Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sukk. Kjøkkendilemma

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-10, 23:20   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sukk. Kjøkkendilemma

Jeg har egentlig ingen "stil". Møblene mine er et miks av gammelt og nytt. Jeg er sikker på at en interiørstylist ville grått over det håpløse hjemmet mitt. Nå som jeg skal ha kjøkkenet flyttet slik at jeg får en åpen kjøkkenløsning, så blir utseendet meget viktig.

Jeg er redd for å velge feil. Vel, med Ikea kjøkken så kan jeg bytte fronter relativt billig. Men jeg bør unngå det, jeg har 1000 andre ting å bruke penger på.

Jeg har eik gulv og tenker å ta eik benkeplate. Lyse vegger, ikke helt hvite. Vanilje eller Cafe Latte. Sikre valg, som dere skjønner. Jeg er redd for å gjøre dumme valg. Jeg har tatt mere dristige valg før, som jeg har hatet etter kort tid.

Men frontene da? Lidingø er veldig populært nå, men er de lette å holde rene? Abstrakt er lett å holde rent, men virker litt kaldt. Det virker for hightech og styla for en "slask" som meg. Så er det Hvit Adel... det er litt begge deler. Både moderne og gammeldags. Det eneste jeg er sikker på, er at jeg skal ha et hvitt eller helt lyst kjøkken.

Jeg sjekker finn.no ofte, jeg kan gjøre et kupp på en rimelig avtrekkshette i rustfritt stål og glass. Kjøkkenbord og stoler blir noe gammelt i furu som jeg har fra før. Jeg må vente med å kjøpe alt nytt, og det kompliserer ting. Det blir alltid stående noe som er litt gammelt og halvstygt som egentlig fungerer bra og som en ikke tar seg råd til å skifte ut. Male 6 snirklete stoler hvite? Høh-høh. Ja kanskje... Sukk.

Jeg har gjort noen dumme valg før med oppussing, som sagt... som å tapetsere gjestetoalettet i 2 farger tapet med bord i midten. Det HATET jeg etter kort tid. Jeg beiset furu kjøkkeninnreding i kirsebær, og tapetserte veggene blå. Rommet ble stapp mørkt og jeg HATER det, Bortkastete penger, det er det verste. Jeg var sent ute med å omfavne lyse farger. Nå har det vært lyse farger i årevis, etter at jeg har pusset opp skal det sikkert bli noe helt annet.

Er det noen som føler seg kallet til å gi meg råd?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 23:36   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har egentlig ingen "stil". Møblene mine er et miks av gammelt og nytt. Jeg er sikker på at en interiørstylist ville grått over det håpløse hjemmet mitt. Nå som jeg skal ha kjøkkenet flyttet slik at jeg får en åpen kjøkkenløsning, så blir utseendet meget viktig.

Jeg er redd for å velge feil. Vel, med Ikea kjøkken så kan jeg bytte fronter relativt billig. Men jeg bør unngå det, jeg har 1000 andre ting å bruke penger på.

Jeg har eik gulv og tenker å ta eik benkeplate. Lyse vegger, ikke helt hvite. Vanilje eller Cafe Latte. Sikre valg, som dere skjønner. Jeg er redd for å gjøre dumme valg. Jeg har tatt mere dristige valg før, som jeg har hatet etter kort tid.

Men frontene da? Lidingø er veldig populært nå, men er de lette å holde rene? Abstrakt er lett å holde rent, men virker litt kaldt. Det virker for hightech og styla for en "slask" som meg. Så er det Hvit Adel... det er litt begge deler. Både moderne og gammeldags. Det eneste jeg er sikker på, er at jeg skal ha et hvitt eller helt lyst kjøkken.

Jeg sjekker finn.no ofte, jeg kan gjøre et kupp på en rimelig avtrekkshette i rustfritt stål og glass. Kjøkkenbord og stoler blir noe gammelt i furu som jeg har fra før. Jeg må vente med å kjøpe alt nytt, og det kompliserer ting. Det blir alltid stående noe som er litt gammelt og halvstygt som egentlig fungerer bra og som en ikke tar seg råd til å skifte ut. Male 6 snirklete stoler hvite? Høh-høh. Ja kanskje... Sukk.

