Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Matvarer påvirker psyken?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-16, 15:14   #1
whiteandnerdy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 40
whiteandnerdy er på en erverdig vei

Matvarer påvirker psyken?

Jeg har gått på Fedon-rettet lavkarbo i ca to uker nå.. Første dagene prøvde jeg for siste gang om jeg tålte laktosefritt. Og det gjorde jeg ikke.. Jeg merka bare etter en halvtime at jeg ble skikkelig uvel og jeg kjente rett og slett en følelse av panikk! Uten noen spesiell grunn.. Noen andre som har følt det slik etter å ha spist noe?

Jeg føler at maten har myye å si på min psyke... Nå har jeg vært syk lenge intillegg, som selvfølgelig ikke gjør det bedre, for har ikke vært sånn før jeg ble syk. Men nå merker jeg at når jeg spiser noe jeg ikke tåler så er det akkurat som om alle bekymringer bare velter over meg... Det er veldig ekkelt.

Jeg har IBS og utmattelse. Prøver meg på FODMAP kombinert med lavkarbo, bare uten melk. (Prøver meg på smør)

En ting til! Jeg har vært veldig varm i ansiktet siste uka, blir man det på lavkarbo? Eller er det bare tilfeldig...

whiteandnerdy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Lindberg! Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 15:31   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Matvarer påvirker psyken?

Mat påvirker psyke veldig mye mer enn mange tror. Eks vist jeg får i meg soya blir jeg helt mentalt fjern og forvirret.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 17:48   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Matvarer påvirker psyken?

Jeg har opplevd lignende, oftest av melkeprodukter. Det skjer ikke hver gang så jeg er ikke sikker på at de har skylden. Føler meg best om jeg holder meg til smør, faste oster, og rømme.

Jeg er ofte varm i ansiktet når jeg er i ketose, føles litt som at kroppen "fyrer for kråkene".

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening, kosthold og psyken! Metal_Barbie Generell diskusjon 1 02-08-14 16:33
Hvordan påvirker lavkarbo-kosthold psyken? Noen som har erfaring? Snis83 Lavkarbo generelt 12 15-02-11 12:46
Trim for psyken Begod Generell diskusjon 2 25-06-04 00:01
Hormonbalansens innvirkning på psyken HP Lavkarbo generelt 15 26-05-04 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no