Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-11, 12:32   #101
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jeg er litt i tenkeboksen ang skaldemann, driver og leser boka, og funderer.
Er det "smertefritt" å gå over fra ketolyse til skaldemann tro?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 12:39   #102
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg er litt i tenkeboksen ang skaldemann, driver og leser boka, og funderer.
Er det "smertefritt" å gå over fra ketolyse til skaldemann tro?

Ja - det er det. Du bare kuttet ut mye av grønnsakene....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 13:54   #103
Kattepine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 8
Kattepine er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Ruslepølsa og Snorkfrøken har sannelig hjulpet meg! I dag prøver jeg med ca. 2000 kcal og legger alt inn på Diett.no. Det var utrolig lettvint på Diett.no å finne ut hvor mye en spiser og hvordan fordelingen er på fett, proteiner og karber. Jeg kunne ikke for mitt bare liv forstå hvordan folk greide å holde styr på alt mulig. Føler meg litt mer opplyst i dag. Er også en smule mer 'fit for fight', ikke minst takket være folk innpå sidene her som har opplevd nøyaktig de samme tingene som meg.

Og ute skinner sola og det er vår i landet. Hurra!

Kattepine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 14:41   #104
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av Kattepine, her.

Ruslepølsa og Snorkfrøken har sannelig hjulpet meg! I dag prøver jeg med ca. 2000 kcal og legger alt inn på Diett.no. Det var utrolig lettvint på Diett.no å finne ut hvor mye en spiser og hvordan fordelingen er på fett, proteiner og karber. Jeg kunne ikke for mitt bare liv forstå hvordan folk greide å holde styr på alt mulig. Føler meg litt mer opplyst i dag. Er også en smule mer 'fit for fight', ikke minst takket være folk innpå sidene her som har opplevd nøyaktig de samme tingene som meg.

Og ute skinner sola og det er vår i landet. Hurra!

Så bra! Jeg har gått på Grete Roede før så jeg er medlem på vektklubben på nett der og reg. alt jeg spiser der, så har jeg kontroll Ser litt artig ut for den anbefaler det omvendte på fett/karbo som jeg spiser, men så mye mere virkningsfullt a gitt!

Lykke til videre og bare spør!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:11   #105
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Altså. Nå er jeg ikke den eneste som går på lavkarbo her i huset, så jeg skal lage denne uansett. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal spise av den eller ikke! Jeg snakker om lavkarbo Dronning Maud. Ingrediensene er som følge: sukrinmelis, gelantin, egg, fløte, cavalier sukkerfri mørk sjokolade. Å spise dette strider imot prinsippet mitt med å spise naturlig mat. Hadde det ikke vært for sjokoladen så. Men bruker igrunn ikke sukrin heller, selv om det også skal være naturlig. Hmm..

Hva med dere andre på skaldeman, skal dere lage noe spesielt til påsken?

Og en ting til; er det å "sprekke" å spise lavkarbo-dessert på skaldeman?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg

Sist redigert av ekenna : 15-04-11 kl 15:16.
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:37   #106
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jaja, det ble til at jeg spiste Dronning Maud. Og selv om det var lavkarbo, fikk jeg dårlig samvittighet... Men! I dag er jeg tilbake for fullt, ny uke nye muligheter

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:06   #107
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Jaja, det ble til at jeg spiste Dronning Maud. Og selv om det var lavkarbo, fikk jeg dårlig samvittighet... Men! I dag er jeg tilbake for fullt, ny uke nye muligheter

Hei! Det er iallefall mye bedre å spise lavkarbo (og høyfett er minst like viktig så man ikke danner insulin pga for mye protein/karbo) en at man går på en eske med freias påskeegg ;D

Har gått ned 0,2 kilo siste uken mot gjennomsnittlig 1 kg, men bare det å ha gått ned i påsken er jo noe helt annet en en vanlig påske så er fornøyd! Har ikke veid maten (noe jeg liker for få vite at fettprosenten er god nok) og har blitt litt vel mye atkinssjokkis og bacongull etc. Jeg regner ikke det å spise noe LCHF for å sprekke, det er jo det skaldeman anbefaler også, bare at man beveger seg litt bort fra hans filosofi om ren mat. Men så lenge det er få festdager og mange hverdager med ren mat syns jeg det er ok for meg

