet hva jeg får bruk for osv, er sendt Fretex. Videre har jeg kun tatt vare på slike klær jeg er stolt av å ha. Skal være flinkere å kle meg fint fra nå av!! Det var ei som sa en gang jeg stod og prøvde klær, at "du vil visst ikke være fin du"... - den satt i lenge. Kanskje har jeg underbevisst unngått å prøve å kle meg fint? Regner med jeg kan være et godt kasus for en psykolog som ønsker å studere slike tanker

Pr i dag har jeg ca 15 kg jeg skal av med; gjerne ved å spise god mat som jeg gjør i dag. Håper det løsner snart, med tanke på hvor romslige klærne er må det da være mer enn 2 kg?

Gleder meg til å følge denne tråden videre i motgang og nedgang til oss alle!

PS: veiedag på mandager selv om jeg tjuvkikker hver dag

  Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:48   #38
meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 23
meg er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Glemte å presentere meg

Jeg er 49 år, bor i Kristiansand, er gift og har to voksne barn.

__________________

meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:54   #39
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Muffin, her.

Er egentlig veldig glad i brødmat, så der tror jeg den største utfordringen ligger.

Sjekk bloggen til LenaBeatrice; jeg har laget tekaker og får dekket brødbehovet av bare å ha de i fryseren. Spiser egg/bacon/laks med ulike varianter til frokost og salat til lunsj
Videre er det en lavkarbokokebok på forumet; se denne linken. JEg er helt overveldet over alle oppskriftene som finnes for lavkarbomat; det er ikke noe problem å holde seg på denne stien hvertfall

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 00:53   #40
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Imorgen braker det løs! Har nettop spist min siste brødskive, and i like it!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 07:32   #41
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Da var første (nei, andre) veiedag her. Men første som kan ha noe vektnedgang, da!

Startvekt: 90,2 kg
16/8-10: 88.4 kg

Hurra, da er jeg i gang på ordentlig! Dette blir bra. 1,8 kg kan jeg ikke grine av, selvom mye sikkert er vann.

Nå nyter jeg mitt eget selskap litt, før de tre håpefulle våkner til live. Har første dag etter ferien i dag, og er litt mer enn normalt trøtt.

Ønsker alle en god dag, og håper de som har veiedag i dag blir fornøyde!

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:04   #42
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

God morgen! Jeg står standby +/- 3 hg sånn som jeg har gjort i 3 uker. Tror jeg må begynne å studere litt nærmere hva som stopper meg. Ha en god dag alle sammen!

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:00   #43
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hallo alle sammen!!

Da var veiedagen kommet, var heldig ikke så ille som jeg hadde fryketet,
67,2 kg. Kan si meg fornøyd med det.
Hodepinen værker, men vet at den vil forsvinne om noen dager.
Eller så går det greit, geder med til den første uka er omme for da vet jeg at motivasjonen er bedre.

Ha en fortreffelig dag, og lykke til alle sammen :-))

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:41   #44
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

Skal vi ha dette som skravletråd, og lagem en egen veietråd? Eller skal de som vil skrive vektnedgang her også?


Veldig bra at vi blir så mange, forresten!

Kanskje vi skulle hatt to stykker? det er kanskje enklere å beholde oversikten og applaudere de strålende resultatene vi forhåpentligvis kommer til å oppleve i en egen veide/ måletråd?

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:42   #45
Nokkin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Aurskog/Høland
Innlegg: 13
Nokkin er på en erverdig vei
Wink

Sv: Auguststarternes tråd

Supert!
Slenger meg med her jeg også. Startet 09/08-2010
Har holdt på en uke i dag, og har gått ned 2 kg allerede.

Jeg er 174 cm høy, og veide 86,5 kg ved start.
Målet er å gå ned 15 kg.

Vekt i dag 84,5 kg

Nokkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 11:48   #46
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Laget en egen veietråd jeg. Håper alle legger inn vektnedgangen sin der

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg



Sist redigert av Bayone : 16-08-10 kl 11:54.
Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 11:53   #47
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Slenger meg på her jeg også!

Startvekt 102,3 kg (lørdag 7.8)
første veiing - 101.0kg (lørdag 14.8)

- 1,3 på én uke og jeg er fornøyd!

til alle auguststarterne!

__________________
Min journal: Nå skal bollemagen vekk en gang for alle!
Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:35   #48
msb
Juniormedlem
 
msb sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20
msb er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei,
jeg burde også være med her kjenner jeg...
Etter to barnefødsler og et veldig vektfokus fra 13 års alderen tar jeg nå fatt på mine ca 40 kilo for mye. Det er mye.. det er nesten en hel voksen person... Min mann gjør dette sammen med meg - og takk for det!!! Starter i morgen etter handletur i dag, har ikke turt å veie meg enda... tror jeg venter til Fredag.

Sånn, da har jeg liksom "sagt" det - håper det blir en realitet!

msb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:57   #49
Nei, nå!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 44
Innlegg: 21
Nei, nå! er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Auguststarternes tråd

Hei, alle sammen!
Dette er mitt første innlegg på lavkarbo.no, men jeg har lest mye her tidligere. Jeg har to ganger tidligere gått ned ved hjelp av lavkarbo-spising, (en gang 20kg, den andre gangen 25 kg) så jeg vet at det fungerer, men har likevel latt meg selv gå opp igjen (sist gang etter et svangerskap og diverse andre unnskyldninger ), men nå er jeg motivert igjen og har en plan om at denne gangen skal jeg vedlikeholde vekttapet bedre. Det største problemet med denne typen diett for meg er at jeg blir veldig matlei etter en stund, men nå som jeg har funnet denne siden og oppskriftsamlingen håper jeg at jeg skal holde meg bedre i skinnet denne gangen

__________________


Nei, nå! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 18:08   #50
lady jaja
Juniormedlem
 
lady jaja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
lady jaja er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Slenger meg på jeg også. Startet i begynnelsen av august for fullt, og har gått ned jevnt og trutt.
Første mål er å få BMI under 30, og er snart halvveis til det!
Vekt fredag 13/8; 88,5
Veie og måledag på fredager.

__________________



lady jaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo my way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 18:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no