Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Karboblokkere

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-10, 11:35   #1
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei
Question

Karboblokkere

Heihei
Jeg registrerer at det finnes såkalte "karboblokkere" på markedet. Er det noen som vet om disse funker eller er det bare ren svindel mer eller mindre? Dersom dette er tabeletter som faktisk blokker opptak av karbs, så er det jo greit å benytte seg av det der man måtte føle behov... Mistenker imidlertid at dette er bare tull og vas, men man kan da alltids håpe...

Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:29   #2
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Karboblokkere

Det er nok lett å la seg friste til å bruke det ene og det andre... Tror det som hjelper mest er å endre livsstil. For min del; Skeier jeg ut så er regelen klar; SPIST ER SPIST, så angre kan jeg men ikke endre det.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:30   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Om du scroller helt ned ser du flere tråder om karboblokkere

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 14:13   #4
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Det er nok lett å la seg friste til å bruke det ene og det andre... Tror det som hjelper mest er å endre livsstil.

Enig med deg om at det er snakk om å endre livsstil. Men derfra til å skulle etterleve aldri å spise noe ordinær brødmat eller potet ved spesielle anledninger - middag hos venner, julebord osv - det synes jeg blir litt vel "hysterisk". Misforstå meg rett. Jeg tenker å legge om matvanene mine permanent nå, og er kjempemotivert. Samtidig har jeg ingen planer om å bli fanatisk, så i ny og ne (en sjelden gang) tenker jeg å unne meg gode ting som ikke nødvendigvis er lavkarbo. I de tilfellene kunne det vært greit dersom det faktisk fantes en pille man kunne ta for å blokke opptak av karbs...

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 14:23   #5
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

prøvd for noen år siden.. jeg lå på meg jeg! bare tull og tøys!

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 15:10   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Enig med deg om at det er snakk om å endre livsstil. Men derfra til å skulle etterleve aldri å spise noe ordinær brødmat eller potet ved spesielle anledninger - middag hos venner, julebord osv - det synes jeg blir litt vel "hysterisk". Misforstå meg rett. Jeg tenker å legge om matvanene mine permanent nå, og er kjempemotivert. Samtidig har jeg ingen planer om å bli fanatisk, så i ny og ne (en sjelden gang) tenker jeg å unne meg gode ting som ikke nødvendigvis er lavkarbo. I de tilfellene kunne det vært greit dersom det faktisk fantes en pille man kunne ta for å blokke opptak av karbs...

Litt av spørsmålet er om man legger om til en lavkarbo-diett fordi man skal ned i vekt. Da man faktisk legge endel innsats i det, for å gå ned. Det er vanskelig å "få både i pose og sekk".
Man er vel ikke fanatisk om man velger bort en del for å få resultat vel?

Men ja, når man har nådd vekta man ønsker, og skal leve vedlikehold, så kan man tilføre andre karber. Og man kan skille mer mellom "hverdag og fest"

Mange må faktisk være strenge kostholdsmessig for å få resultater. Og man må endre en del tankegang og vaner/uvaner ( den jobben er veldig vanskelig)
Det fixer ikke en pille, gitt....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 16:25   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Karboblokkere

Gerd uttrykte seg kanskje litt bedre enn hva jeg gjorde. Men jeg er 35 år, jeg har slanket meg så mange ganger ved hjelp av ulike ting bla fett blockere. Så det som funker er å endre livsstil. Skal man på fest, julebord ol. så trur jeg ikke det gjør så store skaden. Det er hverdagen som teller. Jeg tror at å bruke en pille bare er bortkastet penger.
Kan være jeg tar feil..

