Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo mot depresjon?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-14, 15:24   #1
camiz90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 1
camiz90 er på en erverdig vei

Lavkarbo mot depresjon?

Hei alle sammen. Jeg er da et nytt medlem inne her.. jeg har en kjærest som har gått på lavkarbo i kanskje 2-3 mnd og han sier han merker stor forskjell fra før han startet og etter, både fysisk og psykisk.

Jeg har lyst å legge om kostholdet mitt til mer sunnere og kanskje da lavkarbo? Hm. Jeg føler meg veldig nedfor, lite energi og livsglede og fått fortalt at dette er depresjon og jeg lurer egentlig på om kanskje lavkarbo kan endre det eller gjøre det bedre på en måte. Jeg lurer rett og slett på om noen her inne har erfaringer med det?

camiz90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 16:14   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo mot depresjon?

Lavkarbo gir i alle fall mer energi, det er det ingen tvil om! Men om det virker på depresjon kan jeg ikke uttale meg om. Et sunnere kosthold gir uansett en sunnere kropp, så sånn sett er det vel kanskje ikke så mye å lure på? Vi snakker jo om god og velsmakende mat her, som du kan spise deg god og mett på. Så jeg kan ikke helt se at det kan være noe offer å prøve noen måneder...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 17:19   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo mot depresjon?

Er det lenge siden du målte d vitamin?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 21:35   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Lavkarbo mot depresjon?

Anbefaler deg på det sterkest å prøve ut lavkarbo! Men hold på noen måneder, gjerne 5-6 før du vurderer om det hjelper eller ikke.

Har selv slitt med depresjon, men var så langt nede at jeg klarte ikke å legge om kosten. Men kostholdet er stor hjelp nå som jeg er på vei tilbake til meg selv igjen

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 22:44   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mot depresjon?

Opprinnelig lagt inn av camiz90, her.

Jeg føler meg veldig nedfor, lite energi og livsglede og fått fortalt at dette er depresjon

Samfunnet er jo fryktelig glad i å kalle alt som er utenfor normalen for en depresjon eller "noe psykisk" så de kan medisinere bort symptomene. De aller, aller fleste opplever et mye mer stabilt og bedre humør på lavkarbo, sukker og karbohydrater, ferdigmat, e stoffer osv er kjent for å gjøre deg sliten, deprimert og tiltaksløs. Når man bytter dette med ren, naturlig mat full av riktige næringsstoffer hjelper det.
Om man er sensitiv for gluten kan også det slå ut som depresjon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
depresjon, erfaring, fysisk, lavkarbo, psykisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo kan utløse en depresjon? sols Stoffskifte / hormonproblemer 20 12-04-11 21:38
Lavkarbo og depresjon? cathrine Fysisk og mental helse 42 23-02-09 08:37
Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone? tonemor Ketolysekuren 42 09-02-09 23:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no