Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Erstatte delfiafett med cocosa?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-13, 01:56   #1
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Erstatte delfiafett med cocosa?

Har skjønt det slik at cocosa er et bedre alternativ enn delfiafett, men kan det ene erstatte det andre? Feks i julebakst. Jeg skal laga sarah bernard og i sjokoladetrekket skal det være 2 ss delfiafett. Er det noen som vet eller har prøvd?

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 09:40   #2
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erstatte delfiafett med cocosa?

Det går fint (aldri prøvd Sara Bernard, men har prøvd å erstatte delfiafett i annen bakst og det gikk supert) Delfiafett er jo også kokosfett (men det er herdet). Ingen forskjell i bakeegenskapene egentlig, men delfiafettet holder seg nok litt hardere også i romtemperatur (dvs de kakene med delfiafett tåler å stå lenger i romtemperatur før de blir klissete. Men ikke noe problematisk altså).

Men velger du extra virgin-varianten av Cocosa så får du jo kokossmak på det du lager da

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 12:45   #3
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Erstatte delfiafett med cocosa?

Takk for svar Finnes det cocosa uten kokossmak da? Jeg er cocosa-jomfru

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:41   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Erstatte delfiafett med cocosa?

Det finnes cocosa uten kokossmak, den med kokossmak har grønn etikett og den uten har brun etikett.
Delfiafett er kokosfett det og. Jeg bruker delfiafett, ikke noe galt med det. Konklusjonen opp gjennom årene har vært at delfiafett er helt greit å bruke, cocosa inneholder kanskje litt flere gode stoffer. Men fettet er så stabilt at det tåler den oppvarmingen det har gjennomgått for å herde det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:18   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatte delfiafett med cocosa?

Cocosa smelter på ca 23 grader, og det kan være upraktisk i bakst...

Jeg ville ha brukt Delfiafett, så farlig er det ikke!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:36   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Erstatte delfiafett med cocosa?

Jeg prøvde og bytte ut delfiafettet med cocosa i ei delfiakake i fjor.
Den ble utrolig fort klissete i romtemperatur, men når noen skulle hente seg kake rett fra kjøleskapet var det helt greitt.
Ser også at når jeg blander kokosolje i sjokoladetrekk, så blir det skikkelig klissete.
Jeg velger og bruke delfiafettet i julegodterier/kaker. Jul er det bare en gang i året og jeg får i meg all den gode næringen i cocosa i andre ting jeg spiser.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Delfiafett? LinLeia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 06-04-11 17:39
Delfiafett! donjuanwannabe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 27-10-10 22:08
COCOSA=delfiafett?? søt uten sukker Spørsmål og svar 1 15-06-08 11:59
Delfiafett Tess Spørsmål og svar 5 07-03-08 12:08
Delfiafett MorStine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-02-08 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no