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 16:35   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Enig med deg om at det er snakk om å endre livsstil. Men derfra til å skulle etterleve aldri å spise noe ordinær brødmat eller potet ved spesielle anledninger - middag hos venner, julebord osv - det synes jeg blir litt vel "hysterisk". Misforstå meg rett. Jeg tenker å legge om matvanene mine permanent nå, og er kjempemotivert. Samtidig har jeg ingen planer om å bli fanatisk, så i ny og ne (en sjelden gang) tenker jeg å unne meg gode ting som ikke nødvendigvis er lavkarbo. I de tilfellene kunne det vært greit dersom det faktisk fantes en pille man kunne ta for å blokke opptak av karbs...

Jeg har inntrykk av at det ofte er de som er litt nye på lavkarbo som tenker slik?
Er veldig vanlig at man etter en utskeielse finner ut at karbo bare gjør det uggent i kroppen....
Søtt smaker aaaaltfor søtt og "ekkelt", man blir fort oppblåst, får igjen cravings, sliter med fordøyelsen osv...

Jeg har ikke tenkt til å gå ned mer riktig enda og spiser litt karbohydrater.
Feks vanlig pizza på fredager. STEIKE så vondt jeg får i magen!
Tok litt vanlig riskrem, urgh så søtt og ekkelt! Og for en hodepine jeg fikk!

Så, lev lavkabo en stund til, så skal du slett ikke se bort i fra at det ikke er så "fanatiskt" allikevel å droppe utskeielsene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 16:53   #9
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Enig med deg om at det er snakk om å endre livsstil. Men derfra til å skulle etterleve aldri å spise noe ordinær brødmat eller potet ved spesielle anledninger - middag hos venner, julebord osv - det synes jeg blir litt vel "hysterisk". Misforstå meg rett. Jeg tenker å legge om matvanene mine permanent nå, og er kjempemotivert. Samtidig har jeg ingen planer om å bli fanatisk, så i ny og ne (en sjelden gang) tenker jeg å unne meg gode ting som ikke nødvendigvis er lavkarbo. I de tilfellene kunne det vært greit dersom det faktisk fantes en pille man kunne ta for å blokke opptak av karbs...

Du kan kanskje si at det å aldri unne seg noe "ulovlig" er hysterisk, men det er etter min mening også litt hysterisk å poppe piller når man unner seg noe. Om du unner deg noe en sjelden gang, trenger man ikke karboblokkere...

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 16:57   #10
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Som jeg sier, så er jeg helt enig i at livstilsendring er veien å gå. Når det er sagt, så spiste jeg maaaasse godis og usunn mat, og det veldig irregulært. Det betyr at når jeg nå velger å kutte ut godiset, spise mer regulært og planlegger måltidene med tanke på inntak av karbs, så er det en himmelvid forskjell fra hva jeg har gjort tidligere. Jeg har aldri egentlig virkelig gått inn for og virkelig forsøkt meg på dietter tidligere, men er utrolig motivert nå.

Det jeg imidlertid mener kan oppleves som "fanatisk" eller "hysterisk" er å si at når man nå legger om livsstilen, så skal man følge dette slavisk og aldri unne seg utskeielsene - forutsatt utskeielsene er unntakene og ikke regelen. En utskeielse en veldig sjelden gang er fortsatt en himmelvid forskjell fra "mitt tidligere liv". Tror helene75 skjønner hva jeg mener. Jeg tenkte kun på muligheten for å bruke karboblokkere (dersom det var noe effekt i slikt) når jeg går på et julebord eller en sjelden middag med venner og sånt noe. Til vanlig kommer jeg til å leve på lavkarbo - helt klart. Er ikke i tvil om det.

Som en analfabet på kjøkkenet, så har jeg allerede nå hatt flere åpenbaringer. Det er jo maaasse god lavkarbomat - og utrolig nok klarer jeg å tilberede det på en måte som gjør det godt! Men jeg står ved det jeg sier - en veldig sjelden gang innimellom tenker jeg å unne meg poteter eller pasta eller lignende karbobomber... Naturligvis forutsatt det ikke vil få meg til å føle meg dårlig... Jeg er bare realist jeg.

