Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mat fra SDS (Spis deg slank)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-12, 10:20   #1
Jeane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 30
Jeane er på en erverdig vei

Mat fra SDS (Spis deg slank)

Jeg er nybegynner her jeg også. Har presentert meg i introduksjon/nybegynnertråden. Og har fått verdifulle fine svar der.
Etter å ha startet med lavkarbo uten nevneverdige kunnskaper i forkant, har jeg nå lest litt i Hexeberg, og en god del på nett. Jeg prøvde først (i 3 uker) å lage egne måltider. Syns det virket veldig bra, både søvn, overskudd og blodsukker ble bra (stabilt). Vekten derimot den gikk både ned, og så opp igjen. Litt oppgitt over det. Jeg er 155 høy, og ikke veldig overvektig, ca 4 kg ved oppstart. I slutten av forrige uke (etter 3 uker på diett) veide jeg 58,2, og hadde da i prinsipp bare tatt av 0,6 kg siden oppstart. Jeg hadde da tenkt å begynne på 1 uke med SDS og har nå etter 2 dager gått ned 1,1 kg. I motsetning til når jeg lagde egen mat og spiste når jeg ble sulten (og småsulten på kvelden), har jeg nå opplevd å være sulten på kveldene (sånn i 8-tiden på kvelden). Jeg har kjøpt en meny for aktiv, siden jeg trener ca 3 ganger per uke. De dagene jeg ikke trener spiser jeg 4 måltider, mot 5 de dagene jeg trener.

Hva kommer det av at SDS gjør at jeg tar av kilo, men min egenkomponerte ikke gjør det? Jeg har nå en diett hos SDS som gir maks 24 g karbohydrater per dag. Men er det bare antall karber som gjør dette?
Er det noen her som har erfaringer med SDS kontra egenkomponert meny? Og som har synspunkter på det?

Jeg vurderer å kjøpe en uke til nå, for å fortsette ut neste uke. Jeg må innrømme jeg ikke syns alle måltidene er like gode. Brødet er godt (soft med ost/nøtter tror jeg det heter), noen av middagsmåltidene er vel salte i smaken. Men det er enkelt da! Rett i mikroen!

Jeane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, maks 25 gram karbo pr dag Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 14:37   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mat fra SDS (Spis deg slank)

Det er nok fordi kaloriene er så redusert i SDS-menyen. Med kun 4 kilo i pluss, må man ofte stramme inn på kaloriene i tillegg til karbohydratene om man vil ned i vekt.

Husk at lavkarbo er vektregulerende, og det er ikke sikkert at din kropp og din bevissthet er enige om hva som er optimal vekt for din kropp heller
Forskyv måltidene litt utover dagen om du blir reelt sulten på kveldstid. Det er ikke uvanlig og oppleve sult de første 3-4 dagene på SDS - men etter det pleier det og gå over, og jeg synes ihvertfall det er vanskelig og få i seg all maten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:35   #3
Jeane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 30
Jeane er på en erverdig vei

Sv: Mat fra SDS (Spis deg slank)

Takk for svar, Nerthus. Håper det går fint med deg. Så at du har hatt et lite kikkhullsinngrep. Men man skal jo bli frisk også.

Jeg vet at jeg antagelig også må stramme inn på antall kalorier. Og jeg har spist omtrent 1300 calorier per dag, og flere dager bare 11-1200 calorier. Nå aner jeg ikke hva jeg spiste før, siden jeg ikke talte/målte mat. Men jeg antar at når man holder seg til dietten til SDS, så går man da ned uansett startvekt (om den er høy eller lav).

Jeg valgte aktiv diett, men de dagene jeg ikke trener (som jo blir 4 av 7 dager ca), så spiser jeg 4 måltider i stedet for 5. Må man spise alle 5?

Jeg har nå bestilt en uke diett til, og drar og henter den i morgen på Skedsmo. Så da tar jeg diett fra SDS enda en uke (til sammen 2 uker), og håper at jeg da går ned enda mer, og kanskje vekta stabiliserer seg på det jeg vil, og ikke kroppen .

Jeane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, maks 25 gram karbo pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg slank Nurse Andre dietter 8 15-04-11 19:09
Spis deg slank sunroad Andre dietter 187 08-06-10 19:58
Spis deg slank Fat lemmy Lavkarbo generelt 2 28-05-09 01:16
Spis deg slank Heksehilda Spørsmål og svar 0 04-11-08 20:21
spis deg slank Flax Lavkarbo generelt 6 10-03-06 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no