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:29   #108
@home
Juniormedlem
 
@home sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 10
@home er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Hei, melder meg på her. Har vært nøye med lavkarbokosten siden juli. Men gått sakte ned i vekt. Faktisk litt opp i vekt i mars. Har nå funnet ut at jeg må følge hardcore varianten for å få vekttap. Dvs leve på egg, kjøtt, fisk, smør og litt fløte/ost.
Unner meg kaffe tre ganger om dagen, med en skvett fløte i. Grønnsaker - nada til hverdags, litt til fest/helg.
Veide 110 i august, har gått ned 9kg hittil.
Ble satt på min første slankekur som åtteåring, og har forsøkt uttallige varianter etter det. Er nok superfølsom for karb.
Mitt mål er å gå ned 20 kg til. For deretter å leve på lavkarbo, men å kunne spise litt mer grønnsaker, litt nøtter etc.
Må nok bruke tiden til hjelp, men ønsker litt jevnere nedgang.
Etter påske har pilen på vekten begynt å røre på seg i riktig retning.
Ny giv - klar til kamp!

@home er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 19:11   #109
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av @home, her.

Hei, melder meg på her. Har vært nøye med lavkarbokosten siden juli. Men gått sakte ned i vekt. Faktisk litt opp i vekt i mars. Har nå funnet ut at jeg må følge hardcore varianten for å få vekttap. Dvs leve på egg, kjøtt, fisk, smør og litt fløte/ost.
Unner meg kaffe tre ganger om dagen, med en skvett fløte i. Grønnsaker - nada til hverdags, litt til fest/helg.
Veide 110 i august, har gått ned 9kg hittil.
Ble satt på min første slankekur som åtteåring, og har forsøkt uttallige varianter etter det. Er nok superfølsom for karb.
Mitt mål er å gå ned 20 kg til. For deretter å leve på lavkarbo, men å kunne spise litt mer grønnsaker, litt nøtter etc.
Må nok bruke tiden til hjelp, men ønsker litt jevnere nedgang.
Etter påske har pilen på vekten begynt å røre på seg i riktig retning.
Ny giv - klar til kamp!

Lykke til!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:57   #110
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av @home, her.

Hei, melder meg på her. Har vært nøye med lavkarbokosten siden juli. Men gått sakte ned i vekt. Faktisk litt opp i vekt i mars. Har nå funnet ut at jeg må følge hardcore varianten for å få vekttap. Dvs leve på egg, kjøtt, fisk, smør og litt fløte/ost.
Unner meg kaffe tre ganger om dagen, med en skvett fløte i. Grønnsaker - nada til hverdags, litt til fest/helg.
Veide 110 i august, har gått ned 9kg hittil.
Ble satt på min første slankekur som åtteåring, og har forsøkt uttallige varianter etter det. Er nok superfølsom for karb.
Mitt mål er å gå ned 20 kg til. For deretter å leve på lavkarbo, men å kunne spise litt mer grønnsaker, litt nøtter etc.
Må nok bruke tiden til hjelp, men ønsker litt jevnere nedgang.
Etter påske har pilen på vekten begynt å røre på seg i riktig retning.
Ny giv - klar til kamp!

Lykke til @home!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:03   #111
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Det er iallefall mye bedre å spise lavkarbo (og høyfett er minst like viktig så man ikke danner insulin pga for mye protein/karbo) en at man går på en eske med freias påskeegg ;D

Har gått ned 0,2 kilo siste uken mot gjennomsnittlig 1 kg, men bare det å ha gått ned i påsken er jo noe helt annet en en vanlig påske så er fornøyd! Har ikke veid maten (noe jeg liker for få vite at fettprosenten er god nok) og har blitt litt vel mye atkinssjokkis og bacongull etc. Jeg regner ikke det å spise noe LCHF for å sprekke, det er jo det skaldeman anbefaler også, bare at man beveger seg litt bort fra hans filosofi om ren mat. Men så lenge det er få festdager og mange hverdager med ren mat syns jeg det er ok for meg

