Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og overgangsalder

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-12, 12:09   #26
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hipp hurra for problemfri natt, håper det fortsetter

Mistenker forøvrig mannen for å skru opp varmen her på hveldene nå. Lurer på hva han er ute etter

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 22:11   #27
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Lavkarbo og overgangsalder

Jeg gjenoppliver tråden

Jeg har nylig vært hos legen fordi jeg er så usaklig sliten og trøtt. Det kan jo ha med overgangsalder å gjøre. Tok masse blodprøver og jeg regner med at østrogennivå var en av tingene som skulle sjekkes.

Mensen har jeg ikke sett så mye til det siste halvåret, så det er selvsagt at jeg er i overgangsalder.

Er det noen her som har erfaring med østrogenplaster?

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 23:12   #28
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overgangsalder

Jeg er 47 år og har merket at overgangsalderen har sneket seg innpå i 3-4 år tenker jeg. Hetetokter og bittelitt kortere menssyklus og heldigvis kortere blødninger. I tillegg merker jeg at jeg har litt humørsvigninger spesielt like før mensen. Østrogentilskudd er ikke aktuelt (min mor døde av brystkreft med spredning og min far har hatt kreft flere ganger), men om jeg blir skikkelig plaget prøver jeg e-vitamin.

Lille Gubben flirer bare av meg - i det ene sekundet kler jeg på meg ullsokker og jakke, for sekundet etter å vrenge av meg og åpne dører og vinduer!

På jobben er det typisk at mannlige kunder sier: "Men det er da ikke varmt her?" mens de kvinnelige sier: "Åh, du er kommet dit du ja."

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 23:16   #29
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er 47 år og har merket at overgangsalderen har sneket seg innpå i 3-4 år tenker jeg. Hetetokter og bittelitt kortere menssyklus og heldigvis kortere blødninger. I tillegg merker jeg at jeg har litt humørsvigninger spesielt like før mensen. Østrogentilskudd er ikke aktuelt (min mor døde av brystkreft med spredning og min far har hatt kreft flere ganger), men om jeg blir skikkelig plaget prøver jeg e-vitamin.

Lille Gubben flirer bare av meg - i det ene sekundet kler jeg på meg ullsokker og jakke, for sekundet etter å vrenge av meg og åpne dører og vinduer!

På jobben er det typisk at mannlige kunder sier: "Men det er da ikke varmt her?" mens de kvinnelige sier: "Åh, du er kommet dit du ja."

Kjenner meg igjen ja

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 14:10   #30
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Lavkarbo og overgangsalder

I perioder de siste par åra har jeg hatt noen hetetokter, men det har hjulpet med progesteronkrem. Jeg har ikke merka hetetokter i det siste (joda, i sommer hadde jeg det), men jeg fikk plutselig en mens igjen etter en pause på 5 måneder.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva synes du om lavkarbo? Manina Lavkarbo generelt 27 03-03-10 17:53
Lavkarbo og immunforsvar energibunten Fysisk og mental helse 13 14-04-08 00:47
Fra lavkarbo rett til lavkalori? Lisekir Generell ernæringsdebatt 7 02-04-08 23:43
Metformin + lavkarbo = smør på flesk? LilleVille PCOS og karbohydratkontroll 3 31-05-07 15:04
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 01:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no