Men som det nevnes - kan være jeg tenker slik fordi jeg er en fersking på lavkarbo ennå... Time will show...

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:27   #11
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Karboblokkere

Norpia, vi er begge ganske ferske (I forhold til mange andre her). Jeg fikk også en åpenbaring på kjøkkenet. Maten er bedre og jeg føler meg mye bedre.
Dette er bare et lite tips; HUSK Å SETTE DEG KORTSIKTIGE MÅL. Det blir lettere etterhvert.
Jeg hadde også en VELDIG usunn livstill tidligere. Så alt er mulig.
Lykke til.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:07   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Er helt enig med deg Norpia, at det kan virke ganske så ysterisk å aldri unne seg en potet, eller en skivebrød. Men man reagerer så uliket på karbohydrater når men kutter det ut.
Etterhvert når du endrer livsstil og går ned, vil du kjenne hvordan din kropp reagerer på karbohydrater. Jeg tåler f eks dåelig hvetemel, får luft i magen. Og i dag spsite jeg sjokolade jeg fikk av nissen Ugg ugg - kvalm og lett hodepine.

Lykke til meg endringer!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:32   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Karboblokkere

hvis man blir dårlig av det man "unner" seg så er det vel lite vits i å unne det seg..?

Jeg merket at jeg spiste litt for mye kunstig søtning i helga.. En pose usukret ifa, dent og relax i løpet av helga. I natt våknet jeg og hadde så store magesmerter at jeg trodde jeg skulle daue.. Fikk heldigvis spydd og tok smertestillende og klarte til slutt å sovne igjen.. Det var helt grusomt.. Så fra nå av blir her null niks av sånt også..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:19   #14
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvis man blir dårlig av det man "unner" seg så er det vel lite vits i å unne det seg..?

Nei, helt enig. Jeg kommer kun til å unne meg det en sjelden gang under den forutsetning at det føles godt... Om ikke, så kan det bare være... Mulig jeg innbiller meg noe, men jeg kjenner allerede at jeg synes Pepsi Max'en oppleves søtere enn ellers... Skjønner i alle fall at etter hvert som tiden går nå, så vil ikke ting som tidligere opplevdes som godt og positivt nødvendigvis gjøre det i fremtiden. Og det er vel det du gjorde deg erfaringer med i helgen. Godt du fant ut hva som måtte til for at det skulle føles litt bedre, slik at du fikk sove igjen... Misunner deg ikke opplevelsen, men regner med du sitter igjen en erfaring rikere om ikke annet..

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:21   #15
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Er helt enig med deg Norpia, at det kan virke ganske så ysterisk å aldri unne seg en potet, eller en skivebrød. Men man reagerer så uliket på karbohydrater når men kutter det ut.
Etterhvert når du endrer livsstil og går ned, vil du kjenne hvordan din kropp reagerer på karbohydrater.

Jeg er spent på hvordan kroppen håndterer dette etter hvert, synes i alle fall det er veldig spennende... Håper i alle fall det var en skikkelig god sjokolade nissen kom med, slik at det var litt verdt konsekvensene da...

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:26   #16
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Dette er bare et lite tips; HUSK Å SETTE DEG KORTSIKTIGE MÅL. Det blir lettere etterhvert.

Veldig godt råd - takk Har kjent på det faktum at jeg har hatt mye fokus på at jeg totalt vil ned 35 kg. Har hatt så mye fokus på det at jeg ubevisst har følt at jeg ikke vil kjenne noen tilfredsstillelse over et nytt og bedre liv og lavere vekt før jeg er i mål. Det slod meg først i dag egentlig at alle kg jeg måtte klare å fjerne faktisk vil kjennes veldig godt... Buksen som jeg ikke passet for litt siden vil passe igjen. Buksen som ikke passet for lenge siden vil passe igjen enda litt senere. Buksen som ikke passet for flere år siden osv... Den tanken kjente jeg ga ekstra motivasjon i dag

Masse lykke til videre du også - godt kunne lufte tanker og opplevelser med andre her på forumet

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:31   #17
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Du kan kanskje si at det å aldri unne seg noe "ulovlig" er hysterisk, men det er etter min mening også litt hysterisk å poppe piller når man unner seg noe. Om du unner deg noe en sjelden gang, trenger man ikke karboblokkere...