Det gikk visst bra, selv om jeg var litt skeptisk forrige fredag da jeg trodde jeg hadde gått opp noen hundre gram. Senere på dagen fikk jeg mensen, og da forstod jeg jo sammenhengen. Uansett, i dag var det ny veiedag, og jeg ble positivt overrasket. Jeg startet på 125 kg og i dag veier jeg 105 kg. Fantastisk! Så da er andre delmål nådd, og jeg må punge ut for belønningen min, nytt, eksklusivt smink og nye hårprodukter. Gleder meg til de neste 5 kg er borte asså ^^

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:08   #112
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Det gikk visst bra, selv om jeg var litt skeptisk forrige fredag da jeg trodde jeg hadde gått opp noen hundre gram. Senere på dagen fikk jeg mensen, og da forstod jeg jo sammenhengen. Uansett, i dag var det ny veiedag, og jeg ble positivt overrasket. Jeg startet på 125 kg og i dag veier jeg 105 kg. Fantastisk! Så da er andre delmål nådd, og jeg må punge ut for belønningen min, nytt, eksklusivt smink og nye hårprodukter. Gleder meg til de neste 5 kg er borte asså ^^

Så bra! Gratulerer og lykke til videre!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:58   #113
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Woh, nå er jeg tilbake i gamet føler jeg :P
De siste dagene har jeg drukket litt smoothie, som kanskje ikke er 100% skaldeman, men FY så lenge den metter!

Tar en dæsj bringebær, et par store spiseskjeer med creme fraishe og en god dæsj fløte og cottage cheese.
Jeg drakk dette på første pausen på jobb i dag, og den var halv ni.
Var ikke sulten igjen før halv tre!
+ drakk jo også masse vann, men er digg at enkel mat ofte metter lenge.
Følte jo at ganen ble smørt, hehe, så tror jeg var flink med fettet der :P

Får sjekke i morgen om det har hjulpet litt i det siste da, selv om jeg har syndet med sjokolade i helgen x)

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:26   #114
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent
Smile

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Så mange flinke folk

Har akkurat startet på 50+ men trenger hjelp ang. fakirbiffene (som er kjempegode!)

Har noen noen ideer om hva som fungerer når kjøttdeigen er for mager (blandet svin/storfe, 12 % fett) og en ikke har mulighet for rent flesk eller ren svinekjøttdeig?

Har skummet side opp og side ned her uten å finne ut noe.
Er takknemlig for all hjelp

Jeg liker å pakke med meg en fakirbiff når jeg drar på tur, uten noe tilbehør... Lettvint og greit, ikke no' søl, bare mums...

Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:33   #115
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Ikke tilgang på flesk? Får du ikke tak i hos slakterbutikk/ferskvareavdeling i butikk? Hva med å kjøpe f.eks. grillribbe og kverne kjøttdeig selv?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:45   #116
@home
Juniormedlem
 
@home sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 10
@home er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Her går det mye i fakirbiffer om dagen, med litt hjemmelaget aioli til. Det tror jeg har satt fart på prosessen.
Jeg er så spent på hvordan de neste ukene blir, vil nedgangen fortsette, eller stopper det det helt opp igjen?
Her er det veiing hver morgen, og føring av matdagbok på diett.no!

__________________


@home er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 01:06   #117
Isbergan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 10
Isbergan er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av Tante TI, her.

Så mange flinke folk

Har akkurat startet på 50+ men trenger hjelp ang. fakirbiffene (som er kjempegode!)

Har noen noen ideer om hva som fungerer når kjøttdeigen er for mager (blandet svin/storfe, 12 % fett) og en ikke har mulighet for rent flesk eller ren svinekjøttdeig?

Har skummet side opp og side ned her uten å finne ut noe.
Er takknemlig for all hjelp

Jeg liker å pakke med meg en fakirbiff når jeg drar på tur, uten noe tilbehør... Lettvint og greit, ikke no' søl, bare mums...

