Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ingen vekttap? Rart ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-13, 11:30   #1
janky99
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 2
janky99 er på en erverdig vei
Angry

Ingen vekttap? Rart ...

Hei,

Har vært på forumet nå I over 1 uke, kun registrert meg i dag. Har en veldig spesiell situatsjon.

Vekt: 102kg
Høyde: 185kg

Begynte med lavkarbo: 23-09 (ca 10 dager siden).

Før dette:

- Ca 1 liter Cola hver dag
- MCDonalds par ganger i uka.
- Ellers veldig høy carbo kosthold (brød, pasta, poteter.)
- Frukt mange ganger i uka.
- Mye brød, potteter, snacks og søtsakker (Is, sjokkolade osv.)

Hadde lite energi, og følte at jeg hadde litt for mye å bære rundt på, så jeg tenkte jeg skulle prøve lavkarbo.



Nå:

1: IKKE spist noe annet enn fra listen her:
http://bloggfiler.no/kvinnetrening.b...2524861361.jpg


IKKE spist:
- Noe usunn mat.
- Is/Sjokolade mm.
- Brød/pasta/poteter/snacks/


Kun spist:

- Hjemmelaget mat
- Kjøtt
- MYE egg
- Noe nøtter (veldig lite)
- Alle typer salater
- Ost
- Kesam, noe Cottage
- (Noe) lav karbo brød (står kun 2% karbo).

- Kun drukket vann.


Spiser normalt: kl 8, 12, 15, 18 (normale porsjoner).
Trener 2 ganger i uka. (1.5 time med fotball spilling).


Vekt i dag: 102kg


Så jeg skjønner ikke hva som skjer! :/ Veldig frustrert!

Min neste tanke var å begrense kalorier? Noen som har noen ideer?

janky99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 11:41   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Med mindre du spiser enorme mengder så ta bare tiden til hjelp en stund ennå. En uke er alt for lite til at du skal endre på noe, det tar tid for kroppen å venne seg til å gå over til fettforbrenning.

Ta frem målebåndet også og mål rundt midje, brystkasse og rumpe f.eks., så skal du se at ting skjer selv om ikke vekta raser ned med en gang.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 11:45   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Hva har du spist da? Sett opp en typisk dagsmeny?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 12:23   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Ikke begrens kalorier. I alle fall ikke ennå. Fortsett et par måneder, det tar gjerne litt tid før kroppen har vent seg til ditt nye kosthold. Mange opplever at ost og andre melkeprodukter holder igjen vekttapet, men etter kun 10 dager er det for tidlig å konstatere at noe ikke fungerer. Tro meg, over tid vil det fungere...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 12:51   #5
janky99
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 2
janky99 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Hey allesammen,

TrillTrall, tror ikke jeg spiser enorme mengder kan jo hende.

Det med at kroppen trenger lengere til å vende seg viste jeg ikke. Hvor lang tid sånt ca er det snakk om?

Jeg mente å ha lest at de fleste går ned noen kg med en gang så stagnerer det litt.

Sitat:

Hva har du spist da? Sett opp en typisk dagsmeny?

For exempel:

Dag 1:
- Frokost: Brødskive, 4 tynne skiver agurk, og en skive laks og majones.
- Lunch: 2x stekte egg, tomat, agurk salat med mat fløte og salt.

- Middag: 2 kyllig lår, blandet kesam og cottage (salt).
- Kveld kl. 18: 1 kyllig lår, halv brødskive.

- 5-6 store glass vann.
- 1-2 glass (små) Funlight 1karbo per dl. saft.

Hva synes dere, er dette for mye for?


Sitat:

Ikke begrens kalorier. I alle fall ikke ennå. Fortsett et par måneder, det tar gjerne litt tid før kroppen har vent seg til ditt nye kosthold. Mange opplever at ost og andre melkeprodukter holder igjen vekttapet, men etter kun 10 dager er det for tidlig å konstatere at noe ikke fungerer. Tro meg, over tid vil det fungere...

Ok takk!

Jeg synes personlig at jeg føler meg bedre psysisk og fysisk så jeg fortsetter!!

janky99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 12:53   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Ikke for mye, ihvertfall.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 13:55   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Dropp brødskiva, og kjør på med grønnsaker! Grønt till alle måltid!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 18:07   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ingen vekttap? Rart...

Jeg går ikke ned om jeg spiser lavkarbobrød... ville kuttet det ut

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 11:04   #9
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien
Smile

Sv: Ingen vekttap? Rart ...

Jeg fikk heller ingen pangstart som mange skriver om.
Jeg er også kritisk til lavkarbobrød for det er ofte mye kalorier i de.
Selv sverger jeg til frøblanding (lin, sesam, solsikke,gresskar og kokosmasse) på morgen med Tyrkisk yougurt.
Og så lager jeg knekkebrød av den frøblandingen (uten kokos) og litt knuste nøtter. De er veldig gode og på de kan du ha sunt pålegg.

Du er jo ikke veldig overvektig, er selv 185 og 106 og gleder meg over å føle meg godt og sunn. Deiliog å slippe så mye sult som karbo gir.

Og husk, lavkarbo er ingen slankekur, det er en varig omlegging til et sunnere liv

Lykke til

PS ! kanskje du burde be din fastlege om å ta blodprøver, de viser ofte tilstanden på kroppen godt.

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 11:18   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ingen vekttap? Rart ...

Synes faktisk du spiser veldig lite. Men så lenge du ikke går sulten så holder det kanskje?

Hva "de fleste" gjør spiller ingen rolle, det som betyr noe her er hvordan din kropp reagerer på kostholdet. Jeg hadde heller ingen pangstart, men gikk jevnt og trutt nedover når først kroppen hadde vent seg til kostholdet. Og jeg har aldri tellet en eneste kalori. Det viktige er at måltiden er korrekt sammensatt, og at man ikke spiser for lite. Et korrekt lavkarbokosthold vil i snitt uansett ligge lavere på kalorier enn et tilsvarende høykarbokosthold, men det betyr ikke at du trenger å telle disse. Spis sunt, spis nok og kjenn etter hvor bra kroppen har det!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 13:53   #11
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Ingen vekttap? Rart ...

Du kan prøve med enda mer grønnsaker! Rå grønnsaker øker termogenesen ( varmeomsetningen/ frobrenningen) når du spiser. Så ikke overkok maten din!

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 16:02   #12
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vekttap? Rart ...

Beveger du deg noe? Du trenger ikke å trene, men en gåtur om dagen kan hjelpe på dersom du ikke er i nevneverdig aktivitet

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utseendemessig rart vekttap Cherry Spørsmål og svar 1 16-04-10 16:01
Ingen vekttap sejla Ketolysekuren 6 31-08-09 13:51
Hjelp, ingen vekttap 2. uke Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 25 29-06-09 09:43
Hjelp, ingen vekttap 2 uke Tagimpo Lavkarbo generelt 1 28-06-09 23:30
Ingen vekttap! Raserbag Spørsmål og svar 9 13-02-09 04:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no