Jeg har gjort noen dumme valg før med oppussing, som sagt... som å tapetsere gjestetoalettet i 2 farger tapet med bord i midten. Det HATET jeg etter kort tid. Jeg beiset furu kjøkkeninnreding i kirsebær, og tapetserte veggene blå. Rommet ble stapp mørkt og jeg HATER det, Bortkastete penger, det er det verste. Jeg var sent ute med å omfavne lyse farger. Nå har det vært lyse farger i årevis, etter at jeg har pusset opp skal det sikkert bli noe helt annet.

Er det noen som føler seg kallet til å gi meg råd?

Oooh *gnir seg i hendene*!

Da jeg pusset opp min "første" eide leilighet ble det eikeplater på benkene, og lys ikea kjøkkeninnredning med glass i noen av skapene. Smårutet altså med spotter i. Ståt hadde jeg da - nå har jeg i huset jeg kjøpte i fjor lidingø. Liker ståt bedre - men lidingø er kanskje hakket lettere holde rent med mindre kanter ting kan feste seg i. Generelt er det jo lett å vaske disse frontene da.
Jeg ventet sikkert et halvt år før jeg fant rett farge flis til å ha over kjøkkenbenken, nemlig en glass småflis med fargenyanser i lilla/rosa/lyseblå/grå variasjon. Høres rart ut - så dritlekkert ut med de lillatonene mot eikeplaten! Veggen ved siden av malte jeg skikkelig sjokoladebrun - bare en vegg så den ikke ble så dominerende. Med den lyse innredningen ble det bare genialt (takket være en svært kreativ venninne av meg). Alle andre vegger ble caffelatte. Har du mulighet - anbefaler jeg å finne en kul tapet å ha på en fondvegg feks bak spisebordet eller noe sånt. Hvis du ikke vil gamble med farger, kjøp en nøytral tapet med mye struktur i feks.
Kjøkkenstolene dine kan du kjøpe trekk til - eller sy selv, det skal ikke være så vanskelig - knytes bare på baksiden - så kan du evt bare male bordet Kanskje være vågal å male bordet høyglans sort? Eller safe med hvitt? Med feks striefarget trekk til stolene, lys kjøkkeninnredning, kanskje lilla eller røde fliser/plater over kjøkkenbenken og stål i hvitevarer kan det jo bli kult Et passende teppe under bordet - et par duker og litt lys så er det jo i boks

Tips - hvis du har råd - velg ferdigbehandlet eikeplate. Jeg valgt den du må behandle selv - og det å stå hver dag i en mnd å pakke inn det klisset - og deretter dagen etter pusse ned med fint sandpapir og støvsuge vekk... vel det ble j... bra - skikkelig vannavstøtende, men alt det arbeidet da - og jeg kunne jo ikke ha ting på benken disse dagene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 23:51   #3
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Tenk nøye i gjennom hvilken stil du ønsker å ha på sikt....moderne/gammelkoselig, kjølig/varmt osv. Hva slags hvitevarer du ønsker, hva slags kjøkkenmaskiner du har tenkt å ha fremme/lett tilgjengelig.
Lykke til, det blir sikkert fint

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 00:06   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Jeg har pusset opp kjøkken 2 ganger, en gang i gamleleilgheten og en gang her vi bor nå. Begge gangene gikk jeg for Ädel kirsebær. Den er ute av produksjon nå, men jeg er veldig fornøyd. Frontene er veldig enkle å holde rene. Jeg har mørk benkeplate og lys toscana vegger. Pluss en knall grønn endevegg, som jeg elsker! Og vi snakker knall altså, skikkelig elixia-grønn! Jeg syns kontrastene er det beste, med alt lyst hadde det blitt for kaldt for meg. På det forrige kjøkkenet hadde jeg hele i den grønnfargen, og det var nok litt mye.