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, vanskeligheter med å få tak i fett nok på en enkel måte. Var inne på å prøve å kverne feks en ribbe selv, men det er jo ganske mye jobb. Jeg er også ganske ny på skaldeman, jeg er mann og jeg liker ting lettvint når det kommer til matlaging

Så jeg kjøpte vanlige fryste hamburgere på Rema(79) for en pose med ti stk. Tiner de opp, legger inn 15g norwegia ost samt en stripe sennep, steker i panne ca 2 min, og deretter 30 min på 170 grader i stekovn.

Her blir fettkvoten for liten, så min løsning ble å lage noen sjokolader som jeg fikk oppskrift på for en tid tilbake, de består av egg, smør, 70%kokesjokolade freia samt hasselnøtter. Jeg tar 3 slike biter til dessert og vips fettprosenten er 76, karb 2 og protein 22. Det er en halv teskje med kunstig søtning i sjokoladene men karbs totalt for hele måltidet blir 2,59 iflg Diett.no.

Et annet alternativ jeg bruker er fløtepannekaka til Lene Beatrice, som lages av 2 egg og 0,5 dl fløte, vispes sammen og stekes i smør. Dette gir to pannekaker. Legger på 10 gr majones på burgerbolla og surrer pannekaka rundt, det blir veldig godt faktisk Denne gir en fett% 76, karb 1 og protein 23 karbs totalt for hele måltidet er 1,18gr.

Vet ikke om alt dette er helt skaldemansk, men det fungerer hvertfall veldig bra for meg og begge alternativene metter utrolig godt og lenge. Jeg har holdt på med dette i snart 4 uker og er vel gått ned ca 14,5 kg Og en hel drøss med cm både her og der

__________________


Isbergan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:24   #118
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Hei!

Selv om det står 12% fett på kjøttdeig-pakka blir det et annet forhold når vann er fordampet og du har lagt smør i panna etc. Dette skriver han en del om i bøkene sine. Så sjekk kjøttkakene inkl. stekefettet du kan helle over tilslutt, så er du nok oppe i over 70% fett tenker jeg. Jeg lager kjøttkaker med vanlig gilde kjøttdeig eller svinekjøttdeig (som det jo står mager på). Med en fløteskvett, et egg og godt med smør i panna kommer de på opp mot 75% fett. Sjekk på diett.no

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:26   #119
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Takk for svar og ideer, Snorkfrøken og Isbergan

Jeg har så langt puttet både oliven og fetaost inni noen kjøttboller av denne magre kjøttdeigen, men både oliven og feta smaker fy... Så jeg surrer en i et par ss fløte og demper den "ekle" smaken med masse sterkt krydder
Har ikke regnet på det, men maten glir ned, og det samme har vekta gjort hittil, så det går vel greit.
Kanskje jeg skal prøve med finklippet bacon neste gang?

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:34   #120
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Hei! Du kan godt bruke gräddost i stedet for feta. Eller en annen ost du liker Og bacon er topp. Og ta en klatt rømme istedet for oliven da vel, eller en ekstra kule smør i panna. Hørs ut som du får fett nok iallfall Lykke til videre!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 18:20   #121
monelle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 9
monelle er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Så kjekt at det er flere som bruker kjøttkakene! Når jeg har lager av dem i frysen, føler jeg meg trygg for da har jeg alltid noe å spise. Men jeg er ikke alltid like heldig med konsistensen på de. Hvis jeg bruker så mye fløte som Skaldeman sier, henger de nesten ikke i hop. Så jeg pleier å ha mindre fløte og i tillegg bruke eggehvitene. Dermed blir jo sammensetningen en helt annen enn det som er hans intensjon. Men skitt på det! De funker!!

__________________


monelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 18:22   #122
monelle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 9
monelle er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Utrolig irriterende at jeg ikke husker passordet til den der målesaken! Jeg har nå gått ned 10 kilo, og vil gjerne ha cred for DET Finner ikke ut hvordan jeg kan få nytt passord. Eller eventuelt bare fjerne den. Anyone?

