Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svimmel og uvel

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-15, 18:38   #1
Bezzlee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 11
Bezzlee er på en erverdig vei

Svimmel og uvel

Hei
er på dag 5 uten ris , pasta, brød, sukker og med mye mer grønnsaker, kjøtt og litt mer fett.

Jeg har ME.

Nå er jeg ganske så svimmel og kvalm og har mindre energi enn på lang tid. Har jeg da spart altfor lite karbohydrater? Jeg veier ikke maten så har ingen kontroll på hvor mye jeg spiser.

__________________


Bezzlee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre ris, pasta, brød, sukker Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 19:06   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: svimmel og uvel

Opprinnelig lagt inn av Bezzlee, her.

Hei
er på dag 5 uten ris , pasta, brød, sukker og med mye mer grønnsaker, kjøtt og litt mer fett.

Jeg har ME.

Nå er jeg ganske så svimmel og kvalm og har mindre energi enn på lang tid. Har jeg da spart altfor lite karbohydrater? Jeg veier ikke maten så har ingen kontroll på hvor mye jeg spiser.

Hei, det er helt normalt å ha det sånn i begynnelsen, det går over

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 19:21   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: svimmel og uvel

Jeg har også ME og avvenning fra raske karbo er grusomt. Det verste er over etter ei uke, men dag 3-5 kan være tøffe og en gang i uke 3.

Pass på å spise NOK, utrolig mange kalorier forsvinner når du tar bort brød osv. Vei og mål gjerne maten en dag for å se hvor mye du får i deg. Det hjelper på å spise nok.

Hvil deg ekstra mye i denne tiden, jeg pleier i hvertfall å være så sliten at det kjennes som hele kroppen rister utpå ettermiddagen, mens kroppen prøver å fortelle meg at om jeg bare spiser litt sukker så får jeg så mye mere energi.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 20:02   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: svimmel og uvel

Og husk salt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 14:08   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: svimmel og uvel

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og husk salt!

Ja, superviktig! Jeg må tilsette ekstra salt flere dager, ellers blir jeg fysisk dårlig. Jeg merker det dog først på at jeg blir veldig tørst, drikker jeg mye da blir jeg uvell i løpet av noen dager om jeg ikke får i meg nok salt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 17:18   #6
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og uvel

Hadde det sånn de første 4 dagene sist uke. Jeg har fm og misstanke om Me.

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 18:47   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og uvel

Tenker at det er lurt å prøve å finne ut hvor mange karbohydrater du faktisk får i deg, slik at du vet at du ikke ligger langt under det du bør. Da er det lettere å si noe om du har spist for lite, og lettere for deg å etterhvert finne nivået du bør ligge på, og som passer deg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 23:12   #8
whiteandnerdy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 40
whiteandnerdy er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og uvel

Jeg har ikke startet helt ordentlig på lavkarbo men har prøvd ut oppskrifter i to dager nå bare for å prøve, og da har jeg spist mye egg og bacon feks.. Og da har jeg jo salt på egga.. Og idag hadde jeg taco salat med egenkomponert tacokrydder, brukte salt da også.. Spørsmålet er egentlig: Hvor mye salt skal man ha i seg? Føler ikke jeg får i meg mindre salt på denne type kost, men kanskje er det mye gjemt i min tidligere kost jeg ikke vet om?

whiteandnerdy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Lindberg! Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 11:39   #9
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svimmel og uvel

Opprinnelig lagt inn av whiteandnerdy, her.

Jeg har ikke startet helt ordentlig på lavkarbo men har prøvd ut oppskrifter i to dager nå bare for å prøve, og da har jeg spist mye egg og bacon feks.. Og da har jeg jo salt på egga.. Og idag hadde jeg taco salat med egenkomponert tacokrydder, brukte salt da også.. Spørsmålet er egentlig: Hvor mye salt skal man ha i seg? Føler ikke jeg får i meg mindre salt på denne type kost, men kanskje er det mye gjemt i min tidligere kost jeg ikke vet om?

Ferdigmat og halvfabrikata inneholder som regel mye salt, og dette spiser de fleste mindre av når man kutter ned på karbohydratene.

I tillegg skiller kroppen ut mer salt når man spiser lite karbohydrater. Volek og Phinney i boka "The Art and Science of Low Carbohydrate Living" anbefaler at man drikker en til to kopper kraft eller buljong om dagen (og en kopp før trening). Man kan selvfølgelig bytte det ut med noe annet saltholdig.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 16:28   #10
whiteandnerdy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 40
whiteandnerdy er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og uvel

Oi såpass! Jaja kraft/buljong er jo godt det, so I dont mind �� takk for svar.

whiteandnerdy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Lindberg! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmel og uvel ... IdaPetrine Spørsmål og svar 3 21-05-12 12:26
Svimmel og uvel ned Ketolysekuren 2 28-11-11 18:14
Svimmel og uvel ned LCHF 2 25-11-11 10:19
Svimmel/uvel ... Lillis Eurodiett 8 19-11-08 22:01
Uvel! Enid Eurodiett 10 04-06-07 01:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no