Men hvis jeg flytter i hus vil jeg nok ha et lysere kjøkken. Men ikke hvitt! Aldri hvitt! Det blir så utrolig fort stygt.
Søstra til sambo pusset opp med ädel off-white (vet ikke hva den heter), og har cappuchino vegger. De er et par anelser mørkere enn kjøkkenet, og gir fin dybde. En ting de gjorde som er verdt å ta med seg: Gå for så mye skuffer som mulig! Nå finnes det skuffeløsninger for alt, og de er superpraktise!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 01:09   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Skal jeg gi deg bare ett råd her i verden så er det; Ikke trekk noe i rustfritt stål inn i hjemmet ditt om du ikke liker å gå å tørke av fettflekker HELE tiden. For det blir merker og skitt som synes VELDIG godt på det veldig raskt.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 07:21   #6
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Skal jeg gi deg bare ett råd her i verden så er det; Ikke trekk noe i rustfritt stål inn i hjemmet ditt om du ikke liker å gå å tørke av fettflekker HELE tiden. For det blir merker og skitt som synes VELDIG godt på det veldig raskt.

Men så er det veldig enkelt å få vekk flekkene også.. Bittelitt babyolje på et kjøkkenpapir gjør susen. Rustfritt stål er jo dritlekkert!

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:25   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Hvilken stil passer til stilforvirring? LOL!

Men takk for tipset om babyolje! Det ville jeg aldri tenkt på.

Kjøkkenet ditt høres så lekkert ut, Nerthus!

Jeg sloss litt med Ikeas kjøkkenplanlegger. Fikk ikke til å lagre, men så har jeg bare prøvd en dag.

Her er 1.etasje.... vi skal bruke nåværende kjøkken som soverom og få trukket opp vann og avløp fra vaskerommet under kjøkkenet. Vi må ha et soverom til, og vi bruker ikke denne delen av stua mye. Starter ved pipa og går i vinkel. Skyvedøren på veggen skal blendes såklart. Jeg tenkte å ha spiseplass i tilbygget. Det vinduet på langveggen skal fjernes, det er 1 lags glass høyt oppe på veggen. Det er iskaldt og veldig upraktisk.

Jeg skal sette inn et normalt vindu isteden, som ikke er bredere enn 1 meter med karm. Det kan jeg plassere litt fritt på langveggen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjk1.jpg (795,4 KB, 27 visninger)
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:37   #8
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Søstra til sambo pusset opp med ädel off-white (vet ikke hva den heter), og har cappuchino vegger. De er et par anelser mørkere enn kjøkkenet, og gir fin dybde. En ting de gjorde som er verdt å ta med seg: Gå for så mye skuffer som mulig! Nå finnes det skuffeløsninger for alt, og de er superpraktise!

Jeg tror de har kuttet ut Adel offwhite, nå har de bare hvit. Bør jeg velge skuffer isteden for høyskap? Jeg må ha 2 høyskap for ovn/mikro og kjøl/frys. Det er bedre å samle de, enn å ha 1 høyskap på hver vegg?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:40   #9
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Har Ikea slike sjalusiskap?
Jeg har lite kjøkkenmaskiner av den stilige typen, bare gammelt ustilig ræl. Hadde vært godt å skjule de.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:42   #10
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Skal dere ha kjøkkenet inn mot soverommet?

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:46   #11
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Har Ikea slike sjalusiskap?
Jeg har lite kjøkkenmaskiner av den stilige typen, bare gammelt ustilig ræl. Hadde vært godt å skjule de.

Noe slikt hadde jo vært genialt! Jeg irriterer meg konstant over kjøkkenmaskiner som står framme, og når man setter de bort blir de ikke brukt

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:48   #12
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Har Ikea slike sjalusiskap?
Jeg har lite kjøkkenmaskiner av den stilige typen, bare gammelt ustilig ræl. Hadde vært godt å skjule de.

Jeg ser jo for meg at disse vil bli vanskelig å rengjøre..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:51   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Det kommer litt an på. Hvid de blirsom avslutningen av benken på hver side kan det bli litt lukket? Men bruk planleggeren for alt det er verdt! Flytt, bytt fronter, lagre 3-4 forskjellige, print og se på de over noen dager.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:02   #14
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Og når det kommer til kjøkkenbordet ditt, det er nok mulig å sende det inn så det får seg en overhaling? Det kan vel males ? Om du ikke føler for å gjøre det selv, som du sa, finnes det alltids noen som kan gjøre det for deg. Lakkeringsverksted f.eks.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:20   #15
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Hei hei..
Skjønner godt dilemmaet ditt. Pusset opp kjøkken selv i fjor og gikk for lidingö. Jeg har eikebenkeplate i heltre og den hvite store vasken fra ikea. Det er driiitlekkert. Vasking er enkelt, bare til å tørke av Men i dag har de fått laminert benkeplate i eik, så jeg ville nok valgt den nå. Å smøre den inn er noe søl :P
Mellom skapene har jeg beige fliser og til de fant jeg en hvit tapet med beige bladmønster.. Eeeelsker kjøkkenet mitt.. Skal se om jeg finner ett bilde.. (det er da bilde før det ble ferdig. Har nett fått på fronter og lister og lys