__________________


monelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:55   #123
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av monelle, her.

Så kjekt at det er flere som bruker kjøttkakene! Når jeg har lager av dem i frysen, føler jeg meg trygg for da har jeg alltid noe å spise. Men jeg er ikke alltid like heldig med konsistensen på de. Hvis jeg bruker så mye fløte som Skaldeman sier, henger de nesten ikke i hop. Så jeg pleier å ha mindre fløte og i tillegg bruke eggehvitene. Dermed blir jo sammensetningen en helt annen enn det som er hans intensjon. Men skitt på det! De funker!!

Jeg bruker også hele egg. Det ble så mange eggehviter jeg "aldri" får brukt ellers (klart de kan fryses til påkommende tilfeller, men... )
Jeg blander 3 hele egg og en halv liter fløte med 1 kg. kjøttdeig og kjører det på full guff i kjøkkenmaskinen. Da blir deigen nesten som farse og er mye enklere å forme, og de blir faste og fine når de er ferdig stekte.

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 23:31   #124
Kattepine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 8
Kattepine er på en erverdig vei
Angry

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jeg la dette på en annen tråd i kveld, siden jeg ikke greide å finne denne siden igjen. Men her er jeg, og:
JEG GÅR HELLER IKKE NED!!!!!!!!
Har gått ned et bittelite kilo på fire uker, jeg. Totalt 3kilo på over to måneder. Prøvde å kutte ut ost en uke, det hjalp ikke. Nå har jeg lest at jeg bør kutte ut både ost, fløte og rømme... Hva er det igjen da da???? Hvordan skal jeg få nok fett, som Skaldeman sier vi skal ha masse av? Skal jeg bare spise kjøtt, fisk, egg og smør?

Jeg skal ned ca. 15kg. Er per i dag 79kg, og 167cm høy. Og så har jeg diabetes type 2 og lavt stoffskifte.

Det aller, aller verste er likevel at det ser ut til at jeg har lagt på meg som en gris .... Selv om jeg har gått ned 3 kg, så har jeg aldri hatt så svær og deigete mage før i hele mitt liv. I dag var det plutselig 2o grader i Bergen, og jeg benket meg ute på altanen iført en poselignende sak à la kjole, og fikk plutselig se LÅRENE mine! Jeg som alltid har hatt ganske slanke lår, har nå fått dissende, skjelvende fleskelår. Hva ER det som SKJER??

Jeg fikk tips om å gi dette opplegget 3 mndr, men nå vet jeg sannelig ikke, jeg... Jeg har jo ikke lyst til å bli FEITERE!!!!!!!!!!! Og nå er det vel ca 3-4 uker igjen av de 3 månedene og magan henger og slenger og ser ut som en diger ballong. Og plutselig (igjen!) aner jeg faktisk ikke hva jeg skal spise mer. Det ser ikke ut til at noe går min vei uansett.. Måle magen? Ha hahaa ja, målebåndet er vel snart for lite, det trenger jeg ikke å måle for å se.

Nå er jeg sur og sint (også igjen....)

Kattepine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 10:02   #125
Kattepine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 8
Kattepine er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Da er det like før jeg gir meg på dette!

Lørdag og veiedag, og jeg har gått opp 1kg! Så nå er jeg 80. IGJEN.

Minus 2kg til sammen alt i alt på 10uker. Pluss fire uker med LCHF før det igjen. Men det var jo kjekt å se 70-tallet en stakket stund, om ikke annet.

Ønsker alle lykke til videre med dette.

Dette funker heller ikke for meg, dessverre. Jeg gir opp.

Kattepine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å gå fra lavkarbo til "normal" mager diett? Floater Spørsmål og svar 13 27-12-10 23:41
Flere som skal ned ca 15-18 kg, og vil "følge" meg på veien? Fofa Generell diskusjon 29 02-12-10 10:55
Flere som opplever "rar" smak på blomkålen? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-10-10 14:24
Noen som har sett "Rett diett" på FEM? Janis Lavkarbo generelt 15 13-08-09 21:51
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no