Ingen hysterisk bruk av karboblokkere og piller som var tenkt... Tenkte bare det kunne være et praktisk hjelpemiddel dersom jeg skulle finne på å ønske å skeie ut i en ketoseperiode. Greit å slippe å gå ut av ketose...

Og det er rart med det... Når man er så ny på dette som jeg er, så er det greit å søke så mye info som mulig om smått og stort og muligheter hit og dit...

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:39   #18
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvis man blir dårlig av det man "unner" seg så er det vel lite vits i å unne det seg..?

Jeg merket at jeg spiste litt for mye kunstig søtning i helga.. En pose usukret ifa, dent og relax i løpet av helga. I natt våknet jeg og hadde så store magesmerter at jeg trodde jeg skulle daue.. Fikk heldigvis spydd og tok smertestillende og klarte til slutt å sovne igjen.. Det var helt grusomt.. Så fra nå av blir her null niks av sånt også..

Hadde lignende erfaring forrige helg. Spiste en liten skål med sukkerfri godteri og fikk halve helga ødelagt på grunn av dårlig mage...og fikk ekstrem forverring av acnen min

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:41   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Karboblokkere

Ja jeg tåler faktisk vanlig sukkersnop bedre enn sukkerfritt... så skal jeg først spise noe søtt så skal jeg jaggu spise sukkersnop, eller bare la være.. For oppblåst mage og smerter, det gidder jeg i alle fall ikke.. Veldig gøy når man er på overnattingsbesøk hos folk. Satt oppe hele natta på doen.. ;P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:07   #20
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Karboblokkere

Nei, karboblokker har ingen effekt, og det spiller egentlig liten rolle om du spiser en potet en sjelden gang iblant. Det er bare rett tilbake på ren mat.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:50   #21
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nei, karboblokker har ingen effekt, og det spiller egentlig liten rolle om du spiser en potet en sjelden gang iblant. Det er bare rett tilbake på ren mat.

Med kun en liten utskeielse til et måltid, så går det kanskje raskt å komme tilbake i ketose igjen? Tar ikke to nye dager? Eller...?

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:00   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Med kun en liten utskeielse til et måltid, så går det kanskje raskt å komme tilbake i ketose igjen? Tar ikke to nye dager? Eller...?

Det er ikke sikkert man går ut av ketose en gang

Man kan være i ketose om man spiser opptil 40-50 karber dagen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 23:10   #23
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Jeg så nettopp slike karboblokkere jeg også på helsekostbutikken. Har selv gått ned 10 kg denne høsten, og er fremdeles nyfrelst og mener at karbo er roten til alt ondt.... men noen ganger, for eks når du er invitert bort på middag, julebordet el.l så hadde det vært supert om slike blokkere kunne fungere!

Jeg var på en middag og trodde at jeg var kjempeflink som motstod potetstappen, men kom ut av ketosen likevel. Skjønte da at det sikkert var brukt mel som jevning i sausen elle noe i den duren...for jeg hadde fått i meg et eller annet forbudt i hvertfall...

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karboblokkere ~Hilla~ Ketolysekuren 56 12-12-11 22:35
Karboblokkere? Tidl. medlem Spørsmål og svar 4 22-11-10 22:53
Karboblokkere abs Lavkarbo generelt 2 24-09-10 11:00
Øl og karboblokkere? yesbody Lavkarbo generelt 3 10-09-10 23:59
Karboblokkere Gullegull Spørsmål og svar 9 06-05-09 14:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no