Jeg eeeelsker kjøkkenet mitt og bruker mye tid der inne

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC01530.JPG (272,7 KB, 62 visninger)
__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 13:06   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Utrolig vakkert kjøkken Linda! Jeg må gå og finne bildene av mine kjøkken tror jeg


Sist redigert av Nerthus : 04-12-10 kl 13:15.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 13:31   #17
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Takk.. ser enda bedre ut nå når jeg har fått lister under skap og rundt vinduer og lys under skapene Komfyr og sånt er på motsatt side av skapene, så det ble ikke med på bildet
Jeg har alltid sett for meg drømmekjøkkenet, så det var ikke så vanskelig, men tenkte nøye gjennom alle valg for å være sikker på at jeg skulle bli fornøyd Og det ble jeg

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 13:43   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

tenkte nøye gjennom alle valg for å være sikker på at jeg skulle bli fornøyd Og det ble jeg

Det viktigste er nok å tenke på hva man vil med kjøkkenet. For min del er det en plass jeg skal bli inspirert av, og det blir jeg i høyeste grad. Grønnfargen gir meg et skikkelig energikick en tidlig vintermorgen, og fargene gir meg lyst til å lage sunn, naturlig mat. Samtidig var det vitktig å få gode arbeidsflater siden jeg hadde fryktelig lite av det på det gamle kjøkkenet mitt. Man trenger ikke bruke en hel vegg på å få inn farger man får energi av, man kan bruke småting som krukker, planter, redskaper osv. Siden det blir en åpen løsning kan det jo være greit å holde det ganske dempet så det ikke "tar over" huset.

Et tips de brukte på et oppussingsprogram var å legge ut ark som representerte de forskjellige skapene/modulene, og så prøve å stå og gå mellom de, så man så om det var funksjonellt. Ofte snur vi jo oss ofte alltid til høyre først eller venstre først uten å tenke på det, og det viste seg at løsningen de hadde satt opp først var helt motsatt av familiens vanlige "gå-mønster". Tungvint å snu på etterpå

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:53   #19
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Kjøkkenplanleggeren er irriterende. Til slutt måtte jeg ta "print screen" for å få en tegning å vise her.

Det var vanskelig å tegne hele rommet. Dette er delen fra pipen og til utbygget med 3 vinduer. Jeg har prøvd å tegne inn veggfast benk, men det var ikke mulig uten å jukse det til. Jeg har lest så mange beskrivelser av hvordan en bruker ventilatorskap og setter inn en skuffeinnsats. Ikea skulle ha en ferdig modul for det!

Jeg vet ikke om jeg liker koketopp i hjørnet. Man mister skapplass sies det. Jeg får jo masse skapplass i skuffene her.

Jeg har prøvd å ha overskapene i samme bredde som underskapene. Er det beste løsning? Jeg ser at vasken ikke kom med på tegningen, det er oppvaskmaskin og vask i underskap 7 og 8.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjøkken1.jpg (58,5 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg kjøkken.jpg (75,0 KB, 24 visninger)
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:56   #20
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Men så er det veldig enkelt å få vekk flekkene også.. Bittelitt babyolje på et kjøkkenpapir gjør susen. Rustfritt stål er jo dritlekkert!

Hjelper ikke om det er aldri så lett å tørke av så lenge du må gjøre det hele tiden. Kommer aldri inn i mitt hjem. Skal ikke ha NOE som er hypermoderne akkurat nå og som er dritstygt og umoderne om 5-10 år. Det er feilen mange begår, spesielt på bad og kjøkken, som dessverre er de to dyreste rom å pusse opp.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:06   #21
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Her har jeg lagt kjøkkentegningen over hustegningen. Lengden går ikke helt opp for sittebenken. Det får jukses til med foringer.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjk2.jpg (452,5 KB, 12 visninger)
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:25   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Jeg har hvit ståt fra Ikea og bøk benkeplater og har ikke angret en dag! Har små, svarte knotter i smijern på både dører og skuffer, liker ikke disse diiiiigre håndtakene som er så moderne nå.

En ting vil jeg råde deg til: IKKE underskap! Kjøp kolonialskuffer istedet! Under vasken må du jo ha skap, men ellers - kjøp for all del skuffer!!!! Med skap ender du bare med å ligge på kne og grave innerst i skapet for å finne ting, med skuffer har du full oversikt når du drar dem ut. Kommer aldri til å ha flere underskap enn høyst nødvendig om jeg skal innrede kjøkken igjen og er sjeleglad for at jeg gikk for skuffer.

Glassdører i noen av overskapene gir et luftigere inntrykk. Jeg har to overskap på 60 cm med ett på 40 cm i midten på den ene veggen og på midtskapet har jeg valgt å ha dør beregnet på ventilatorskap, den er lavere enn en vanlig skapdør så jeg har en åpen hylle nederst, gir mer luft synes jeg.

Om du skal ha hjørneskap anbefaler jeg hyller fremfor karusell, karusell tar mye plass og gir lite hylleplass, dessuten går de raskt i stykker er min erfaring.

Høyskap... Tja... Det rommer mye da, men det er dette med å komme til igjen - dersom du kan få uttrekksbare hyller i det så anbefaler jeg det, da med kant i bakkant så ting ikke faller ned når du drar ut hylla. Jeg har fire kurver som kan dras ut i mitt høyskap (originalt skap fra 1970), men dessverre selger de ikke sånne enkle hyller på Ikea lenger tror jeg, skulle gjerne hatt flere.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:28   #23
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Hei hei..
Skjønner godt dilemmaet ditt. Pusset opp kjøkken selv i fjor og gikk for lidingö. Jeg har eikebenkeplate i heltre og den hvite store vasken fra ikea. Det er driiitlekkert. Vasking er enkelt, bare til å tørke av Men i dag har de fått laminert benkeplate i eik, så jeg ville nok valgt den nå. Å smøre den inn er noe søl :P
Mellom skapene har jeg beige fliser og til de fant jeg en hvit tapet med beige bladmønster.. Eeeelsker kjøkkenet mitt.. Skal se om jeg finner ett bilde.. (det er da bilde før det ble ferdig. Har nett fått på fronter og lister og lys

Jeg eeeelsker kjøkkenet mitt og bruker mye tid der inne

Jeg har sett at frontene på Lidingø er veldig harde og glatte, så kanskje de er lettere å holde rene enn Adel? De frontene ser litt mattere ut. Jeg elsker kjøkkenet ditt, nydelig vindu og tapet også! Vi blir å sitte i sofaen og se rett på kjøkkeninnredingen... må holde orden nå...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:37   #24
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Jeg brukte å lese innredningstråder på Nybakt Mamma for noen år siden. Nå virker det forumet helt dødt, men jeg fant et Lidingø-kjøkken med noen ideer jeg skal kopiere: Utrekkbar innredning i benkeskapene for kjøkkenmaskiner:


Og skuffer under vasken, ikke skap.


Hun har et nydelig hus, jeg er IKKE misunnelig! Neeeida!
Hele hustråden hennes her: http://forum.nybaktmamma.com/showthr...=618369&page=1

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 18:02   #25
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma.

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Noe slikt hadde jo vært genialt! Jeg irriterer meg konstant over kjøkkenmaskiner som står framme, og når man setter de bort blir de ikke brukt

Vannkoker av de billigste typene er ikke fint. Jeg har ikke slike elegante ting som smykker kjøkkenbenken. Forskjellig hvit plast fra Clas Ohlsson og Domus....

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
*sukk* MorStine Ketolysekuren 4 23-05-07 23:57
Sukk! TinaF Atkins kosthold 9 12-06-05 23:39
*Sukk* *Tussi* Ketolysekuren 6 24-05-05 14:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no